Jump to content
Vespaforum.be

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/21/2019 in all areas

  1. 8 points
    Hallo , Ik ben Peter en heb een Vespa Na een aantal maanden "meegelezen" te hebben op dit forum is het tijd om mijn scooter en mezelf voor te stellen. Ik heb het geluk om te kunnen rondrijden op een Faro Basso, ingeschreven op15/07/1953 en sinds 1984 in mijn bezit. Destijds heb ik er 2 jaar mee rond gereden als student en daarna is hij/zij onder een laken verdwenen (carrière...) sinds 1 maand rij ik er als 50+er weer mee rond (midlife nog wat, volgens sommigen) in het Brusselse en Vlaams Brabant. Aangezien beelden meer zeggen dan woorden enkele foto's, alles zit nog lekker in z'n jus en zo zal het ook blijven. De enige moderniteit die ik mezelf gegund heb is een electronische ontsteking en omgezet naar 12 volt, niet zuiver in de leer maar wel zo gemakkelijk, de originele ontsteking is veilig opgeborgen voor later! Voila, dat is het, wie weet kom ik sommigen van jullie tegen op een treffen. Vr. Gr.
  2. 5 points
    Duidelijk geval van Vespa badges die los geschud willen worden want die horen niet op een LML Als het hele frame trilt duidelijk iets met de ophanging die het niet aankan. Is dit op alle wegen zo of per weg verschillend. Dan kan het ook aan het profiel van je banden liggen.
  3. 5 points
    Is da niet hetzelfde als: https://www.bol.com/nl/p/schutte-wc-bril-thermoplastiek-antibacterieel-soft-close-gelakt-wit/9200000026092759/?suggestionType=browse&bltgh=jJ-z8d-MFArTxw-4QqlM-g.1.9.ProductImage Groetjes,nero.
  4. 5 points
    Moeten echt alle forums vol staan met die banale foto's. We hebben ze al verschillende keren zien opduiken en weten dat deze onderdelen te koop zijn. bedanktvoor uw begrip
  5. 4 points
    Wil al jaren wat doen aan het “geduik” van mijn GS160 bij het remmen. Zoals iedereen weet zijn die originele trommelremmen (vooral voor) op onze oldies nou niet de beste maar om de voorrem nou helemaal niet te gebruiken. Heb een paar jaar geleden een Pascoli repro voorschokbreker gemonteerd en dat reed een stuk beter dan de originele met lekke keerring. Helaas bij het remmen nog steeds een happend en duikende beweging bij gebruik van de voorrem. Ondertussen kwam ik deze site (http://scooterlounge.com/vespa/repair-guides/gs_shock_rebuild.shtml) tegen en dacht, tijd voor een modificatie en revisie van de originele set. De keerringen voor de GS zijn helaas alleen te bestellen bij Pascoli. Keerring voor: https://www.mauropascoli.it/scheda.php?id=3263 Keerring achter: https://www.mauropascoli.it/scheda.php?id=3264 Bij navraag bij Pascoli gebruiken zij in de repro modellen SAE10 vork olie. Ook daar heb ik mij verder in verdiept en heb besloten om over te gaan op SAE15 vanwege de hogere demping. Als achterremklauwen ben ik vorig jaar overgegaan op de Newfren Anti Aqua, ben daar achter zeer tevreden over dus heb nu ook een set voor de voorrem gekocht. Als eerste heb ik de voor schokbreker gedemonteerd, de veer laten coaten en een stuk gereedschap gemaakt om de bus te verwijderen. Heb vork olie van Castrol gekocht en een spuit om de hoeveelheid olie precies af te meten. De benodigde hoeveelheid vork olie, voor de VSB1T 50cc voor en 103cc achter. Voor het installeren van de keerring de draad even aftapen om schade aan de keerring te voorkomen. De olie afmeten, 50cc voor de GS160 voor schokbreker. Doe de afgepaste olie in een ander klein resevoir en beweeg de plunjer rustig heen en weer totdat deze vol zit, de plunjer heeft veel weerstand als deze vol zit. In het resevoir zit ongeveer nog 20cc, de rest zit in de plunjer. Het resevoir kan nu in het onderste deel van de schokbreker worden gegoten en de plunjer kan er rustig worden ingeschoven. De keerring rustig naar beneden drukken, gebruik er zelf een pasende dopmoer voor. De plunjer rustig naar beneden