Jump to content
Vespaforum.be

Peelke

Members
  • Content Count

    225
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

100 Excellent

4 Followers

About Peelke

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    125 Primavera ET3 ('83)
    125 VNB (64')
    125 T5 ('92)
    GTS 300 ('17)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Antwerpen
  • Land
    België

Contact Methods

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. *** OPGELOST *** Ik ben dan zelf maar aan de slag gegaan, en wat blijkt? Met de oude Zadi-slotjes is het supersimpel om een cilinder aan te passen aan een sleutel. Je hebt de originele sleutel zelfs niet nodig. Er zijn maar 2 soorten pinnen: dik en dun uitgesneden. Ik vermoed dat elke cilinder een gelijk aantal dik en dun heeft (2 dikke, 3 dunne)en dat enkel de volgorde ervan varieert, want ik heb twee verschillende cilindertjes aangepast gekregen. Ofwel had ik geluk en kan je misschien de pinnetjes wat bijvijlen. Mijn twee schuifslotjes staan nu op dezelfde sleutel als het stuurslot.
  2. Merci, Sander, maar ik ben eigenlijk juist op zoek naar een al wat gebruikt origineel ipv blinkend nief.
  3. @PVK_VespaDe max! Un Sogno Italiano staat integraal op YouTube!! (Zonder ondertitels wel, maar die heb je bij porno ook niet nodig, so...)
  4. Blijkbaar is er net een kortfilm gemaakt over Giorgio Bettinelli (die heerlijke zot die al meer dan 250.000 km op de Vespa over de wereldbol bolde). Heb hem nog niet online gevonden, maar de organisatie "nodigt uit om screenings te organiseren". Dat zal voor na corona zijn dan "il Vespista" https://lorenzo205.wixsite.com/vespanews/single-post/2020/08/25/il-vespista-al-77mo-Festival-Internazionale-del-Cinema-di-Venezia
  5. Ik denk niet dat die cylinders passen op de schuifslotjes, het zijn bv. dubbele, omkeerbare sleutels itt de andere. Maar de zoekopdracht leverde wel interessante info op over hoe die cylinders te openen en aan te passen. For future reference: pinnen aanpassen: https://electricmotorcycleforum.com/boards/index.php?topic=9330.0 en een goedkope oplossing om cylinder te openen
  6. Merci voor de link, maar ik denk van niet. Die derde cylinder is voor het zadelslot (volgens de beschrijving in de link hieronder), en dat ziet er anders uit de de cylinders voor de schuifslotjes. Ik denk niet dat dat past. https://www.scooter-center.com/en/lock-set-oem-quality-38-5x4mm-vespa-px-1984-v50-special-v5a2-till-3t-gt125-vnl2t-since-no.-62685-gtr125-vnl2t-ts-vnl3t-pv125-vma2t-since-no.-028960-et3-vmb1t-super-150-vbc1t-3-pieces-4350106?number=4350106
  7. Zomer (voor mezelf ) Onder andere deze Litouwse zot die die winter terugkeerde op zijne Vespa en het laatste stuk Tornio (Finland) - Nordkapp reed op spijkerbanden bij -27° : 780km ijsweg in 24u. Yep, totally bonkers. Vorige zomer kwam ik hem tegen bij zijn eerste poging. https://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-istorijos/beprotiska-para-19-c-saltyje-vygintas-su-vespa-vidurziemi-nuvaziavo-iki-nordkapo-639-1272650 vertaling: https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&pto=aue&rurl=translate.google.com&sl=auto
  8. Kan je de cylinder van zo’n zadi schuifslotje eigenlijk aanpassen aan een ander sleuteltje, bv. door de pinnetjes bij te vijlen? En hoe krijg je die eruit dan? (zonder uitboren ). Ik zou graag twee schuifslotjes + stuurslot op hetzelfde sleuteltje willen krijgen. De nieuwe sets die ze verkopen zijn max 1 stuurslot + 1 schuifslot per sleutel en aparte cylinders zijn blijkbaar niet te vinden voor die ouwe zadi-slotjes, enkel voor de px-en. (Ook al zijn die slotjes meer voor de show dan voor de security natuurlijk... )
  9. Cool, dan kunnen we synchroon restaureren! (ik lig wel drie dagen voor...) Veel plezier ermee! Vanaf '80 hebben ze blijkbaar een rode / rosso arancio versie gemaakt, maar origineel was ie wellicht dit blu marine dan? Of blu jeans, of azzurro metallizzato, kan ook. Drie soorten blauw.
  10. Eerstvolgende boek is "Nordkapp Stories", een fotoboek met een reeks verhalen van mensen die met "een speciaal voertuig" naar de Noordkaap zijn gereisd. (Daar zit naast een corbillard en een step uiteraard ne zot bij op ne Vespa ) Komt deze lente uit!
  11. Hehe -> O'lack + "Fiat Blu" spray can over de stickers en blauwe hammerite over de blutsen he Maar inderdaad, tegenwoordig kosten ze een duit. Al gaat ze nooit meer weg; het was mijn allereerste Vespa/tweewieler ooit. Twintig jaar geleden met mijn laatste spaarcenten gekocht als Erasmusstudent in Siena. Voor 325 euro. (Wettenog, dienen tijd?) Er zijn teveel dingen die hersteld moeten worden van een oud ongevalleke (vloer, beenschild, bil ...), anders was ik volledig mee met haar zo te laten. Ze wordt wel volledig terug in origineelstaat gezet, incl de originele lak. Zelfde blokske oo
  12. Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat gaat hier niet werken, denk ik. Er is geen mooie, egale patine in de blutsen en krassen, eerder heel oude accidentschade, frommels in de bodemplaat en putkes opgevuld met hammerite en roestomvormer en stickers overspoten met spraycan. De originele lack is alleen langs de binnenkant van het frame nog mooi (en achter het handschoenkastje...). Teveel kleine stukskes + bodemplaat om te doen. Het resultaat zou sowieso een "half-zijn-gat" factor krijgen. Of een meesterwerk van Piet Mondriaan In 't echt ziet het er lelijker uit. Motor
  13. Heeft er iemand nog een kickstartpedaal liggen voor een ET3 / Primavera? De mijne is door de jaren heen enigszins... euh... bijgeschaafd (olievlek+rondpunt=nabije grondinspectie)
  14. ... maar 't was blijkbaar wel nog de originele verf . Jammer, maar ze moet echt herspoten worden (beetje oude ongevalschade). Ik zal het kartonneke terugplakken, @Adrian Zelfs nog een stickertje met het serienummer erop! Dat zat al die tijd verborgen onder een handschoenkastje.
×
×
  • Create New...