Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 11/13/17 in all areas

  1. 7 points
    Hallo iedereen, Na wat lezen op het forum, heb ik mezelf geregistreerd op 1 november. Ik was er echter nog niet toegekomen mezelf even voor te stellen. De ziekte die me te pakken heeft is hevig dus enige vorm van begrip en compassie is op zij plaats, denk ik. Ik ben een liefhebber van alles wat een motor heeft(maar totaal niet technisch aangelegd, hé) en ben begonnen met de aankoop van een hobby auto in 2012. Dit was toevallig in het jaar dat ik 40 werd. Geen idee wat de reden was... De auto was van 1996 en viel dus in de categorie: schoon gevonden in mijn jonge jaren en altijd van gedroomd om er één te hebben. De auto uiteindelijk verkocht in 2015 omdat er te weinig mee gereden werd. 5geen spijt want voor mij moet er gereden worden anders is de fun er een beetje af) Omdat ik vond dat ik toch wel een hobby verdiende, blijven uitkijken naar alles wat motor heeft en de vespa-microbe gekregen van mijn buurman. Hij is liefhebber van oldies en heeft me een paar keer op sleeptouw genomen. Eenmaal besmet met de microbe heeft het toch een tijdje geduurd vooraleer een uitbraak van de ziekte kwam. Ik werd plots verliefd op een VNA 1958 die me getoond werd op foto.. Liefde op het eerste gezicht en gekocht(lang verhaal met gemiste kans wegens vakantie en dan plots kunnen kopen bij iemand op 5km van huis). Schitterende Vespa die dankzij de totale revisie niet alleen mooi oogt maar ook nog eens schitterend rijdt. Met enkele vrienden wat toertochten gereden en meer en meer informatie over vespa gevonden en gelezen. De microbe werd dus niet echt behandeld maar eerder versterkt... Tot de conclusie gekomen dat samen met mijn madam rijden ook wel leuk zou zijn. Dus op zoek naar een vespa voor haar. Zij wil graag wat comfort (en niet schakelen) dus uiteindelijk bij Chris Smeyers -schitterende kerel- terecht gekomen. Het is een Vespa 125 GST 70j editie geworden. Ondanks het grote verschil met de VNA, een fantastische Vespa. Zeer comfortabel, goed handelbaar en mooi. De microbe leek behandeld want samen ritjes maken is het leukste en beste wat er is. Ik op de VNA, zij op de GTS. De kinderen achterop bij kortere tochten. Schitterend. Omdat de microbe nog steeds in het bloed zit(ook de GTS heeft niet volledig geholpen), blijven rondkijken en spreken over oude vespa's met andere liefhebbers. Kwam er een V31T voorbij in goede staat. Gaan kijken en na lang nadenken niet gekocht. Was niet helemaal origineel wat betreft mechaniek en ik was niet helemaal zeker dat we alle stukken nog zouden vinden. Geen 14 dagen later aan het praten met een vriend van een vriend die ook liefhebber van vespa's blijkt te zijn en wel een speciale vespa te koop weet staan... een V31T van 1951 (niet meer originele lak maar voor de rest wel volledig origineel). Gaan kijken en ik was verkocht, dus de vespa ook...-:). Andere carburator gestoken voor meer praktisch gebruik(originele gehouden natuurlijk) en al enkele ritjes gedaan. Schitterende ervaring (back in time)en de looks zijn geweldig. De hele zomer kunnen vermijden dat de ziekte weer de kop opstak maar dan komt het najaar met al zijn ziektes...Mijn microbe steekt toch weer de kop op. Een paar foto's binnengekregen van een GS150 van 1959 met wat cosmetisch werk aan. Lang gezeverd via whatsapp maar uiteindelijk te laat beslist om hem eventueel te nemen. Het hele verhaal besproken met de vriendengroep (vespa lovers and owners) en blijkt er een GS150 VS5 te koop te staan (volledig in orde). Rarara,.... gaan kijken, rijden en verkocht natuurlijk. Dus uiteindelijk 4 vespa's in de garage en voor elk wat wils-:) Hopelijk is de microbe nu een beetje behandeld en gaan de symptomen, zich niet meer manifesteren de eerste jaren. In elk geval ben ik dus zeer blij met wat ik heb en zal er vanaf het voorjaar redelijk wat gereden gaan worden. Hopelijk kom ik velen van jullie tegen op wat ritjes van enkele clubs en kunnen wat babbelen over vespa's en andere leuke dingen in het leven. Jan
  2. 4 points
    Leuke aflevering van " Salvage Hunters " met Lambretta ( ook een beetje Vespa ) als rode draad door het programma. Enjoy, Jan...
