Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/17/19 in all areas

  1. 6 points
  2. 5 points
    Te koud? Te nat? Te glad, niks van rijden maar...
  3. 4 points
  4. 4 points
    Ik heb ook zo een rode acma (1955)gerestereerd, omdat het niet de originel kleur was. Maar de rest vd onderdelen zoals stuur en zadel heb ik zo gelaten. Ook niet mis. Maar iedereen zijn goesting he. Ga dit zeker volgen. Succes.
  5. 4 points
    Hier nog enkele foto's Die Didier vandaag genomen heeft.
  6. 3 points
    Hallokes, zoals voorgesteld, stel ik me dus snel even voor ik ben Patrick, woon in Aarschot en ben 57. ik rijd al enkele jaren met de Vespa (een GTV 250ie). ik ben er bezeten van en ik noem haar "Mariette". ik ontdekte eigenlijk maar net dit forum en dacht dat dit wel eens leuk kon zijn om ervaringen en vragen te wisselen andere Vespisten!
  7. 3 points
    Begrijp me niet verkeerd , ik heb daar geen probleem mee hoor , ‘t is alleen spijtig… er zijn meer dan weekends en feestdagen genoeg in een jaar om een beetje op mekaar af te stemmen. succces !
  8. 3 points
    Verkoop “omdat vespa toch niets voor hem was” terwijl er een andere wesp naast staat
  9. 3 points
  10. 3 points
    ‘T is al van toen de dieren nog konden praten dat sc primavera traditioneel een paasmaandagrit organiseert , dat is een beetje zonde vind ik.… Maar kijk, tijden veranderen… Vlaams brabant is misschien wel groot genoeg voor 2 grootse evenementen op één dag zeker …
  11. 3 points
    Prachtige scooter, je kan de Vespa ook helemaal zo laten, alleen goed schoonmaken en evt de lak met Commandant 5 polijsten, voor de rest alles reviseren en vervangen wat kan slijten. (motorrevisie/kabelboom/versnellings-gas-koppeling en schakel kabels etc) Maar de Patina van deze scooter is zo al erg gaaf en uniek, plus er zijn al genoeg concoursstaat gerestaureerde scooters.
  12. 3 points
    Ik gebruik ook een Optimate 4 voor mijn PX. Ik heb de aansluiting op mijn accu bevestigd en komt net onder mijn bil uit. Als ik ga rijden kan ik ‘m terug in de bil leggen (laten hangen kan ook). Zie foto:
  13. 2 points
    Welkom Patick...nog vele aangename ritten op "ons mariette" ...veel te laat dit forum ontdekt ?... dan heb je nu de kans om de "verloren jaren" in te halen
  14. 2 points
    Niet te koop, bandjes inderdaad onvindbaar... vandaar mijn vraag wat hogerop. Jan.
  15. 2 points
    Franse ACMA met 9 inch wieltjes in bijlage.
  16. 2 points
    Goedenavond allemaal,wij gaan een kleine up date doen van de clubs die aanwezig zullen zijn,wij zijn 6 weken verwijderd van het grootste event van vespa en cafe racers in N Europa,en wij zijn fier,mijn team en ik,dat er zoveel mensen naar de beurs komen.De volgende vespa clubs zullen aanwezig zijn uit binnen en buitenland. Vc Antwerpen,Vc Squadra Veloce,Vc Mechelen,Vc Winterslag,Vc Sittard(NL)Vc Azzurri,Vc Brugge,Vc Sambreville,Vc Tessenderlo,Vc Meeuwen,Vc Tournai,Vc Hasselt,VC Maasmechelen a/d Maas,Vc Awans,Vc Ath,VC Oostende,Vc Givet(Fr)Vc St Truiden,Vc Diest,Vc Charleroi,Vc Aachen(D)Vc Pingzau(Oostenrijk)Vc Bilzen,Vc Geel Kempen,Schalterkreuzritter Vespa Club(D)Vc Erebodegem,Vc Lummen,Vc Grimbergen,en laatst Vc Genk,en wie weet komen er nog meer,dit is alleen vespa clubs,en dan hebben we nog onze buren van de Lambretta Club België die langskomen,met een stand,eindelijk,en de Speedboys ,ook met een stand,van Antwerpen om er een compleet feest van te maken,en onze hobby's uit te oefenen.Ik ben er klaar voor,jullie ook.