duwen en kijk of er vork olie langs de keerring lekt. Kan je de plunjer niet naar beneden bewegen, dan hebben we te maken met “hydrolock” en dan zit er waarschijnlijk teveel olie in. De bus kan gemonteerd worden en met het stukje gereedschap (staalstrip met gleuf en gat voor oude m4 boor) worden aangedraaid. De veer en rubber buffer plaatsen (op onderstaande foto is de verkeerde buffer geplaatst, dit is de top buffer, de juiste is conisch). De bovenzijde van de schokbreker terugplaatsen en rubber buffers (2x) plaatsen. De schokbreker is klaar voor montage. Heb deze revisie ook gedaan bij mijn achterschokbreker en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De demping en wegligging is zeer goed. Aan de voorzijde is het remmen bij gebruik van de voorrem een stuk verbeterd, de combinatie van de Newfren remschoenen en de SAE15 voorkomt het happen en duiken aan de voorzijde. Of dit ook zo blijft is even afwachten maar als het verslechterd zal ik dat uiteraard even vermelden. Ook over de achterzijde ben ik erg tevreden. De vering is stugger en de GS ligt beter op de weg, vooral in de bochten. Hopelijk hebben jullie wat aan deze informtie en als er er vragen zijn zie ik ze wel verschijnen.
  6. 4 points
    Is wel een monnikenwerk, ik spreek uit ondervinding. Zeker als men tussenin nog een grondlak (lees mastieklaag) heeft gespoten. Hier eentje met owatrol-afwerking: Groetjes, nero.
  7. 3 points
    Het is geen 'stel'. Omdat je een GT motor hebt neig ik nu eerder naar Indonesie. Dingen zijn gemaakt geweest in 1 van de fabrieken die Piaggio had in onder andere Indie, Indonesie, Singapore, Taiwan enz. en dat doet er ook niet toe. Het gaat over de kwaliteit van de restauratie. De meeste argumenten over dit soort scooters zijn tot vervelens toe al becommentarieerd, er is zelfs een heel subforum over https://www.vespaforum.be/index.php?/forum/39-aziatische-restauraties/ t'is goed weer, verder geen geld of tijd insteken. gewoon mee rijden en genieten, en bij de aankoop van de volgende vespa misschien even verder kijken
  8. 3 points
    Ben er net eens een uur echt mee gaan rijden Rijdt eigenlijk echt wel goed voor haar leeftijd! Wel veel trillingen en resonanties op bepaalde toerentallen. Denk dat die scheur in het beenschild er voor een stukje tussenzit, maar er is nog iets. Misschien de standaard of z, wan denk niet dat het aan de voorkant zit. Vinden we wel!
  9. 3 points
    Hallo iedereen ben nieuw hier ben van limburg maasmechelen ik heb mij zopas een vespas 125 cc gts super sport aangeschaft ik moet zeggen ben heel tevreden hij rijd heel goed
  10. 3 points
    Krijg je de benzinekraan niet lekvrij dan zou ik de originele op de plank leggen en een moderne fastflow installeren, heb ik destijds ook gedaan op advies van nero en nog geen dag spijt. Wat je bij de uitlaat nog kan controleren is, deze los halen en aansluitingen goed schoon en vetvrij maken. Dan de uitlaat terugplaatsen en eerst bij de cilinder vastzetten en daarna de carterbevestiging. Het zou kunnen zijn dat deze nu niet goed aansluit. Heb dat laatst ook gehad met een repro pijp en uiteindelijk het gat van de uitlaat (van de carterbevestiging) groter gemaakt omdat er flinke spanning bij monteren was. Hierdoor sloot de pijp niet mooi aan bij de cilinder met als gevolg lekkage en de bekende zwarte prut. Na de aanpassing was het probleem opgelost en ging het monteren ook weer soepel. Dan nog even de laatste foto, wat is dat rode spul? Vloeibare pakking? Zo ja, dan zou dat wel eens een oorzaak kunnen zijn van de lekkage uit het carter. Anders kom je uit bij wat Nero reeds heeft vermeld. Wie heeft je het advies gegeven om 2% te mengen? Je mag best wat minder mengen dan de aanbevolen 6% maar je moet wel rekening houden dat je bronzen smallend lager voldoende gesmeerd wordt. Rijd zelf probleemloos met 4% (advies gs160 is 5%).
