Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Betse

Leden
  • Items

    51
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Geen

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

1.045 profielweergaven

Betse's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

4

Reputatie

  1. Betse

    PX 125 valt terug

    Tot op heden is het probleem niet opgelost geraakt. Op een geven moment heb ik mij erbij neergelegd... maar nu ga ik bij een erkende dealer raad zoeken?! Als die al wensen te helpen (destijds weinig interesse) Ik heb reeds een andere topic geopend, Met hopelijk een vervolg. (Ik hou jullie zeker op de hoogte) Grts Betse
  2. Beste Forumleden, Enkele jaren geleden installeerde is Air Intake System POLINI "venturi" for carburettor SI 20.20 en de Racing Exhaust SIP ROAD 2.0 for vespa en wijzigde ook de sproeier. (Ik deed dit omdat mijn vespa PX125 maar 60-65km/u kon halen) Daardoor reed mijn vespa PX 125 een stukje sneller, maar toch zit er op het einde van de gas precies een remming. (dat had ik ervoor ook) Op een dag was deze remming tijdelijk weg en kon hij plots 100 a 110 rijden (ipv de gebruikelijke 70-75) Toevallig ging ik dan ergens anders tanken maar de invloed was zeer tijdelijk. Wat zou dit kunnen zijn? Mijn tankdop is ook niet origineel (met sleutelbediend), zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Of mogelijks is de carburateur vuil? (deze heb ik nog niet durven openmaken - lijkt mij achteraf moeilijk juist in te stellen) Of iets anders... Vandaar zoek ik iemand die zicht even over mijn vespa px 125 zou willen ontfermen... de motorwinkel waar ik het vroeg zag het niet direct zitten gezien, ze het merk niet verdelen. Heeft iemand interesse? (uiteraard hoeft het niet kosteloos) OF mogelijks kan ik nog dingen checken om het probleem op te lossen? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
  3. Betse

    PX 125 valt terug

    Ondertussen heb ik BE3 en een 160 geplaatst... De hoofdsproeier naar 105 gebracht. (zodat de motor niet kan vastlopen) Bougie vervangen door eentje met warmte graad 8 nu rijdt de vespa nog steeds 70a75km/h na 15min rijden zag we bougie aanzienlijk wit (is nu wel gloed nieuw), doch valt de motor bij 70km/h terug... Het is onmogelijk om vol gas te geven... Heeft iemand nog tips? Misschien de carburateur eens volledig kuisen? Of iets anders over het hoofd gezien?
  4. Betse

    PX 125 valt terug

    Alle regelvijzen weer op de originele positie gezet. (Mengvijs 1.5 toer uit en stationair 2 & 1/2 uit) De px 125 draait en rijdt als voordien. (70-75km/h) De luchtsproeier en mengbuis zijn BE5 - 140 voorzien van een hoofdsproeier van 102 Zijn hier mogelijkheden?
  5. Betse

    PX 125 valt terug

    Ondertussen heb ik de CDI gedemonteerd (meer ruimte om aan de mengvijs te gaan draaien) Na een duidelijk merkteken met nagellak te hebben aangebracht, heb ik de schroef indraait tot ik weerstand voel. Hij stond +- 1.5 toeren uitgedraaid. Het zou toch raar zijn moest ik met een hoofdsproeier maat 100 rondrijden (maat kleiner dan 102 - momenteel) terwijl de meeste 105 voorstellen met deze setup.
  6. Betse

    PX 125 valt terug

    mengvijs is een zeskant? Bijna onmogelijk om deze te verdraaien omwille van te weinig plaats (laat staan volledig indraaien) bij indraaien naar rechts met een kwart (na veel gemoos), sputtert de motor en nadien valt hij uit ... niet meer te starten bij uitdraaien naar links met een kwart is er op het eerste zicht geen verschil... bij het rijden haalt hij nu precies maar 65km/h meer (de regelvijzen lijken mij origineel en goed te staan...)
  7. Betse

