Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 03/22/18 in all areas

  1. 9 points
    Beste forumleden Deze zomer ben ik samen met mijn vriendin naar Venetië en terug (via Slovenië) gereden op mijn px200. Gps op meest kronkelige route gezet en vertrokken met een tent. Was echt de mooiste, leukste, zotste, zaligste maand van mijn leven(tje). 3300 km, 28 dagen, 9 landen, 3 wieltjes en 1 speciale vriendin! Dacht dat ik het hier wel kon delen
  2. 7 points
    Het wordt hoog tijd dat "den Donald" zijn termijn "erop" zit want zijn "bovenkamer" is echt aan "vervanging" toe...hij ligt met iedereen 'overhoop' en zoekt met alleman 'oorlog'. Hij zou misschien beter "siliconen-taxen" heffen op de "opgespoten pornosterren-actrices" met wie hij tussen de lakens heeft gelegen... of nog moet gaan liggen
  3. 6 points
    hier een kort filmpje van de reis:
  4. 5 points
    Heerlijk zo'n maandje in alle vrijheid "kronkelen" door een mooi stukje van Europa...vind ik "heel leuk" ...nu mijn "vrouw" nog overtuigen om zo'n vriendin te zoeken
  5. 4 points
    Mooi avontuur en wees maar zuinig op je vriendin, die van mij vindt een ritje op de GS naar het restaurant al te ver .
  6. 3 points
    Da's het teken dat uwe handrem nog aan staat! Groetjes, nero.
  7. 3 points
    ...........................................................................................................dat is wel echt een "slot" om de dieven bang te maken
  8. 3 points
    De zak popcorn en het 6-pack cara staan gereed, laat maar komen! Groetjes, nero.
  9. 3 points
    Wat anderen zeggen of denken : daar moet je je niets van aantrekken, je moet geen meeloper worden...als jij je er goed bij voelt en geniet... is al meer dan voldoende. Je moet je eigen leven kunnen leiden in alle vrijheid...opgepast voor mensen die op andere mensen neerkijken...want tenslotte is niemand "beter" dan een ander... Een beetje meer "respect" en "begrip" voor elkaar opbrengen kan geen kwaad, in deze tijd waar "iedereen op iedereen" negatieve commentaar "rondtoetert"...
  10. 3 points
    Als het motornummer idd VIX1M is dan is het een 100cc -motor. Bron: Groetjes, nero. ps: Nonkel Fré zal de motor met plezier wisselen voor een 125cc- bloksken!
  11. 3 points
    fotoshoot van de PK50XL die jullie kunnen winnen :-)
  12. 3 points
    Hierbij twee foto's van de scoot... hij is in de tussentijd enigzins veranderd maar niet veel.... Orgineel Super stuur en een nieuw zadel erop.... beetje lekker zitten is ook belangrijk.. Groeten, Jody
  13. 3 points
    Op zo'n "chromen voorrek" zal je gemakkelijk wel een kilo of 15 kunnen laden en vervoeren...alleen zal je dan in de "problemen" geraken bij het nemen van bochten. Bij een "kilo of 5" zal het nog te doen zijn met het 'rijcomfort'...maar bij een "10 kilo extra" zou de 'GTS' wel eens uit "balans" kunnen geraken in "stevig bochtenwerk"... Nu eerlijk gezegd zie ik meestal "lege voordragers" rondrijden...op mijn "voorrek" vervoer ik af en toe een 'picknick-deken en soms een "kleine, niet te zware draagtas... De "chromen voordrager" is zeker niet ontworpen of bedoeld... om er een kinderzitje op te monteren... met een "kleine" erin ...max.4 kg zal er niet zomaar opstaan...
  14. 3 points
    en dan is er nog... https://www.vespaonderdelenshop.nl/klassiek/producten/banden/velgen/663/velg-overmaat-van-9-naar-10-inch.html
  15. 3 points
  16. 3 points
    het geld staat sinds gisteren op de rekening van de verkoper. Dus officieel is hij betaald en dus de mijne. Dus hier komen de foto's
  17. 2 points
    Ik heb een half oog aan mijn zijstandaard laten lassen. Naast een paal parkeren en je kunt 'm vastzetten.
  18. 2 points
    wat je beschrijft lijkt toch sterk op een massa fout. Ik had iets vergelijkbaars en heb toen bijna alle punten voorzien van een extra massa aansluiting.
  19. 2 points
    Welkom mede Cosa rijder! Dit is de mijne
  20. 2 points
    De rallyplaten zijn gedrukt... Groeten, Jan.
  21. 2 points
    Deze oilseal zal je waarschijnlijk nodig hebben , https://www.sip-scootershop.com/en/products/oil+seal+crankshaft+clutch_91000000
  22. 2 points
    Zit jij nog altijd aan de cara? Try this: www.klootzakske.be
  23. 2 points
    Bedankt voor de tips, is los... Warmte en WD40 hebben hun werk gedaan. Groeten, Jan.