  11. 3 points
    GRATIS (het geheel!!!) af te halen...zie fotos ...in Oudenaarde
  12. 3 points
    Iedereen levert op zijn "eigen manier" een bijdrage op het forum...en af en toe een "vrolijke noot" toevoegen verdrijft de "verzuring"...het moet niet altijd "te serieus" zijn, jongen...
  13. 3 points
    Blijkbaar nog wat last van het "zomeruur"...je kan toch wel tegen een grapje?? Als hier nog maar "alleen" concrete zaken mogen staan...
  14. 3 points
    Lammy staat al klaar ! Wij zijn terug aanwezig.
  15. 3 points
    Als de kleur de cilinderinhoud gaat bepalen zijn we ver gekomen... Groetjes, nero. ps: Vespaciao: ik denk dat Rik8430 oud en wijs genoeg is om een kleur te kiezen zonder dat je vele foto's met afbeeldingen post, da's ni goed voor mijn scrolvinger. Groetjes, nero.
  16. 3 points
    Je zou alvast eerst het forum wat kunnen doorzoeken naar wat meer informatie...maar als je een "rijbewijs hebt voor een motorfiets" kies dan voor een "300 GTS" Een "300" omdat die "vlotter en krachtiger" is dan een "125"...zeker als je met twee personen rijd...als je een 125 koopt, dan zal je na een tijd toch een "300" willen. Beiden zien er hetzelfde uit, alleen de "300" heeft meer pit...opstappen...gas geven...op tijd remmen...en genieten van je GTS... want de mooie dagen komen eraan
  17. 2 points
    https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/2-aziatische-curry-vespas-een-snelcursus/
  18. 2 points
    Same concept/Same location/Same wooden dancefloor! 18u - 20u Soul food & music @ STUKcafé 20u film My Generation @ Cinema ZED 21u30 Leuven Northern Soul Nighter @ STUKcafé DJ's: TBC 20u MY GENERATION Filmicoon Michael Caine kwam uit een typisch arbeidersgezin waar iedereen sprak met een volks cockney-accent en voor wie de kunstacademie, laat staan theater, iets was voor intellectuele snobs. Maar de sixties zorgden voor een ongeziene revolte van de jeugd tegen de gevestigde orde en Caine stond er middenin. Ondersteund door prachtige archiefbeelden, invloedrijke songs, gesprekken met iconen als Paul McCartney, Twiggy en Marianne Faithfull, neemt Michael Caine de kijker mee op een reis naar de geboorte én het hart van de pop culture van Londen in Swinging Sixties. https://www.youtube.com/watch?v=n3SVp1hFWtQ Commentaar: Michael Caine is de ideale gids voor deze geweldige 'trip down memory lane': een ervaringsdeskundige met een nuchtere blik waarin steeds een goede portie humor en zelfspot zit. We zien geen reeks pratende grijze hoofden die terugblikken, maar fantastische archiefbeelden voorzien van commentaar door de helden van weleer en - hoe kan het ook anders - een schitterende soundtrack. Pers: "Sit back and enjoy the wealth of archival clips accompanied by fantastic music tracks" - Variety "Een heerlijk energieke documentaire over de sixties." ★★★★ - De Standaard "Spek voor de bek van iedereen die nostalgisch terugdenkt aan de sixties." ★★★ - METRO "Een documentaire naar het beeld van die tijd: swingend, amusant en vol lust for life. En in een wip voorbij." - Filmmagie "Michael Caine maakt een trip down memory lane." ★★★ - Knack Focus "Een explosie van jeugdige energie en creativiteit." ★★★ - De Tijd 21u30 - 3u00 LNS Nighter: My Generation! Stuk café Gratis inkom! GUEST DJ’S spinning only 100 % 45s rare vinyl. TBC WOODEN DANCEFLOOR 25 Beers/cocktails/30 Spirits
