Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/16/18 in all areas

  1. 5 points
    Heden zonder twijfel deze mooie Lambretta kunnen kopen :-) Er zullen hier leden zijn die m wel herkennen, en weten waar m vanaf komt... Ik ben zéér blij want dit was één van de twee die ik wilde hebben :-) Er zal weinig of niets aan veranderd worden, is ook niet nodig. Enkel heb ik plannen met de tekeningen, deze wil ik eventueel veranderen... daarover binnenkort meer :-) Voor mij is het een heerlijke Zondag geweest. Grts
  2. 5 points
    ...automaten zin veur "janMenkloten"... die denken dat ze beter zijn dan die PX-rijders...waarop die PX-rijders vervolgens dan weer neerkijken op die verwende GTS-janetten Terwijl we allen beter aan "één zeel" zouden trekken...en fier zouden moeten zijn op het feit dat we allen met een "Italiaanse legende"rijden...en zo de legende doen "voortleven." We zouden als Vespa-rijders beter "een blok" vormen tegen al die Chinese, Koreaanse en Japanese ( ook al zijn die Jappen betrouwbaarder ) scooters die "de markt" overspoelen. Elke Vespa ...oud of nieuw, heeft "een ongelooflijke charme, een mooi Italiaans design en een ziel" en is nog altijd de scooter der scooters...en laten we lief zijn voor elkaar
  3. 5 points
    ......wat die "stomende Vespa- sex" betreft.... ben je toch "ietsjes" beter af met het "comfortabelere GTS-zadel"... wel even je helm afzetten
  4. 5 points
    Uiteraard een PX...voor echte venten met " over-ontwikkelde, gespierde linkerklauwen"...voor mannen die geen GTS-janettenvering, ABS en "allerlei overbodige elektronica" nodig hebben... Voor "echte mannen" die houden van de geur van tweetakt ( en graag zouden willen dat er zo'n after-shave van bestond ) en niet bang zijn om af en toe hun "knuisten" vuil te maken... "GTS'en" zijn voor "verwende moederskindjes die houden van comfort" en die al bang zijn dat ze een helm moeten opzetten... omdat hun kapsel "overhoop en in de war" zou liggen
  5. 4 points
    Als je graag "krachtige, gespierde klauwen" wil hebben met "niet te veel vermogen" en toch een "retro-uitzicht...moet je kiezen voor een PX Wil je graag een comfortabele, automatische, moderne retro-scooter met een "beetje meer vermogen"...dan kies je voor een Vespa GTS 125... "Smaak is koop, dat moet je voor jezelf beslissen"...één ding is zeker : je 'wilde haren' zullen snel weerkomen, als je aan het stuur van een "Italiaanse legende" zit
  6. 4 points
    Benieuwd of Vespa Club Antwerpen ook terug uitpakt met een stand zoals vroeger en zijn talrijke leden een platform biedt om hun scooters te etaleren. Nu is het toch hele poos verwijderd van Mostra Genk, dus dat mag geen probleem zijn. (of zouden er toch nog oude kwelgeesten en luchtspiegelingen in het spel zijn, hahahaha) Misschien maak ik me wel terug lid N
  7. 4 points
    Restauratie... is niet meer dan wat onderdelen eraf halen, spuiten en terug in elkaar zetten... motor niets aan gedaan, ontsteking geplaatst met vraagtekens... lijsten staan er helemaal niet mooi op en deels de oude terug gebruikt, km teller niets aan gedaan , poot staat mank, zadel ziet niet uit, voorvork gespoten zonder af te halen en wss zonder af te plakken van de kabel van de rem is ook gespoten... Dit noem ik totaal geen restauratie... en dus ook veel te hoog ingeschat in prijs... Jammer want vind het wel een mooi model ;-) Grts
  8. 3 points
    Dat lijkt mij een mooie en sierlijke Spaanse Lambretta...met een "ferm trompet" eronder
  9. 3 points
    ....om met een Vespa te rijden, daar moet je inderdaad "lef"voor hebben ...of bedoelde je "liefhebbers" ?
  10. 3 points
    ...nu begrijp je meteen waarom ze "vesparijders"...janetten noemen ...ik ben vanmiddag ook een uur gaan rijden met de GTS... en ook géén enkele Vespa tegengekomen...
