Jump to content
Vespaforum.be

Noukje

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About Noukje

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Lx 125 Touring

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Berchem
  • Land
    België
  1. Neje, toch wel juist gedraaid ;-) Een uurtje terug is dus ook een uurtje vroeger donker. Dat doet 't hem juist bij mij (heb ik vandaag aan den lijve ondervonden). Zal zeker voorzichtig zijn, merci!
  2. Kleine update: vandaag eindelijk mijn eerste echte ritje kunnen maken. Morgen wil ik het traject naar het werk gaan uitproberen. Wel jammer dat nu net vandaag het uur moest veranderen, want daardoor ga ik nu in het donker moeten rijden. Ik heb een softshell gekocht met rug-, elleboog- en schouderbescherming, een fluo vestje, lederen handschoenen en tegen alle advies in toch een jethelm, de AGV Diesel Hi-Jack. Ik heb zo wat 50 verschillende helmen gepast, ook integrale, maar dit was de enige die echt goed zat. Voorlopig kan ik hiermee verder, in de winter rij ik toch niet en als ik wat gewend ben aan het helmdragen, kan ik nog upgraden naar een goedpassende intergaalhelm voor mijn kopje. Mijn LX'je is ook al "gedoopt", in nagedachtenis van mijn hondje dat vorige week overleed, heet hij voortaan de "Zhouka Special". Een mens moet iets met zijn/haar verdriet.
  3. Ah, ok Die humor moet ik dan nog leren kennen. Komt wel goed! Maar je hebt gelijk, ik heb mij er al bij neergelegd dat een goeie helm wat moet kosten. Ik ga altijd proberen voorzichtig rijden, maar je hebt niet alles in de hand in het verkeer. En ik hou toch liefst mijn tandjes heel. Voorlopig vond ik de Premier Vintage het beste zitten, maar ik twijfel nog of die zelfs wel veilig genoeg is (want niks voor mijn mond).
  4. Goeie tip van die kevlar jeans, ik heb daar gisteren bij EKO ook naar staan kijken. Die zie ik wel beter zitten dan een leren broek ;-) En ja, ik ben een vrouw...'t zou idd een wat gekke naam zijn voor een man De helm is nog mijn grootste zorg op dit moment..ik neig nu ondertussen toch al meer naar een integraalhelm, als ik de vieze verhalen over accidenten in acht neem!
  5. Ja, dat had ik ook door. Ik vroeg gewoon "een helm voor mij" maar de man vroeg zelf waarmee ik ging rijden. Toen ik Vespa zei, vroeg hij welke kleur :-) Ik heb de topics over jet vs integraal helmen allemaal al gelezen, dank je.
  6. Wow, duidelijke mening... Het is mijn eerste Vespa en dus ook mijn eerste helm. Ik ben gewoon geschrokken van de prijzen: 100€ voor een kettingslot, 240€ voor een helm, 300€ voor een vest, 180€ voor schoenen...dan nog handschoenen, hoes en God knows wat nog...ik realiseer me vandaag dat ik nog een heel bedrag moet opzij zetten vooraleer ik veilig op de baan kan. Sorry als dat voor jou als doorwinterde Vespist naiëf overkwam.
  7. Daarstraks langsgeweest met hoge verwachtingen, maar een beetje een afknapper. Ik vroeg aan de verkoper een helm voor op de Vespa en de man vroeg mij "welke kleur heeft uw Vespa?"!!! Weinig technische uitleg en buiten dat hij mij kon vertellen welke helm wel mooi bij mijn Vespa zou passen, moest ik het verder alleen klaren. Hij raadde mij een New Max aan want dat merk maakte volgens hem ook de hemlen voor Vespa. Wel, als dat zo is, dan vallen de Vespa helmen voor mij al sowieso af, want die dingen zaten voor geen meter op mijn hoofd en ik vond de afwerking ook op niks trekken. De Premier Vintage die ze daar in alle kleurkes hadden zat wel ok (bèke straf aan mijn kaken) en vond ik ook wel mooi, maar over de 200€ betalen voor een helm, moet dat echt?? Alternatief was de Scorpion EXO-100 Padova, maar die was er alleen in kak-beige Allé, ik ga morgen toch nog maar eens een andere winkel zoeken. Ik weet in ieder geval dat ik ze moet passen, want ik wil geen windtunnel in mijn oren!
  8. Noukje

    Hoi!

