Ga naar inhoud
Vespaforum.be

woutervespa

Leden
  • Items

    198
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Berichten die geplaatst zijn door woutervespa

  1. De sproeiers zijn aangepast , hoofd 98 , rolantie 40 . Het is OK om mee te rijden maar ik blijf het een raar gegeven blijven nl. die ronde inlaatbuis op die ovale inlaat van de std.cilinder. 

    Is er iemand die deze aanpast ? 

    Bedankt

  2. De sproeiers die er nu standaard inzitten , hoofdsproeier 110 , rolantiesproeier 40 .

    De motor is volledig standaard , behalve de ontsteking , die is vervangen door een flytech.

    Uitlaat ook origineel . 

    Vespa is een GS 150 vs5.

    Is dit ok ? 

    16846585705726265091854413924496.jpg

  3. Na het gesukkel met de originele carburator overgestapt naar een polini cp 23 . 

    Na het eerste testritje verzuipt ze nog steeds , vooraleer ik begin met sproeiers te veranderen had ik graag advies gekregen ivm. het spruitstuk . 

    Moet de cilinder worden aangepast aan de ronde opening of niet ? Zie foto's

    Bedankt  

    1684609757833776791687525012912.jpg

    16846097920902772409442714930203.jpg

  4. De cp23 zit er ( eindelijk ) op , ze draait al mooi stationair , wel is ze nog een beetje te rijk ( denk ik ) , de naald 1 positie gezakt en de luchtvijs 3 toeren uit . Ze pakt onbelast mooi aan en na het gas lossen valt ze onmiddelijk mooi op rolantie . Klaar voor een testritje , als het weer meezit ....

    Bedankt iedereen om mee te helpen !

    • Like 4
  5. Beide sproeiers zijn vervangen , vlotternaald en zitting zijn ook nieuw .

    Naald van gasschuif is ook al vervangen en op meerdere positie's gezet . 

    Kan het zijn dat door de trillingen van de motor de vlotternaald niet mooi afsluit en daardoor overloopt ? 

  6. Het rijden is ok , wel hoor je na het nemen van een andere versnelling wat gepruttel in de uitlaat (te veel benzine ?) Daarna weer vertrokken . Bij het afkomen van versnelling moet je ook wat aan het gas hangen om ze draaiende te houden ...

  7. Testritje zit er op , nog steeds niet ok .

    Bij stilstand verzuipt ze weer en valt ze stil bij het opnieuw vertrekken .

    Dan met de benzinekraan dicht en vol gas start ze weer na een 10tal keer kicken ...

    Het zal dan toch een andere carburator worden zeker?

     

  8. 12 uren geleden, nero zei:

    Staat de luchtregelvijs (horizontale vijs achteraan de carbu) op 1.5 toeren uitgedraaid? 

    De relantivijs staat schuin vertikaal in de carbu. Die een beetje meer indraaien om het toerental bij stationair draaien te verhogen.  Doe dit wel bij een warme motor! 

    Groetjes, nero. 

    Komt in orde ! Als het weer het toelaat een testritje 🙂

    • Like 1
  9. De onsteking staat op 23 graden , de rolantiesproeier gevonden , ze zit schuin naast de de hoofdsproeier . Alles uitgespoten en opnieuw gemonteerd . 

    Ze start weer ,draait mooi op deel- en vollast maar op rolantie valt ze stil na een 25 tal seconden , met het gas vol open start ze terug .

    misschien eest een testritje doen en eens mooi warm rijden ? 

    Bedankt voor de hulp !

    • Like 1
  10. Geen domme vraag , ze zit met de afgeschuinde kant richting luchtfilter . 

     

    3 uren geleden, Frederik9111 zei:

    2500 rpm = gewoon net even boven ralenti. Je kan dit plateautje letterlijk ook zien als je al strobend naar de puls kijkt en tegelijk wat met je gas speelt.

    Net boven ralenti stabiliseert de puls tot je 't gas flink open trekt. Je hoeft dus niet éxact op 2500RPM te meten.

     

    image.png.1cf49e789556c07a93c725e239984cec.png

    Super ! Bedankt ik ga dat eens nazien .

    • Like 1
  11. Ik kon de"rolantie" moeilijk regelen , moest blijven spelen met het gas om niet stil te vallen . Daarna 500 meter gereden en bij het opnieuw vertrekken stilgevallen en niet meer opgestart gekregen .... 

    Ik ga de ontsteking op 22 zetten en eens herbeginnen . 

    We heb ik geen rolantiesproeier gevonden , waar zit die ergens ? 

×
×
  • Nieuwe aanmaken...