  19. 2 points
    Gevonden. De standaard was het probleem. Als je hem van de standaard haalt merk je pas hoe hij staat te rammelen door te veel speling.In het werkplaats handboek gekeken maar geen ontbrekende onderdelen.Met 2 dikke tirewraps om de standaardbuis ter hoogte van de bodemplaat geplaatst en zo de speling verholpen. testrit gemaakt en de resonantie die ik boven in het beenschild hoorde was compleet verdwenen. conclusie:motorrubbers hebben iets geholpen en idd wat Nero en anderen opperden.Er moet iets los zitten wat het veroorzaakt klopte. Dank voor het meedenken !!!!!!
  20. 2 points
  21. 2 points
    Giro Della Campinia II Datum: 12-05-19 00:00 Op 12 Mei organiseren we onze jaarlijkse nationale rit. Iedere Vespist is vriendelijk uitgenodigd op dit evenement. U kan inschrijven tussen 10h en 14h aan het Geel's Brouwhuis op de parking Centrum Geel. Deze is bereikbaar vanaf de Nieuwstraat 41 of de Kollegestraat 27. (de parking is bewegwijzerd). De bepijlde rit van ongeveer 90 km brengt U doorheen de kempen langs pittoreske wegen. Een tussenstop is voorzien. Giro Della Campinia II
  22. 2 points
    Dat hoeft helemaal niet. Een correct gereviseerd GS150-blokje met een elektronische ontsteking gaat jaren mee. Tegenwoordig zijn er ook voldoende wisselstukken op de markt om de motor iets meer power te geven. Een vlotternaald vervangen echter is niet zo simpel, meestal is niet alleen de naald maar ook de zitting uitgesleten (moest dit de oorzaak zijn van je lekprobleem). De vlotterkamer van een GS kan je ook vinden op andere types Dellorto- carburators die meestal veel goedkoper zijn (ga hiervoor eens langs op één of andere brommerbeurs). Er worden trouwens "tussenstukken" gefabriceerd waardoor je een ander (modern) type van carbu kan plaatsen. Als je het mij vraagt zou ik beginnen met een elektronische ontsteking te plaatsen, dit gaat al veel van je "problemen" oplossen. Groetjes, nero.
  23. 2 points
    Moeilijk te zien maar neem aan dat dit benzine is? Komt dat spoor misschien uit je uitlaat want dat ziet er erg zwart uit voor alleen een benzine mengsel. Komt het uit je pijp dan is je gs volledig verzopen en moet je even nagaan of je kraan wel goed afsluit. Verwijder dan ook de pijp om de rest van de benzine te verwijderen. Ook de bougie even verwijderen en kijk of deze nat is. Kick zonder bougie (met dichte kraan) ook een paar keer en kijk of er brandstof mengsel uit het gat komt.
  24. 2 points
    Dan de teller gewoon verkopen in de huidige staat en dan mag de toekomstige eigenaar er mee prutsen. Het aan moderne km-tellers prutsen en terugdraaien ligt nogal gevoelig ivm fraude en dan vraag je dat op een openbaar vespa forum...