  24. 2 points
    Jan, de kroonmoer heeft een linksedraad. https://www.classicscooterist.com/vespa-front-wheel-bearing-replacement/
  25. 2 points
    Hoog tijd om een "avontuurlijke vriendin" te zoeken die dat wel ziet zitten ...misschien een magere troost : bij mij lukt dat ook niet...alhoewel mijn vrouw dolgraag reist. En als ik zo een "reislustige en avontuurlijke vriendin" zou vinden...vrees ik dat mijn dagen aan de zijde met mijn "halve trouwboek" niet lang meer zullen duren
  26. 2 points
    23cc verschil...dat is de inhoud van een pint
  27. 2 points
    Welkom Teacher...proficiat met je 125 met de "kracht" van een "200"...
  28. 2 points
    Veel forumleden zullen u benijden, een 125 kopen en een 200 krijgen
  29. 2 points
    Ola Pola ...welkom...alle begin is moeilijk...dus oefenen en blijven oefenen is de boodschap...een automaat is iets makkelijker dan een "handgeschakelde". Een "handgeschakelde" Vespa is ook 'snel' onder de knie te krijgen... als je op een "rustige plek met weinig verkeer" urenlang gaat oefenen... Op de duur moet je er niet meer bij nadenken... en dan kan je je "volledig concentreren" op het "drukke verkeer"...
  30. 2 points
    Hallo, Ik ben Mark uit Gent 47 jaar en trotse eigenaar van onderstaande vespa machine 2006 vorig jaar gekocht , superding, de max. Ik gebruik hem redelijk veel tevens heb ik nog een projectje Vespa pk 50 cc 1983 al een ganse tijd in mijn garage staan, maar tzou hem weer willen laten rijden tegen eind september, heb hier jammer genoeg geen foto's van. Ben op zoek naar tips and tricks allerhande
  31. 2 points
    nadat mijn vrouw haar Vespa problemen kreeg met de koppeling, vermoedelijk slijtage (slippende koppeling met rijden en aankicken) én een gerafelde schakelkabel zijn we begonnen met het demonteren van de Vespa. het betreft een PK50S uit 1983. van het één komt het ander en nadat mijn zoontje in al zijn enthousiaste was begonnen aan het achterlicht hebben we direct maar doorgepakt.. Qua roest viel best mee, zelf heb ik de ruimte en kunde niet om deze butsen weg te werken dus dit heb ik laten doen. nadat alles strak gemaakt was is de Vespa in een coating gekomen. we hebben lang lopen dubben over de kleur maar een Wesp is geel dus..Ral 1021. op de foto lijkt de Vespa geler dan in het echt, bij niet direct zonlicht neigt hij meer naar oker geel. Het demonteren ging mooi vlot en zonder problemen, het opbouwen zal wal iets lastiger zijn maar met jullie advies moet dit wel los lopen. Wat nog te doen: - motorblok revisie. - alle kabels nieuw. ( al gekocht ) - tree plank strips + rubbers nieuw ( al gekocht ) - alle Vespa logo's en type aanduidingen nieuw - nieuwe beenschild rand - nieuw/heel achterlicht - nieuwe reserve wiel houder - lager balhoofd - velgen poedercoaten zelfde kleur als de Vespa Waarschijnlijk kom ik tijdens het opbouwen nog wel meer tegen wat misstaat of aan vervanging toe is. verder lekt het blokje olie langs de schakelas, is hier een éénvoudige oplossing voor?
  32. 2 points
    Hallo Beste vespavrienden, Na ruim een half jaar eindelijk weer eens op mn Vespa kunnen rijden. Hij is helemaal gerestaureerd en is supermooi geworden. Rustig inrijden is het advies en dus rundumhause gebleven. Met het mooie weer van deze dagen is het echt genieten op de Vespa . Laat de zomer maar komen, ik ben er klaar voor!!
  33. 2 points
    't vermogenverschil zal vooral afhangen van het verschil in squish (kopspeling) die deze cilinderkop geeft tov de standaard cilinderkop. Voor een goede verbranding wil je de squish ergens tussen de 1.2 en 1.5mm houden, maar met een standaard cilinderkop zit je daar altijd over. Dit zal resulteren in een iets hogere compressie en een vlottere, efficiëntere voortzettng van de verbranding doorheen de cilinder. Maar dat zal waarschijnlijk geen 2pk verschil maken... De dichtingsring daarentegen is een mooie verbetering maar dat gezegd heb ik met een standaard PX200 cilinder/cilinderkop nooit een lek gehad aan de kop als de cilinderkop mooi gevlakt is en de studs correct op koppel getrokken zijn... deze is eigenlijk niet combineerbaaar met een Malossi/Polini cilinder/piston omdat de kromming van de kroon van deze pistons anders is dan van een standaard piston...