  17. 2 points
    Mooi dat je probleem is opgelost en zo’n reservestand is toch wel prettig. Die luchtbel in de slang is niet goed want in principe zit de benzine aansluiting onder de benzinekraan gemonteerd waardoor luchtbellen gewoon via de tank omhoog gaan. Kijk eerst of je de luchtbel er aan de carburateurzijde uit krijgt door de slang daar een klein beetje los te draaien. Gaat de luchtbel niet omhoog dan is er toch iets mis gegaan bij het terugplaatsen van de tank en benzineslang, denk dan bijvoorbeeld aan een knik of een extra bocht in de slang, dit dus even controleren.
  18. 2 points
    Denk dat toch dat gaatje in de tankdop verstopt zat, Pilaf zei het al meteen, ik had wel de tankdop erop gedaan en nog een keer de benzine doorloop getest, maar misschien had ik niet genoeg benzine uit de tank laten lopen om een vacuum te trekken. Na het reinigen van de benzinetank en carb, en een nieuw benzinekraantje (nu doet de reservestand het weer, dus hoef ik niet meer naar de pomp te lopen), deed hij het even en viel toen weer uit. Heb de tankdop uitgeblazen en nu geen problemen meer gehad. Nog even een afsluitend vraagje, er zit nu namelijk een luchtbel in m'n benzineslang. Klopt het dat dit niet echt uitmaakt? Heb er net namelijk wel eventjes mee gereden, niet al te ver maar wel genoeg om m'n carb leeg te rijden, dus het lijkt erop alsof er nog genoeg benzine in komt. Groetjes
  19. 2 points
    Bij deze gezorgd voor wat licht in de duisternis met wat led-verlichting en powerbankje...en de obligate olijfolie om de wereld rond te reizen, of zeker rond de kerktoren...vespahumor moet ook bestaan . En neen, ik heb nog niet geboord of gevezen in mijn originele vespa, gezien de volgende koper, als het ooit zover komt, misschien niet dezelfde smaak en humor heeft.. karren maar...
  20. 2 points
    Yep , we zijn er weer (;-)
  21. 2 points
    Op vraag van Didier Bailly: J AI CETTE VESPA 150 GS RESTAUREE COMPLETEMENT...AUSSI LE MOTEUR COMPLETEMENT A VENDRE...5000 EUROS TOURNANTE ET ROULANTE Te koop: Vespa GS150 volledig gerestaureerd, ook de motor. Prijs: 5000€. Voor verdere inlichtingen, contacteer Didier op: baillydid@hotmail.com Groetjes, nero.
  22. 2 points
    @Niels_1977, vindt je echt dat ik hem zo moet laten? Het zou me een hoop tijd en werk besparen. Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Als ik hem technisch goed in orde maak dan ben ik redelijk snel klaar. En je hebt gelijk, er zijn al zoveel gerestaureerde scooters..
  23. 2 points
    Welkom Roger...gelukwensen met je "GTS-infectie"...als je niet veel gereedschap (en ervaring) hebt, kan je misschien hulp/ gereedschap vragen bij vrienden uit de Vespa-club Neerpelt . Of je kan natuurlijk je GTS, bij een "betrouwbare dealer" ( er zitten op het forum een heleboel Limburgers, die je wel een goede dealer kunnen aanbevelen ) laten repareren... Op "tsjoeptjoep" kan je al eens een kijkje nemen...hoe "de riem en rollen" van je GTS vervangen worden...laat ze zeker vervangen alvorens de temperaturen beter worden
  24. 2 points
    Niemand... te koud? Zalige zon en fijne rit achter de rug.
  25. 2 points
    Voila , zo is het bij mijne px ook
×