  25. 2 points
    Alles kan maar denk niet dat we deze informatie gaan delen op dit forum dus dat moet je maar via een andere weg gaan uitzoeken. Ten eerste is het niet na te gaan of je wel echt goede bedoelingen hebt met deze teller en ten tweede waarom zou een gebruikte teller terugdraaien naar nul...om deze als nieuw/gebruikt in de markt te zetten?
  26. 2 points
    Dank je zeer duidelijk. Als je op de technisetekening kijkt ziet het er naar uit dat links en rechts hetzelfde gemonteerd zijn. Nu mooi duidelijk dat ze in spiegelbeeld gemonteerd zijn. Dank voor de moeite Tanguy
  27. 2 points
    Spoilsport mode on: toch misschien nog es nadenken over die jethelmpjes...
  28. 2 points
    Dat is inderdaad de zekering, maar is deze nog in orde? Toch even doormeten voor de zekerheid.
  29. 2 points
    @pilaf & nero, vooreerst mega tx. ik kijk er eerstdaags eens grondig naar en laat weten.
  30. 2 points
    Na een testrit is het wel beter maar hij is erg onrustig en wanneer je zacht moet wegrijden verzuipt hij. Ook de choke open trekken als hij warm is laat de motor meteen afslaan. Leek me toch meer een carburateur probleem, had al een spaco 24/24E en een Dellorto 24/24E geprobeerd. Beide wel met een aanpast carburateurhuis waarvan de inlaat ovaal gemaakt is. Wellicht dat hier het probleem zit. Ik kwam op een site de opmerking tegen dat een SI 20/20D meer dan genoeg is en heb nu deze met het originele carburateurhuis geplaatst. En hij rijdt perfect! Momenteel met een 1600 Gr vliegwiel met originele plastic fan, nog even testen met een 1900 Gr vliegwiel met alufan voor meer cooling en dan moet het hopelijk goed zijn.
  31. 2 points
    Kan je eens een foto maken van je gelijkrichter? Waarschijnlijk heb je nog de originele silicium gelijkrichter. Om deze brugcel te vervangen ben je een paar euro kwijt bij bijvoorbeeld conrad. Ga je voor een 12v systeem dan ben je een stuk meer kwijt en dan moet je denken richting de 450eu ex loon (vespatronic, kabelboom aanpassing, 12v verlichting). Heb zelf jarenlang succesvol met een brugcel en 6v accu rond gereden maar na de vespatronic (12v) overgang wil ik niet meer terug omdat die 6v accu mij na elke winter echt hoofdpijn gaf, ook met een druppellader. De accu heeft altijd een beetje gelekt naar massa, ook met een nieuwe kabelboom, dus liep de accu langzaam leeg. Ben nu met de vespatronic niet meer afhankelijk van de accu voor een mooie vonk op de bougie, dus is het starten en lopen wanneer ik een stukje wil rijden.
  32. 2 points
    Dat is idd tegen het vibreren en resoneren van de koelkap tegen de cilinder, sip heeft een mooie omschrijving: https://www.sip-scootershop.com/en/products/vibration+damper+set+sip+for_23570100 Heb er ook 2 geplaatst bij mijn GS omdat de oude variant verweerd was en er bij een bepaald toerental een trilling zat.
  33. 2 points
    Ik gok op de batterij (en eventueel het niet opladen er van ). Typisch bij een platte batterij. Als je nog wa geld over hebt zou ik opteren om een elektronische ontsteking te plaatsen. Dat geld heb je al snel terug verdiend als je de prijs van enkele bobijnen, batterijen en bougies rekent. Het motorrendement gaat er ook op verbeteren (betere verbranding, hogere topsnelheid en minder onderhoudsgevoelig). Groetjes, nero.
  34. 2 points
    Als ik je laatste post lees is het misschien ook een idee om de bobine en/of condensator te controleren/vervangen. Ben toch ook benieuwd naar de accu en of deze wel goed bij laad tijdens het rijden. Een stuk wandelen is helaas soms een onderdeel van onze liefde voor oude Vespa’s, hopelijk vinden ze het probleem en kan je snel weer de weg op.