  3. 4 points
    Hallo,ik ben Gunther, 54 en sinds een goeie maand in het bezit van een vespa gts 250ie, bw 2010, met 11000km op de teller. Tot een paar maanden terug carpoolen mijn echtgenote en ik naar het werk, en kwam ik met de trein terug. Sinds oktober echter is ze met pensioen, dus ofwel deed ze me naar het werk, ofwel nam ik ook ‘s ochtends de trein. ik was al even aan het nadenken over een alternatief, en een scooter was al een paar keer in me opgekomen, zonder concreet te worden. Tot ik eind oktober aan de praat raakte met een familielid, die blijkbaar een Vespa had, en ... van plan was die te verkopen. Het moeilijkste was om mijn echtgenote te overtuigen, want, buiten wat rondgereden op een snorfiets in mijn jeugd, heb ik totaal geen ervaring. Maar het is gelukt, met de belofte dat ik 2u rijles zou volgen :-). En ik ben er intussen toch al een 10-tal keer mee naar het werk gereden. En hier in de buurt ook al wat rondgereden natuurlijk. Ben heel blij met mijn speeltje, dik ingepakt, handschoenen aan, helm op en weg, zalig gevoel. En de eerste keer dat een tegenligger-vesparijder zijn hand opstak als groet, heel fijn... ik ga er nog plezier aan beleven!
  4. 4 points
    .............................................................................................. bij jou zal dan waarschijnlijk het "Vespa-virus" er met de "moedermelk" zijn "ingel(t)epeld ....In ieder geval de "geschiedenis herhaald zich steeds weer... en alles komt ooit terug...
  5. 4 points
    ............................................................................................................je ziet "de appel valt niet ver van de boom"...waarschijnlijk zal het "vespa-rijden" in je "genen" zitten
  6. 4 points
    ...........................probleem blijkt opgelost...we kunnen weer volop "liken" ( alléé met een limiet van 10 likes per dag )...een PLUIM voor de "moderators" !!!
  7. 3 points
    Beste Hans...uiteraard had ik je verhaal "correct" gelezen en ik begreep meteen wat je bedoelde, maar ik wou je maar even aantonen dat er af en toe eens gelachen mag worden. Waar ik veel minder om kan lachen... is dat ik zo geen moeder heb met een schuur waar zo'n "mooi pareltje" in de wacht staat om "bereden te worden
  8. 3 points
    Welkom Hans...een moeder die Vespa rijd en zwanger wordt van je oudste broer, "dat kan "tellen" ...gelukkig dat ze die "onverprutste Vespa" heeft bijgehouden. Behoud je enthousiasme en ik wens je enorm veel rijplezier en vele toffe kilometers op je sixties-Vespa...rijklaar maken (met het slechte weer) en "eindeloos bollen"
  9. 3 points
    Nog even een bijkomend leuk verhaaltje vertellen. Toen ik pas mijn Vespa had, en er mee bij mijn ouders kwam, vertelde mijn pa dat ik vroeger ook nog Vespa ‘gereden’ had. Ergens tweede helft jaren 60 had mijn pa er ook eentje, een 125cc, en als we ergens naartoe reden, stond ik gewoon recht op de voetenplank tussen de benen van mijn pa, handjes aan het stuur... :-)
  10. 3 points
    Intussentijd ook nog eens een nieuwe turbo op de auto moeten steken waardoor ik de weinige vrije uurtjes om aan de scooter te werken ook alweer kwijt was, maar ondertussen staat het motortje zo goed als in elkaar, nog een paar kleinigheden maar vooral nog wat vrije tijd nodig Hier de nieuwe koppeling...
  11. 3 points
    Alvast wat info over 30 jaar SC Primavera meeting 20/05/2018 Plaats : Rugby Club Leuven lokaal in Kessel-Lo Inschrijving : €5 Welkomstpakket : genummerde rallyplaat, sticker 30j, drankbon, tombolaticket en nog andere verrassingen Rondrit: bepijlde rondrit van +/- 80 km Tombola: hoofdprijs = vespa pk 50 XL + nog andere superprijzen Trofeeën: 1. Best rat 2. Best classic 3. Best of show 4. Best plastic 5. Farthest travel Food : hot dogs en Ijskar (dingdong) Drank : Alcohol en non-alcohol en Ape coffee bar Music: DJ Neil & Erwin en live optreden van The Knuckleboys (https://www.facebook.com/knuckleboys/) affiche volgt nog
  12. 3 points
    Bijna klaar na een 4 jaar in de garage staan te niksen. Nog werk aan maar , net een kleine ritje gereden en blokjes gaat vrij soepel de hogere toeren op. Heerlijk ding Grtjs Gio
  13. 3 points
    Best eens terug alles lezen meneer Van Den Bergh , alles is verkocht , en zo een frame ga je niet snel meer vinden hoor , nergens niet , en als je er eentje tegenkomt dan betaal je daar de hoofdprijs voor :-)
  14. 3 points
    Dju... just een extra handschoenkaske en wat extra Polini cc’s gegeven... :-( Over een CORRECT bedrag kan altijd geklapt worden.
