Jump to content
Vespaforum.be

Gevo

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Good

About Gevo

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa gts 125 Super

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Genk
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

467 profile views
  1. Die nieuwe tellereenheid verklaart waarom ik maar aan max. 107 km/u op de teller kom met mijn Vespa GTS 125 ie van 2015 ... Ik heb helaas geen GPS om mijn werkelijke snelheid te meten ...
  2. Voor hetzelfde geld heeft deze scooter binnenkort geen problemen meer... Een assistance verzekering zou ik zeker nemen! Groetjes, Gert
  3. Ik vind dat het zwart bij mij wel goed meevalt, ik poets zeker niet elke week! Wat opvallen in het verkeer betreft, heb je gelijk dan is zwart de minst goede kleur om op te vallen! Zwarte Vespa GTS zie je ook overal, is zeker niet origineel of uniek. Pietermann, ga bij een vespadealer eens de vespa GTS in verschillende kleuren bekijken, dat zegt zoveel meer dan foto's op het intrenet. Groetjes, Gert
  4. Ik zelf heb enkele maanden geleden een zwarte gekozen. En ik vind dat het best meevalt qua onderhoud: het vuil valt niet zo fel op. Maar kleur is een persoonlijke keuze. Ik heb wel de indruk dat blauw niet populair als kleur is bij de GTS. Je ziet ze ook bijna niet ... dus is wel wat meer origineel. Groetjes Gert
  5. Toen ik mijn vespa pas gekocht had heeft mijn vriendin ook enkele dagen achter op de scooter gezeten zonder topkoffer ... Is ook geen probleem he... Ge moet sowieso in het begin wat voorzichtig de vespa inrijden ... In elk geval veel plezier samen met uw vriendin met je nieuwe Vespa Super Sport. Groetjes Gert
  6. Ach dat wist ik zelf niet eens en ik heb mijn scooter daar in Genk gekocht ! Eerste onderhoud was in elk geval gratis ...
  7. Ik heb even op de website van Moto Cotni de prijs voor een GTS 125 bekeken. Ik heb zelf bij mijn dealer in Genk een kleine 150 EUR meer betaald, met wel eerste onderhoud (1000 km) gratis... Ik ben dik content dat ik mijn scooter in Genk gekocht heb, vlak bij mijn deur, officiële dealer, geen extra risico's ...
  8. Mijn Gts Super 125 van 2015 start goed en valt niet nooit stil tot nu toe... ik ben toch niet de enige zonder problemen? Maar jullie hebben gelijk, dat het schandalig is dat er zoveel nieuwe Vespa's zijn met problemen en dat die niet meteen tegoei opgelost worden. Maar wij zijn zo stom ? om nieuwe Vespa's te blijven kopen he!
  9. Omdat Italie toch wel een beetje het land van de scooters is en omdat ik mijn Vespa GTS een beetje begon te missen tijdens mijn vakantie aan het Gardameer, huurde ik en mijn vriendin Lisa een scooter. Na 2 dagen wachten mochten we een oude Honda scooter afhalen. De dag was nochtans niet goed begonnen: regenweer dreigde roet in het eten te gooien, maar gelukkig klaarde het snel op. Lisa klaagde dat de oude scooter er niet uitzag en ook ik had er niet veel vertrouwen in. De linker rem werkte niet zo goed en ook het sturen ging niet zo vlot als ik met de Vespa gewoon was. Na een bijna-accident op een rondpunt, was onze goesting al over en we waren nog niet eens goed vertrokken ... Maar we zetten er ons snel overheen en zijn dan maar met de scooter gaan "oefenen" door de monte Brione, een heuvel die net achter ons hotel lag, te beklimmen. Lisa had schrik, want zulke steile hellingen waren wij in België nog niet tegengekomen, maar de scooter deed het goed. Na deze test reden we verder de Sarca vallei in en kwamen we prachtige rotsformaties tegen in de buurt van Arco, een klein stadje, gelegen op een 5 tal kilometer van Riva del Garda. In plaats van het stadje binnen te rijden reden we een klein zijwegje in. Daar volgden nog steilere hellingen dan eerder op de dag. De natuur was daar werkelijk prachtig en soms hadden we een mooi zicht op het kasteel "Castello di Arco" dat op een hoge rots gelegen was, maar ik moest me blijven concentreren want ongevaarlijk waren die bergwegjes zeker niet. De weg werd steeds smaller. Op zeker moment konden we niet meer verder (doodlopende wegen worden daar gewoonweg niet aangegeven). Dus terug steil naar beneden en hopen dat mijn remmen het hielden. Via de typisch smalle steegjes die soms onder de huizen doorliepen zochten we onze weg. Regelmatig liepen de steegjes dood en moest ik mijn vriendin vragen om af te stappen om op die smalle en steile straatjes te kunnen omkeren. Uiteindelijk kwamen we terug in het centrum van Arco. Nu was het tijd om even te bekomen van het avontuur en op een terasje te genieten van een frisse pint samen met een heerlijke Penne a l' arrabiata. De rekening was gunstiger dan deze in de overvolle restaurants in het centrum van Riva. We vertrokken opnieuw en reden even verder de Sarca rivier over. We richtten ons nu op de hellingen aan de overzijde van de vallei. In het gehucht San Martino zochten we ons weer een weg door de smalle steegjes. Eenmaal uit het dorpje reden we steil naar boven op de flanken van de Monte Bondone. Daar ik mijn kaart zo weinig mogelijk gebruikte had ik geen idee waar we gingen uitkomen. Het maakte me niet zo uit, we hadden alle tijd en ik had wel zin in een avontuur. De natuur in de omgeving was weer prachtig en het uitzicht reikte tot de bergen aan de overzijde van het Gardameer. We bleven maar klimmen en begonnen ons af te vragen hoe lang dat nog ging duren. Nadat we het gehucht Braila, dat slechts enkele huizen telt en bijna 500 m boven de vallei ligt, voorbijgereden waren ging het toch eindelijk een beetje terug naar beneden. We kwamen uit in het dorpje Drena, waar we voorbij "Castello di Drena" reden. Via een grote baan aan de rand van het dorp namen we de kortste weg terug naar Riva. Daar we door een zeer forse tegenwind in de vallei bijna van de scooter geblazen werden beperkten we onze snelheid tot ongeveer 45 km/u en werden we door de auto's voorbijgeraasd. De terugweg was slechts een 16 km en het duurde dus niet zo lang eer we terug waren in Riva. Einde van een zeer leuke en avontuurlijke scootertocht in de buurt van het Gardameer. Groetjes Gert
  10. 500 € EUR goedkoper bij een andere dealer? Dat verschil is wel de moeite!
  11. Mijn eerste onderhoud van 1000 km was gratis bij mijn vespadealer Tweewielshop in Genk. Dat is pas service!
  12. Ik heb een nieuw model Vespa GTS 125 SUPER (mei 2015) en deze heeft geen enkel probleem met starten en meteen vertrekken. Ik heb tot nu toe ook nog geen enkel ander probleem ondervonden. Ik vertrek wel altijd rustig omdat ik hier gelezen heb dat je beter niet vol gas geeft met een koude motor. Groetjes, Gert
  13. Ach gelukkig hebben we in Belgie niet te veel last van warm mooi weer
  14. Gevo

    Cc Geschiedenis

    Scooters: Peugeot Vivacity 50 cc 2007 ? Vespa GTS 125 i.e. Super 2015
×
×
  • Create New...