  11. 3 points
    ... wat je ook nog kan doen is eventueel een "opbergbox" op je bagagedrager monteren die een rugsteuntje heeft...vind ik persoonlijk niet zo mooi...maar wel handig. Je kan meer bagage meenemen en de "passagiersrug" wordt ondersteund..zelf rij ik zonder zo'n box, omdat ik het een "verkrachting" vind van de mooie vorm van een Vespa
  12. 3 points
    100% gelijk heb altijd voor de GTS gaan tenzij je zelf een sleutelaar bent en wil sleutelen. Over dat volledig gerestaureerd daar verschillen de meningen nogal eens over. Als je echt leuk vind kop je er later een oudere schakel scooter bij. Wat een onzin dat schakelen leuker is of fijner rijdt dan een automaat. Vroeger lachten sommige me uit dat ik voor een auto met automaat koos. Bij elke stop licht was ik die mannetjes die dan veel gas gaven de baas op het moment dat ze moesten schakelen hadden ze een minderwaardigheid complex. En die mensen die vroeger meewarig naar een automaat keken rijden nu zelf allemaal met automaat. En natuurlijk kun je met elke scooter wel eens een probleempje hebben of krijgen. Ik adviseer je maak eens een iets langere proefrit dan weet je wel waar je hart ligt. en die mannen die nu zeggen schakelen komen ook aan de beurt. Dat had je vroeger ook toen de digitale camera's uitkwamen. dat was geen echte foto's maken. Nu hebben ze allemaal ook de vakfotografen die toen het hardste riepen digitale camera's en soms voor de nostalgie hebben ze nog een analoge camera in de vitrine. Overigens ik heb altijd motor gereden vanaf mijn 18e tot mijn 70e en dat waren altijd schakel motoren want er bestond geen automaat. En toen de motoren voor mij te zwaar werden BMW Harley kwam er een Vespa GTS nog nooit zo fijn gereden. Natuurlijk niet op de snelweg dan kom je snelheid en stabiliteit, en acceleratie te kort. Veel wijsheid gewenst.
  13. 3 points
  14. 3 points
    GTS Super 300i (2012 - 38.870 km, nieuwe achterband 400 km geleden, nieuwe belt 7.000 km geleden). Altijd op correcte tijden onderhoud gehad bij NV De Pauw en en dagelijks gereden! - zwarte omlijsting beenschild (SIP). - regelbare YSS-demping voor en achter. - gele koplamp. - gel-monozit (Piaggio). - originele duozit -in nieuwstaat- erbij. - zwarte sportbagagedrager (Classic Racks). - zwarte crashbars achter. - Bar end spiegeltjes en originele spiegels beschikbaar - maar wel met de originele uitlaat. - ongevalvrij 2.000 €.
  15. 3 points
    als 17jarige-met-mod-ambitie een scooter gekocht. Een PX200e. Leuk speelgoed, daar niet van maar altijd een beetje op mijn honger blijven zitten. Zelfs na een serieuze make-over bij Staar in kapellen. 31 jaar later beslis je dan om een keuze te maken. Het is dus een GS 150 Misa bj 1960 geworden. En de PX200e is binnen voor schatting. Dan verkopen die handel. Bouwpack maar originele motor en onderdelen, perfect gespoten, de basis zit goed. Volgende week binnen bij een oude rot in het vak, die alles in elkaar gaat knutselen. Ik kijk er naar uit. Sta me toe, jullie alvast de eerste foto's te delen.
  16. 3 points
    Ik ben zelf ook van het bouwjaar 1962 (zoals diene blauwen) en doe het al zolang zonder, ik blijf hier wel rondhangen en vind er wel eentje naar mijn goesting!
  17. 3 points
    Velg achteraan staat averechts...
  18. 2 points
    Gisteren eigen vespa gaan halen, maar dit was toch nog iets leuker. Een originele faro basso vh Belgische Leger, uit de jaren 50. Een winterproject, vertelde de man mij. Ben benieuwd.