  35. 2 points
    Vooraf even pipi doen kan ook nooit kwaad.
  36. 2 points
    Idd. In dat zelfde projectje lijkt het beenschild vooraan wel gezandstraald met kasseien. Het spatbord heeft precies een weekendongevalleke meegemaakt om daarna vakkundig te zijn uitgeblutst door een blinde met 2 linkerhanden (en daarna nog es een keer of 3).
  37. 2 points
    Wel oppassen met de bougie dop trekken, je kan tijdens het verwijderen van de dop zomaar dingen gaan zeggen waar je later spijt van krijgt. Monteer eventueel een extra massa draad die je tijdens het draaien op de rode draad kan aansluiten/leggen, hierdoor sluit je de bobine kort aan de lage spanningszijde.
  38. 2 points
    Vandaag nog een paar uur aan voortgedaan. Onder dat groene zit dus de originele kleur. Zwart en roze gaan eraf met decapant, en voor het groene gebruik ik Aceton. Op een gegeven moment uiteraard zonder acenton gevallen... Verrassend weinig plamuur gevonden trouwens. Begrijp niet waarom ze deze vespa zwart gespoten hebben... Tenzij ik elders natuurlijk nog een verrassing vind. Wat denken jullie? Verder doen? Of laten stralen en herlakken? Ook nog een stukje text gevonden. Voor zover ik het kan lezen ww The Lazy Freeloader.
  39. 2 points
    Goed gedaan, je huwelijk op het spel zetten voor een vespa :)....zou toch wat zijn, scheiden vanwege benzine geur. Maar heb je überhaupt een idee waar de lekkage vandaan komt, en je hebt het over olie en benzine of begrijp ik dat verkeerd? Aangezien je nog contact hebt met de vorige eigenaar, misschien is het een idee om hem te vragen wanneer je GS voor het laatst een rondje verse keerringen heeft gehad (en met name de koppeling en vliegwielzijde). Bij een lekke keerring heb je last van valse lucht en dat kan idd motor problemen geven. Wat je ook kan controleren is de carter olie, ruikt deze naar benzine dan is de keerring aan de koppelingszijde lek en geurt de benzine via de carter ontluchting naar buiten. Is de vlotternaald kapot dan blijft er benzine uit de carburateur druppelen. Dit kan je controleren door de carburateur van het carter los te te maken en dan de benzine kraan open te zetten. Bij een goed sluitende naald zou er geen benzine uit lopen. En misschien overbodig maar je nieuwe accu is goed doorgeladen? Hopelijk kan je ons wat meer richting geven qua locatie van de lekkage(s).
  40. 2 points
    Neem aan dat je voor de winter heen problemen had. Heb je d'r winter klaar gemaakt (benzine, olie, accu, bandjes vrij e.a.). Wanneer heb je voor je laatst getankt en welke brandstof? Als eerste eens kijken waar de olie en de benzine vandaan komt. Komt de benzine bij de carburateur vandaan dan deze schoonmaken en de vlotternaald en pakking controleren. Dan de accu, is dit een 6v model of is ze ongebouwd naar 12v. Zover ik weet moet bij de vs5 net als bij de GS160 de 6v accu in orde zijn voor een mooie vonk. Wat blijft het toch een mooi model GS...