    Bij nat weer zal ik mij met die kleine wieltjes (nog) niet direct op straat wagen. En vandaag nog altijd geen papieren van de verzekering in de bus...dus sowieso pas volgende week naar de DIV!
  9. Laat dat nu juist de winkel zijn waar ik vanavond naartoe wou rijden!
  10. Nee, nog niet. Ik ga vanavond of morgenavond een paar winkels doen. Alleen zie ik zo'n echte "motohelm" niet zitten (integraalhelm noemen ze dat, denk ik he?)...is zo'n helm van Vespa zelf goed genoeg? Waar moet je op letten als je een Jet-helm koopt? Ik zag bvb deze : http://www.zandri.nl/helmen/jethelmen-retro/helm-new-retro-zwart-mat-bkr.html Maar voor een prijs van 65€ zal ik niet veel moeten verwachten, vermoed ik. En slot(en)...daar lig ik nog van wakker! Ik twijfel of ik het Vespa schijfremslot met alarm zou kopen + een dikke ketting met goed slot. Advies ook welkom!
  11. Noukje

    Hoi!

    Voor wie niet alle dagen het forum doorspit van A tot Z : ik heb een zilveren LX 125 Touring op de kop getikt die he-le-maal mijn goesting is. Als de verzekering en DIV nu ook nog eens een beetje wil meewerken, kan ik binnen een week of zo al rondbollen (als de eerste sneeuwstormen er nog niet zijn...ow wacht, ik heb winterbanden )
  12. @Bart : yup, ik ben ondertussen de trotse bezitter van een zilveren LX 125. Anderhalf jaar oud en 5000km gebold. Is echter met de liefde behandeld die het verdient en ziet er splinternieuw uit. Dat van die banden, dat wist ik niet. Ik heb wel goed gekeken of er voldoende profiel op zat en nergens geen haarscheurtjes of beschadigingen, maar ik heb niet gelet op het merk. En het zijn dus wel degelijk SAVA banden!! Maar wel winterbanden, dat had ik al in de mot bij het profiel en er staat ook "M+S" op. In ieder geval wel nog echt helemaal in nieuwstaat, dus ik vermoed speciaal in de winter erop gezet en deze zomer niet veel mee gereden. Ik heb nog niet zo hard gereden dat ik er iets van kon voelen. Ik wacht voorlopig nog op de papieren van de verzekering om naar de DIV in Kontich te kunnen gaan en dan moet ik nog hopen dat ze rap mijn plaat opsturen. Het zal nog wel een weekske duren alvorens ik een kilometer kan bollen! Ondertussen kan ik op mijn gemak een zoektocht beginnen naar de juiste sloten (ja, meervoud)...ik moet zo zeker mogelijk zijn dat hij 's morgens nog voor de deur staat als ik buiten stap. Zeker een goeie ketting, en ik twijfel nog tussen ofwel een griplock of een schijfremslot. Lees voor- en nadelen over beiden. O ja, en ne goeie pyama zal ik er ook nog voor moeten zoeken
  13. Ik zoek wel een roze sticker om op de zijkant te kleven ;-)
  14. Zo, terug uit Limburg...met een zilveren LX 125! :-) In tegenstelling tot de LXV van gisteren is de LX in perfecte staat, zonder één roestvlekje. Ik was op slag verliefd en de testrit verliep vlekkeloos (op een rare klik in de voorrem na). Mede met het fiat van forummer Gio heb ik niet lang getwijfeld en nu moet ik dus dringend op zoek naar een goed slot en hoes (is de Vespa-hoes een goed idee?). Ik heb al een aanvraag tot inschrijving van mijn verzekering, dus volgende week dinsdag of donderdag zal ik eens heel vroeg moeten opstaan om naar de DIV te gaan. Ik wil nog wel graag valbescherming voor achter online bestellen, maar ik weet niet of dat makkelijk zelf te plaatsen is. Oh well, I'll find out soon enough :-)
  15. Ben al bijna beschaamd in de plaats van de verkoper!! Als ik de LXV zou verkiezen boven de LX van morgen, dan zal ik hem in ieder geval met liefde proberen in ere herstellen. Misschien kan ik de niet op te poetsen onderdelen wel vervangen, ik vermoed dat zo'n koplampring wel te krijgen zal zijn, niet? Het prijsverschil telt ook wel, want de LXV wordt op factuur verkocht en die kan ik dan zelfs inbrengen in mijn boekhouding. Niet bij stilgestaan dat een Vespa ook fiscaal aantrekkelijk zou kunnen zijn! De andere wordt particulier verkocht en is sowieso al 300€ duurder, dus dat scheelt wel wat. Tja, ik zie morgen wel wat het wordt...of niet! Slaapwel!
×
×
  • Create New...