  19. 2 points
  20. 2 points
    Geen ééntje vandaag... wel de grote mannen... einde van het rijseizoen stilletjes in zicht? Vorige week nog een volledige week met de Vespa naar het werk gereden. ‘s Morgens 30 minuten ietsje kouder om in de vroege avond nog te kunnen genieten van de mooie herfstzon.
  21. 2 points
    De side-car is rechts gemonteerd aan mijn 300GTS, de Engelse zijn links gemonteerd. De monteur van mijn sidecar is een sidecar racer die alle formule 1 circuits aandoet ( das wel een WOW machine dat hij heeft :-)) had me de tip gegeven als je in het begin alleen rijdt, beste een zak zand in de car smijten om beter contact te hebben met de grond. Na pakt 1000km alleen te rijden begin je het onder de knie te krijgen en kan je de zak weglaten. dan is het wel opletten dat de bak in een rechtse bocht niet in de lucht gaat maar dat is heel normaal maar de eerste keren is het toch bijna in de broek doen gevoel hoor! ;-) Hij vertelde me ook dat je eigenlijk met de bak in de lucht moet leren rijden zodat je weet hoe je moet reageren en niet panikeren zoals een voetje aan de grond zet tijdens het rijden. Dan gaat het zeker mis. Maar nu rijdt mijn vrouw, dochter en hond in de car met veeeeeeeel plezier mee. Ik rij ook op de autostrade met de car, de 300 heeft daar geen problemen mee, vlotjes 100km/u . De sidecar weeg ongeveer 90kg leeg daar ik wat aanpassingen voor mijn en de passagiers hun veiligheid te verhogen. Ik heb een stuurdemper laten plaatsen voor de wobble van het stuur tegen houden moest die er geweest zijn? Dat maakt het sturen naar links of rechts wel zwaarder zoals een oldtimer zonder servo maar het maakt wel dat je geen te bruuske maneuvers maakt. Ook heb ik het Kleine 10" PX wiel laten veranderen naar een 12" GTS wiel en een schijfrem van de GTS er laten opzetten. Dit maakt dat de bak bij het remmen niet verder wil rijden en de span naar links laat draaien. Passagiers dienen altijd een helm te dragen, ik zoek er trouwens nog één voor onze hond! :-) Veiligheidsgordels ga ik nog plaatsen, of dit wettelijk moet? Geen idee, in Belgie is er nog steeds geen motorwetgeving. Ik zal straks een foto posten van de sidecar. Mijn conclusie is alvast, sidecar rijden is even veilig of misschien wel veiliger met zijn 3 wielen dan met een gewone Vespa rijden. Alles hangt natuurlijk af hoe je je aanpast in het verkeer, met de sidecar is het wel aangeraden om meer afstand houden met je voorligger en meer voorop te kijken om niet teveel in putten te rijden enzo. Maar de FUN dat je als rijder en bijrijder krijgt van de sidecar in onbeschrijfelijk, sinds ik hem heb rij ik enkel nog met mijn Sei Giorni als het regend. :-) Dus ...ik wens iedereen een sidecar toe!
  22. 2 points
    Standaard rollen zijn 7,4 gram voor een GTS125ie uit 2013. Piaggionummer: CM1038045 Vespa GTS 125 4T IE SUPER E3 (CHASSIS NUMBER PREFIX: ZAPM45300, ZAPM45301), 2007-2015, All Countries
  23. 2 points
    Vandaag es uitgetest op een PX 125 van maart 2015 met China ontsteking en 177 Pinasco Magny Cours: B9ES en BR9ES gaan allebei perfect (als een speer ).
  24. 2 points
    hoe oud is uw px? sommige van de +- bouwjaar vanaf 2010 modellen hebben een ontsteking met kleine spoeltjes en een fiche aan de bobijn ipv de gekende rood-wit-groen-groen aansluiting.deze werken om de 1 of andere reden idd enkel met die champion bougies of een ontstoorde ngk bougie. niet allemaal maar heb er toch zo een tiental geweten. probeer eens met een BR7hs als je dat type ontsteking hebt
  25. 2 points
    Best met een circlip werken (koop er direct een paar, soms plooien ze naar buiten). Een polietrekker kan het vliegwiel vervormen bij grote spanning. Groetjes, nero.
×