    PX 125 valt terug

    Ok, de schroef die 2 &1/2 toer staat uitgedraaid is de stationairschroef Deze staat nu terug origineel (bij indraaien ging de motor stationair sneller draaien) Dan maar opzoek naar de mengvijs (deze zit niet bovenop, maar achteraan als ik het goed heb) De mengvijs is zeskantig en bovenaan gemarkeerd met een geel puntje/stip. De markering lijkt mij bij de fabricage aangebracht, vandaar twijfel ik om hieraan te gaan draaien... (miss is eens afspreken niet zo'n slecht plan) Bij het testrijden kan ik de snelheid van 70-75km/h halen en daarna terug dezelfde terugval. (hij krijgt dan precies teveel benzine) Alvast bedankt voor jullie reacties,
  8. Betse

    PX 125 valt terug

    Gezien ik bericht niet kon wijzigen, heb ik hierboven even aangepast.
  9. Betse

    PX 125 valt terug

    De mengvijs bovenaan carburateur staat 5 volledige toeren uitgedraaid. Vandaar waarschijnlijk dat de sproeier 102 nog te groot was... draai ik nu per kwart terug of grotere hoofdsproeier en terug tot twee toeren uit? Alvast bedankt
  10. Betse

    PX 125 valt terug

    Zou het rijden zonder polini luchtfilter en bijhorende kelk invloed hebben op de prestaties van de Vespa? Er stond namelijk een originele luchtfilter op en toen haalde hij ook 60km/h met moeite. Nu frederik, ik heb de indruk dat je de vespa makkelijk en beter kan afstellen dan ik... (mengvijs verhaal) Ik las op het forum dat je om te kopen bent met Karmeliet ... dan neem ik aan dat je uit de regio bent? grts, Bert
  11. Betse

    PX 125 valt terug

    Ik heb juist de polini luchtfilter gekocht en geplaatst en zou hem dan ook graag houden. De mengvijs is onaangeroerd gebleven. Gaat dit invloed hebben op de prestaties/snelheid van de vespa? Veel verscheidene / uiteenlopende richtlijnen ivm met de prestaties verhogen, maar niet echt eenduidige info... Bovendien lees ik reacties met px 125 die 85km/h halen... Maar dat lukt mij niet! Zou dan ook niet graag hebben dat de cilinder vast loopt. misschien is de hoofdspoeier vergroten en de mengvijs bijregelen een optie? Alvast bedankt voor u reactie
  12. Betse

    PX 125 valt terug

    "In elke vespa shop die niet alleen plastic verkoopt moeten ze toch wel sproeiers hebben liggen..." dit is anders gebleken. Ze boden allemaal wel een luisterend oor en zelf oplossingen voor het perfect afstellen (met testband en uitstoot meter) maar het afstellen zagen ze niet zitten Vandaar heb ik het sproeiersetje van hierboven aangeschaft en de 102 sproeier ingedraaid (eerste maat kleiner dan 105)... Dit zorgt voor een wereld van verschil, nu kan ik makkelijk 70 à 75 km/h halen... Nu wanneer ik dan nog iets meer gas probeer (sneller) krijgen we weer dezelfde terugval (maar neem aan dat dit normaal is) ik wil echter niet dat het blok vastloopt... (Als ik de bougie bekijkt is deze bruin op de ontsteking en rondom vrij zwart en licht vochtig van benzine) Tenslotte zou een vespa van 2011 een standaard sproeier hebben van 96 aangevuld +-4 maten groter zou 100 moeten geven... Zou een hoofdsproeier 100 dan nog beter rijden dan een 102? (sip road 2.0 en polini luchtkelk werden voorzien) Alvast bedankt, Bert C.
  13. Betse

    PX 125 valt terug

    Het betreft een recente px 125 anno 2011 (voorzien van een katalysator) ... Ik heb de vespa tweedehands gekocht omdat de voormalige eigenaar er niet mee reed. Nu mogelijks werd door hem de hoofdsproeier reeds aangepast, want toen ik hem kocht betrof de sproeier een 98 (toen haalde ik ook niet echt de topsnelheid waarvan ik iedereen hoor spreken, misschien met een 96 meer) Ik denk dat er met de compressie zelf niets mis is, nu testen met een kleinere sproeier... (enkel nog tijd vinden om erom te gaan want bestellen onder de 15€ blijkt niet te lukken :/ ) Bedankt,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...