  15. 3 points
    Ja hier één! druk bezig met de laatste dingen , zonnehemeltje acher, spatborden in kleur en whitewalls achter. dan weer met de kids naar het strand!
  16. 2 points
    Welkom Hans! Wederom een prachtig verhaal! De Vespa van je moeder nog in bezit hebben is gewoonweg een geweldig verhaal. Koesteren... zowel de Vespa als de moeder.
  17. 2 points
    Beste Hans, Da's ook toevallig. Ik lees je bericht en ik denk he. Ik woon ook in Moordrecht. Ik ben al sinds 2015 in het bezit van een Vespa 150 uit 1965. Vanwege een skiongeval begin 2017 heb ik helaas niet kunnen rijden dit jaar. Ik heb mijn scooter wel in de winter 2016-2017 laten reviseren ( nieuw blok eronder) omdat mijn koppeling er uit lag. Wellicht kunnen we elkaar eens ontmoeten en een gezamenlijke rit maken volgend jaar. Ik hoop van je te horen. Groeten Pim Rosielle, Watersniphof 20 Moordrecht
  18. 2 points
    Welkom Gunther! Hele mooie voorstelling met vooral een mooie anekdote. Veel veilige km's gewenst.
  19. 2 points
    Mijn moeder vertelde hetzelfde verhaal , mn opa bracht ons ma ook steeds naar school met de vespa in de jaren 60 op die manier
  20. 2 points
    .........................................fantastisch goed nieuws voor jou....nu is het nog te hopen dat zijn "portemonnee" ook al uit zijn "winterslaap" is gekomen...
  21. 2 points
    Proficiat Gunther, Van harte geluk gewenst met je aanwinst! Wacht tot het weer wat beter wordt en je vestimentair wat meer bevrijd gaat rondtoeren, dan ga je pas genieten :-) IDD, die eerste "Hey maat" die je onderweg krijgt van een andere Vesparijder, die vergeet je niet zo gauw. :-)
  22. 2 points
    Van harte welkom en nog veel plezier met je GTS. En wees gerust genieten zal je. Inderdaad, zalig dat warme gevoel een collega Vespa-rijder te kunnen begroeten.
  23. 2 points
    Welkom Gunther...wees er maar heel zeker van, dat je aan dat "iconische Italiaanse GTS-speeltje," nog hééééél veel plezier gaat beleven ( en nog méér met mooi weer )
  24. 2 points
    Beste Vespisten, Wij hebben ons frituur 't Zilverenhoekske in Kapellen (Antwerpsesteenweg 194) heringericht in Vespa stijl! Alle Vespisten zijn dan ook meer dan welkom! Hier zijn enkele fotos! Wij hopen jullie te mogen ontvangen met of zonder wesp!!!! Groetjes, Steven en Irina
  25. 2 points
    Wa "frutten, nen berepoot" en ne Vespa...veel meer heeft "ne mens" eigenlijk nie nodig
  26. 2 points
  27. 2 points
  28. 2 points
    Ik kan een "like" geven, wordt aanvaard, maar deze verdwijnt bij het verlaten van de desbetreffende pagina.
  29. 2 points
    Mijn "likes" blijven momenteel eveneens niet staan.
  30. 2 points
    Wou je post liken, maar gaat niet :-)
  31. 2 points
    Kofferkes, mandjes, bakskes... zijn veur jan...
  32. 2 points
    .............................. eerst geen goesting om "richtingsaanwijzers" te gebruiken... en dan ook nog geen zin om "een rijbewijs te behalen"
  33. 2 points
    Zeker. Geen stress voor jullie hoor. De 500km is al lang uitverkocht. Ik vind het gewoon jammer voor mezelf. Ik was er graag bij geweest
  34. 2 points
    Post nooit je volledige voor en achternaam, gsm of exacte locatie, het hele internet hoeft niet te weten wat jij in je garage hebt staan. Om te voorkomen dat een verkoper foto's van jouw scooter gebruikt, kan je best de nummerplaat en framenummer (deels) wissen op je foto's.