  34. 2 points
    We hebben allemaal wel eens een kronkel in het hoofd maar dit klinkt allemaal correct, zou zeggen, starten in z'n vrij, ga erop zitten, koppeling in, in z'n 1e versnelling en dan de koppeling rustig laten opkomen en kijken hoe deze aangrijpt en waar. Hou wel wat ruimte aan de voorzijde van je Vespa want het zou kunnen zijn dat je wat naar voren schiet en je motor afslaat als je hem in de 1e versnelling zet. Dan staat je koppelingskabel te los en is het een kwestie van afstellen.
  35. 2 points
    Welkom "noorderbuur" John...met je leuke, opgeknapte sixties-vondst...veel plezier ermee en geregeld op het "vespaforum" posten is niet "verboden"
  36. 2 points
    Was een zeer leuke rit na de winterstop, goed weer een leuke mensen daar in hoegaarde. Groeten, kurt
  37. 2 points
    Bedankt aan alle aanwezigen, ik heb me geamuseerd en ik hoop jullie ook! Groeten en tot ergens onderweg... Jan. NB: vergeet ons feest niet op 20 mei 2018!
  38. 2 points
    Jan & Co, bedankt voor de leuke rit (al hebben we een stukje gemist ), 't was weer in orde! @Gio: 't was aangenaam kennis maken, spijtig genoeg idd een beetje kort. Tot de volgende! Groetjes, nero.
  39. 2 points
    Voila se, ook deze rit in de pocket. Heb er van genoten behalve de kasseien De enige echte kon je niet missen (nero) Toffe gast ook in levende lijve . Jammer dat ik erna naar huis moest. Heb nog een bezoek te doen daarmee! Bedankt aan alle van de club die hebben het zeer goed gedaan .Hopelijk kan ik volgende keer weer mee. Grt Gio
  40. 2 points
    van afdingen gesproken !!. T'is dat ik er al eentje heb anders was het direct verkocht voor 60!
  41. 2 points
    We zijn ermee weg, tot sebiet! Groetjes, nero.
  42. 2 points
    Gtaag gedaan en vele veilige en probleemloze km-ers toegewenst op je GTS.
  43. 2 points
    Het was inderdaad de plastic koppeling onder de treeplank die lekte. Het euveltje is onder garantie hersteld. Pilaf, nogmaals bedankt voor de duidelijke informatie.
  44. 2 points
  45. 2 points
    Controleer de komende periode even het peil van je koelvloeistof (achter rechter kap). Je zegt dat het na de 1e beurt is gaan lekken, dat is dan de 1000km beurt en daar zit standaard geen koelvloeistof wissel bij. Het kan dus zijn dat er wat teveel is bijgevuld en dat het tankje er nu wat uitgooit omdat deze te vol zit. De gelekte koelvloeistof ligt nu waarschijnlijk onder je treeplank, kantel je GTS even naar links en naar rechts en kijk of het uit een van de uitsparingen lekt. Is dat het geval, schoonmaken en later nogmaals controleren. Blijft het droog dan zit je goed, blijft het lekken dan is waarschijnlijk de plastic koppeling onder je treeplank (linkerzijde) aan het lekken. Dat gebeurt wel eens bij de GTS en dan is het een kwestie van koppeling en slangklemmen vervangen, maar dat zal bij jou dan onder garantie gebeuren.
  46. 2 points
    met de rijstijl van mijn vrouw zeker!
  47. 2 points
    Pool, misschien heb je deze al maar voor small frames heeft Wim Rosing een mooie en duidelijke uitleg in het Nederlands gemaakt. Aangezien de blokken redelijk overeen komen (behalve de automatica's) kom je hier waarschijnlijk wel een eind mee, en wat is er leuker dan aan je eigen Vespa te sleutelen :)....en loop je tegen iets aan, dan helpen de PK kenners op het forum je wel weer op weg. http://www.vespecial.nl/vespa_sf_engine/vespa_sf_engine_nl.pdf
  48. 2 points
    Vespa 50 Special 1980 4 versnellingen en alles werkt Vaste prijs 2200 euro Mooie strakke scooter nl kenteken zie foto's
  49. 2 points
    Zalig testritje verreden, hopelijk op Paasmaandag ook het zonnetje van de partij... Groeten, Jan.
  50. 2 points
    Proficiat met je nieuwe "Italiaanse aankoop"...nu zo'n kenner en liefhebber zal het wel niet zijn, als de Vespa al na nog geen 1500 km er wordt "uitgeflikkert" Het mooie weer is komende... en dit weekend schakelen we terug over op het "zomeruur" ...Vespa's uit de "stal trekken"................. en volop weeral bollen
×