  41. 2 points
    Ontdekt dat er op 15 km van hier een winkel zit die enorm veel onderdelen in stock heeft! http://www.tuttoscootervintage.com/index.cfm Zeer vriendelijke mensen! Vanmorgen naar daar gereden (eerst eigenlijk voor een nieuwe tank, maar die hadden ze niet in stock). Gekocht: Nieuwe benzinekraan, nieuwe leiding, nieuwe flexibel voor naar de airbox, joint airbox, nieuwe rubber voor rond de leiding en rond de benzinekraan, rubber voor onder de tank, 2 banden en binnenbanden, revisiesetje carburator, borgpen achterwiel. Tegen de middag terug thuis. Eerst aan de slag gegaan met de tank. Aceton erin, kiezelsteentjes erin en schudden maar (ik voel het nu aan mijn schouders ). Daarna afgewerkt met Gyon Iron, en ze zag er net OK uit. Dan de carburator eruit gehaald, helemaal schoon gemaakt, en de nieuwe stukken uit mijn revisiesetje die pasten erin gestoken. Bougie vervangen, bougiekop vervangen. Flexibel vervangen (klotewerkje!), rubber rond benzineleiding vervangen (nog erger!). Tank was ondertussen droog, benzinekraan erop gestoken, tank weer in de Vespa. Olie afgelaten en nieuwe opgestoken (heel weinig, klopt dat?). En.. 1 keer kicken en hij draaide! Gas gegeven en hij viel weer stil. Dan aan die ralentischroef beginnen draaien, en dat lukte. Hij bleef draaien! even langs mijn Vespawinkel gereden, en die vond dat hij heel mooi draaide! Dan terug naar huis gereden, en tegengehouden door de flikken Geen plaat, geen helm, ze konden er niet mee lachen maar toch naar huis mogen rijden (was in mijn straat, en ze hadden de garagepoort zien openstaan). Maandag maar even inschrijven en verzekeren... Dan nog efkes gekeken naar de lak... Eerst met Aceton. Grijze verf gaat er vrij makkelijk af met een doek. Daaronder zit zwarte verf die er niet af gaat, en op sommige plekken roze verf die er ook makkelijk afgaat. Dan met décapant op de zwarte verf. Die krijg ik er af daarna door met een schildersmes een beetje te krabben. Als ik heel mijn scooter zo wil doen, dan ben ik in 2040 klaar denk ik En daaronder zit... Groen! Zou dit de originele lak zijn? Hij ziet er wel een beetje 'raar' uit. Precies alsof er geen vernis op zit, en nogal oneffen... De opstart is eigenlijk vlotter gegaan dan verwacht!
  42. 2 points
    Is dit geen tikfout en moet het VSR1T Cosa 200/ 2 zijn ipv VSK1T en is die 1979 cc de cilinderinhoud maar hebben ze de komma vergeten 197,9 cc. T'is er ene van Enghien en daar zitten raar mannen ze, hé Nero.
  43. 2 points
    Zo dacht ik er ook over - na berekening komt dit afgerond op 1Bfr/gram Vespa
  44. 2 points
    Welkom Lauren...op het forum is een "hele hoop" info te vinden...geniet nog lang van je PX
  45. 2 points
    Paar snel gepiekte fotootjes van een lopend projectje van een kameraad met die blauwe bus Decap hierboven. Onder de zwarte laag zat nog een witte, en daarna pas de originele rode eindlak en beige grondlak. Eerst een half uurtje soppen in Decap voor de zwarte laag, nog een extra kwartiertje voor de witte laag, de laatste koppige resten met staalwol en aceton tot op de rode lak. Als laatste nog opgeplijst met Commandant 4. Een gasmasker en een paar tubekes Dafalgan tegen de koppijn komen naar het schijnt goed van pas. Voor: Tijdens: Nu: Jammer genoeg zat er vooraan nog een paar extra verrassingen onder de lak, maar die wordt wellicht met gescande kleur weer vers gelakt.
  46. 2 points
    Geen GPS nodig , gewoon de pijlen volgen.
  47. 2 points
    Erix, je hebt het ondertussen al wel gelezen op FB (oa. Vesparados & friends). Dit jaar wel een Paasmaandagrit maar UITSLUITEND VOOR CLASSIC SCOOTERS !
  48. 2 points
    Foto van "gele 300" laadde niet op...nog maar eens proberen
  49. 2 points
  50. 2 points
    Welkom Peter met je mooie "faro basso"...ze zeggen dat het leven begint bij "50"... dus geniet nog heel lang van je "midlife"
×
×
  • Create New...