Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Ik ben er maar 1 dagje geweest de rest van de vakantie was in Pisa en Lucca, maar wat fotos!
  3. Vandaag
  4. Is er een verschil tussen een aluminium spatbord van een v30 en een vn? Beide aluminium. Vorm,bevestigingsgaten…? De koplamp verschilt in diameter. Dat weet ik.
  5. Gisteren
  6. Gewoon zeggen dat hij mis is. 🙂 En desgevallend een andere Vespa ter illistratie meebrengen.
  7. bedankt voor jullie reacties. ik heb meerdere vespa's in mijn vriendengroep en allemaal maken ze hetzelfde geluid door het naaldlager. hoe ga ik dit nu weer overbrengen aan de keurder?
  8. Ik denk dat je te maken hebt met een overijverige RDW-medewerker. Geen enkel Vespa-voorwiel draait geruisloos.
  9. Kan er maar aan 1 kant uit, de tandjes mag je niet door het gietstuk persen https://www.sip-scootershop.com/en/product/axle-front-wheel-fa-20mm_22940000 misschien efficient om gelijk de hele schommelarm met lager in de voorvork te vervangen https://www.sip-scootershop.com/en/product/suspension-arm-cif-10-front_17805100?usrc=Steering Column
  10. Ik zou denken aan een te beperkte benzinetoevoer
  11. Bij deze bied ik mijn origineel Nederlandse Vespa P200e te koop aan. Ik verkoop hem omdat ik het geld goed kan gebruiken voor mijn VL3 Struzzo project waar ik mee bezig ben en ik helaas niet alles zelf kan houden. Deze scooter is origineel Nederlands en is compleet uit elkaar geweest en opnieuw opgebouwd. Hierbij is alles gespoten, gereviseerd, voorzien van nieuwe onderdelen en voorzien van nieuwe lak, er is nergens op bezuinigd. Dit geldt ook voor het blok van de scooter, maar dat is allemaal op de foto's terug te zien natuurlijk. Echt alles is aangepakt en vernieuwd. Hij rijdt, remt, stuurt en schakelt top en alles werkt naar behoren. Gewoon een scooter waarmee je direct van het mooie weer kunt gaan genieten en die garant staat voor jarenlang rijplezier. Ik zou het fijn vinden als de scooter naar een liefhebber gaat die hem net zo waardeert als ikzelf! Bij vragen stuur me gerust een berichtje!
  12. Adrian

    Uitlaat wrappen

    Iemand dit al gedaan ? Er zijn hier veel meningen over > mij gaat het vooral om de boel wat stiller te maken gr
  13. Pilaf

    Vespa gtv 250

    Bij dit soort km standen is het moeilijk te zeggen of het het waard is om de Vespa te laten maken. Er zijn zoveel verschillende factoren die de afschrijving bepalen. Kijk naar de oldies, die zijn 60 jaar oud en tuffen vrolijk rond…leeftijd en kmers zeggen niet alles. In jouw geval klinkt het als een sensor probleem. Dit is makkelijk uit te sluiten door de Vespa aan de diagnose te hangen. Dat sluit al een boel uit, het kan bijvoorbeeld de lambda sensor zijn die de ecu verkeerd aanstuurt. Dat is een goedkope reparatie en zeker de moeite waard. Is het echter mechanisch dan gaat het meer in de papieren lopen maar nog steeds niet uitzichtloos. Zoek een werkplaats met diagose gereedschap en lees de ecu uit, daarna is het een kwestie van verder speuren wat de oorzaak kan zijn.
  14. Afgelopen week
  15. Ik volg want zit met hetzelfde probleem
  16. sus