  35. 2 points
    Bij gebrek aan tijd en ook omdat ik enige problemen had om foto's te plaatsen had ik bij mijnposts geen foto's toegevoegd, daarom nu enkele foto's van de werken aan het motortje... Maar blijkbaar lukt het me nog niet om alle foto's die ik selecteer op het scherm te krijgen
  36. 2 points
  37. 2 points
    Zoals in andere vraag reeds beantwoord blijf ik bij mijn kado bierkratje met breekijzer, wel niet waterdicht maar dit is zoals het slot wel zelf te regelen, en anders bijgevoegd breekijzertje te gebruiken, santé
  38. 2 points
    ...................................er bestaat ook nog zoiets als een "Beverly 350" om van een snelweg te "genieten" Hoe kun je nu in "godsnaam" een " vlotte Japanese" boven een "vurige, karaktervolle Italiaanse" verkiezen
  39. 2 points
    ....................................................naar het schijnt een LX...ik ben benieuwd hoelang de 'Pete' hier nog op het forum gaat "rondzwalken" alvorens met "stille trom" te vertrekken
  40. 2 points
    Heeft er iemand een CORRECTE vespa primavera et3 staan die hij wil verkopen?
  41. 1 point
    Van harte welkom op het Vespa-forum! De dokter die u kan genezen wordt wereldberoemd.
  42. 1 point
    Mooi verhaal Jan, maar euh ... Dit is nu eens het splijtend bewijs dat "het internet" niet altijd de beste plaats is om zich te documenteren om zelf doktertje te spelen! Je bent heus niet de eerste die vicieus besmet geraakt en er niet meer uitgeraakt. Maar troost je, er zijn heel veel mensen op deze aardkluit die met een chronische besmetting zitten en toch de tachtig en méér halen! :-) Et voila, kheb het ook al ... Ik werd op slag verliefd toen ik de eerste foto met dat mooie Grijsje zag. Heel veel genot gewenst en veel plezier in de "zelfhulpgroep" ;-)
  43. 1 point
    Welkom op het forum! Mooi verhaal overigens. Veel geluk en veilige kilometers toegewenst op je mooie Black Beauty!
  44. 1 point
    ...........hopelijk gaat je "Vespa-fetish" niet zo ver, dat je de "frietjes, loempia's en andere frituursnacks" afbakt in "afgedraaide Vespa-motorolie" In ieder geval, dat ziet mij er een gezellig "frituureke" uit...lijkt mij een "ideale stopplaats" voor "een klein hongerke" met een hoop "motorvrienden"
  45. 1 point
    Uitzonderlijke verkoop van oldtimers en massa's originele onderdelen van jaren '50 Vespa's. Deze gaat door te Heusden-Zolder, Edward Staintonstraat 34, dit nog vandaag tot 15 u en ook morgen zondag van 11 tot 15 u. Deze collectie is jarenlang door mijn vader bij elkaar gespaard. Tel 0468/215768
  46. 1 point
    Het is gefikst denk ik
  47. 1 point
    Niet dringend maar wel welkom...mocht er iemand een Vespa P125X van 1978 weten staan hoor ik het graag...of een P200E van hetzelfde jaar(Als 125 ingeschreven). Het betreft het model zonder pinkers.
  48. 1 point
    Voor wat betreft je remlicht, dat kan zomaar je remlichtschakelaar zijn die wat gecorrodeerd is. Die kan je vervangen door de koplampunit te verwijderen. Een mooie uitleg hoe de koplampunit te verwijderen is gemaakt door Mic Bergsma: Als je de koplampunit dan los hebt liggen kan je mooi je km-teller kabel controleren. Maak zowel de kabel bij de tellerunit als bij het wiel los en trek de binnen kabel er uit en controleer deze op beschadigingen. Laat de buiten kabel zitten want deze gebruik je om evtentueel de nieuwe kabel te trekken. Is de kabel goed dan smeer je de kabel en plaats hem terug voor een test rit. Is de kabel beschadigd dan deze vervangen. Is het niet de kabel dan kan het de tellerunit zelf zijn of het wielmechanisme bij het voorwiel.
  49. 1 point
    Wie ooit 'bedacht' heeft dat een koffer op enigerwijze zou accorderen met het design van een oude scooter ontgaat me volledig, maar dit terzijde ;o) Les colours etc...
  50. 1 point
    Bij de velomaker? Koopt u tenminste een deftige EG-gekeurde helm. Groetjes, nero.
×