    Vespa gtv 250

    Hallo allemaal lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb maar heb nu een vraag over mijn gtv 250 uit 2010 met 66500 km op de teller. vorige week na tanken begon deze steeds stil te vallen bij dichtdraaien gashendel en heel moeilijk te starten nadien. ook brandt steeds het lampje dat uitlaatgassen controleert. iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn .De scooter is steeds goed onderhouden en heeft me nooit in de steek gelaten. zou graag weten of het nog de moeite is om hem te laten herstellen . groetjes Sus
  17. Te koop € 60 . Ideaal voor op Vespa , geschikt voor kind vanaf 2,5 tot 8 jaar
  18. ik had hetzelfde dillema, originele stuur had wat plekjes en ik had zelfs al een volledig opnieuw verchroomd stuur klaar liggen, maar uiteindelijk toch voor de originele gegaan. zoveel mogelijk opgepoets. Heeft meer karakter en is het stuur dat bij de scooter hoort.
  19. Goedemorgen, afgelopen week de offerte mogen ontvangen van Maskes Klassiekers op basis van de lijst met onderdelen die ik allemaal nodig had. Ik wilde even kijken op welk bedrag we uitkwamen als ik enkel voor New Old Stock delen zou gaan en nergens concessies zou doen op kwaliteit. Na een goede nacht slapen akkoord gegeven op de gehele lijst, zodat de scooter straks op de best mogelijke manier opgebouwd kan worden. Uiteindelijk na de reacties op mijn topic hier nog even goed in de kleurcodes gedoken en inderdaad, in de tabellen, artikelen en afbeeldingen die ik voorbij heb zien komen, is MaxMeyer 15081 de enige juiste kleur voor mijn scooter, dat is dan ook de lak die ik besteld heb. Nu dus maar afwachten tot Peter belt dat ik de bestelde onderdelen af kan komen halen en ik verwacht komende weken ook een telefoontje uit Geldermalsen dat mijn blok gereed is. Zelf kan ik me zeker wel bezighouden komende tijd, nu alles gestraald is en in de epoxy staat kunnen we alles strak gaan maken voordat het gespoten kan worden. Ik heb afgelopen weekend het stuur gedemonteerd en heb wat stukken gepoetst om te kijken wat ervan te redden viel. Nu twijfel ik om het opnieuw te laten verchromen of dat ik het origineel houdt, zoveel mogelijk oppoets en het op deze manier terug monteer, want oppoetsen gaat erg makkelijk en het ziet er eigenlijk ook wel gaaf uit met die roestplekjes. Het lijkt me enerzijds gaaf om één onderdeel op de scooter te hebben wat een beetje verwijst naar het verleden, maar anderzijds is straks alles aan de scooter strak en valt het stuur misschien een beetje uit de toon.. Wat zouden jullie doen? (De foto's zijn gemaakt na een paar minuutjes poetsen, ik weet zeker dat er nog veel meer resultaat te behalen valt).
  20. Is alleszins geperst, kan er mijn inziens langs beide kanten in/uit.
  21. bedankt voor je reactie. hoe demonteer je de vooras? is die alleen geperst en kan hij maar één kant op?
  22. De as vervangen is een noodzaak! Jan
  23. Goededag, ik heb een 125cc Super uit 66' met een vespa PKXL automatica voorvork(20mm as voor toekomstige schijfrem) en heb deze afgelopen week laten keuren voor een kenteken bij de RDW. nu was alles in orde maar hij attendeerde mij dat het wiellager voor is versleten. er zit geen speling op maar je hoort een lagergeluid( naaldlager binnenzijde) heb nu beide lagers vervangen en ingevet maar heb nog steeds het zelfde geluid. nu moet ik nogmaals terug om mijn voorwiel te laten horen om mijn keuring af te ronden. hebben jullie ook dit geluid en hebben jullie tips om dit te voorkomen?
  24. Ik heb een 20215 gehad en een 2007. Een wereld van verschil. De 2015 reed voor geen meter origineel. De 2007 wel ivm de 2015.
  25. Dacht dat alles van PX na 1986 door LML gemaakt werd en door piaggio importeert werd en wat stikkertjes bij gekleefd. Onpopulair vermoeden dat wel maar daarom niet onmogelijk.
  26. Heb nog zeer veel onderdelen liggen voor een VL1. Moest je nog iets zoeken,laat mij maar iets weten.
  27. Ok thx! Ik heb nog wat werk dus.. 😅
  28. Mivar, volgens het instructieboekje 1000km rodage. mvg Arno
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...