Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Rob1965

    Achterveer

    Een hele goede morgen, ik ben in het bezit van een Vespa sprint uit 2016, daar heb ik een nieuwe uitlaat onder gezet (jamacol), nu geeft dat een lekker gelukt alleen de achterveer zakt te ver door als er een 2 ps bij zit. Nu is mijn vraag welke veer moet ik er onder zetten om dat te voorkomen. Zie door het bomen het bos niet meer. gr Rob
  3. Today
  4. sidvespa

    Vervangen remmen

    Heb je de remkabel ontspannen ? Ofwel de regelvijs helemaal indraaien of nog beter uw kabel los maken van uw rem .als de rem ook maar een klein beetje open staat kan het zijn dat de klok niet op zijn plaats kan grtz sidvespa
  5. Yesterday
  6. The daantjee

    Ape

    Ik heb nog wel een mp350 staan gestraalde koets met nieuwe neus goede deuren verder volledig gedemonteerd. mvg,Daan
  7. Tenzij je graag achteruit rijdt...
  8. Afwijkend kan zeker hoor, afhankelijk van cilinder/uitlaat/luchtfilter etc kan het zijn dat je afwijkt van de standaard, doorgaans wijken nogal wat italiaanse voertuigen af van de standaard.. Ooit eens een fiat panda geweten waarvan de ruitenwissers actief werden als je naar links pinkte. zuiders temperament noemen ze dat geloof ik
  9. Bella1

    Vervangen remmen

    Hello allen, ben de remen gaan vervangen van mijn voorwiel van mijn vlb1t de hub kreeg ik er relatief snel af, dan ging 't allemaal vanzelf. nu zit ik een beetje vast wanneer ik de remtrommel er opnieuw wil opzetten. iemand tips?
  10. Lijkt me ook vrij onlogisch om je timing na TDC te zetten
  11. The whale van cmd is erg makkelijk om de timing af te stellen, incl duidelijke youtube films; https://youtu.be/cd0VtL_0jiYY
  12. Bekijk dit filmpje eens ( eventueel een paar keer ) hier heb ik mijn mosterd gehaald grtz sidvespa
  13. Ben dus langs dealer gegaan maar met de wind en het verkeer en de lagere temperatuur was het nu moeilijk hoorbaar daar Hij vermoedde iets met ring remschijf etc... als die droog/vuil komt te staan kan die soms lawaai maken. Hij heeft er dan iets opgespoten en het lijkt inderdaad een pak minder te zijn dusver. To be continued...
  14. Nog even onduidelijk, volgende gevonden.. waarom zet hij in de laatste stap zijn timing rechts van tdc lijkt me toch logisch dagbesteding links van tdc staat To get to say 18 degrees BTDC for example, rotate the flywheel COUNTER CLOCKWISE 18 degrees from your new TDC mark... Mark the flyweel.. this number will be to the RIGHT of your TDC mark on the flywheel. What you'll need:* Degree wheel* Pointer (wire / coat hanger)* Piston stopper* Something to mark the cae and flywheel with (Sharpie / tiny paint brush / file etc.)1 - Put the degree wheel on your crank / flywheel.2 - Set up a pointer (piece of wire or coat hanger) on a flywheel cover screw.3 - Put a piston stopper in the sparkplug hole. 4 - Roate the crank CLOCKWISE until the crown of the piston hits the stopper and it stops.5 - Set the degree wheel to 0 (with the pointer) (Be careful not to move the degree wheel independantly of the flywheel when you're rotating the flywheel)6 - Rotate the crank / flywheel COUNTER CLOCKWISE until it stops.7 - Write this number down (we'll call this "number 1")8 - Subtract "number 1"from 360 (the result will be "number 2")9) Divide "number 2" by 2 (the result will be "number 3")10 - Add "number 3" to "number 1" (the result will be "number 4")11 - Remove the piston stopper.12 - Continue to rotate the crank past where you stopped COUNTER CLOCKWISE until your degree wheel reads "number 4" at the pointer you've made out of a wire) 13 - Mark your flywheel and case here.. this is TDC.. Done!... It's that easy! To get to say 18 degrees BTDC for example, rotate the flywheel COUNTER CLOCKWISE 18 degrees from your new TDC mark... Mark the flyweel.. this number will be to the RIGHT of your TDC mark on the flywheel.... and if you doubt youself, look in the head with a flahslight and you piston should be right up at the top.. if it isn't you've done something wrong.
  15. thx mate zullen er dadelijk eens aan beginnen merci
  16. Bijna goed volgens mij, ik kom alleen op een andere TDC. Stap 1 en 2 zijn goed: stap 3: Verschil tussen 0 en 274 = 86 86/2 = 43 tdc = 360 - - 43= 317 of 274 + 43 = 317 je kunt TDC alleen markeren zonder pistonstopper, dus die na stap 2 verwijderen tdc markeren op je Carter en ook de 0 graden markeren op je vliegwiel. stap 4 vanaf de TDC markering 14 graden links je timing markeren. nu startten en met de stroboscoop kijken of je marketing op het vliegwiel gelijk is aan je markering op je Carter. Zo niet je stator naar links of rechts bijstellen. 1 mm per graad afwijking
  17. bedankt Daan, het is een nieuwe carburateur afgesteld volgens het boekje. Ik snap je uitleg en dat zou ook mijn gedachte zijn. Maar ik wil niet direct afwijken van de standaard. Ik zal de bougie eens nakijken en een andere sproeier plaatsen. eens zien of dat werkt.
  18. Ik was al n tijdje hulp aan het zoeken om mijn ontsteking af te regelen maar kon niemand vinden dus alles zelf maar aangekocht. pistonstopper, timinglamp en zelf een disc afgedrukt. Info komt van scooterhelp, sip, YouTube en dergelijke. Nu komt het dat ik een leek ben en ze het op elk filmpje anders uitleggen en ik in de war ben andere schijven, berekeningen ... ik zou graag willen naar 14 graden (malossi 172 kit voor t5) willen. Hier eenoverzicht van wat ik doe, en wou graag weten als ik op goede weg ben. 1) plaats pistonstop en draai met klok mee tot stop en zet schijf op 0 2) draai tegen de klok tot stop en noteer de waarde = 274 graden 3) deel 274 door 2 = 183 graden (zou TDC zijn) markeer op Carter een streepje(=tdc) 4)verwijder pistonstopper en zet timing disc op 0 bij tdc 5)van hier 14 graden tegen de klok indraaiden en streepje op vliegwiel en carter 6) kijken met lamp als deze lijnen overeenkomen en anders statorplaat enkele graden met de klok meedraaien ?
  19. Dat van de choke, hoort eigenlijk zo. Je kan wel het schoefje (De chokegeleider) in je carburateurruimte wat vaster zetten. Dan heeft de chokeveer meer moeite om terug te veren. Het feit dat je je choke tijdens het rijden moet gebruiken, en (ervan uitgaande) dat je alles nieuw en goed hebt gemonteerd. Wil zeggen dat je een te kleine sproeier hebt geplaatst, dus pas op met vol gas rijden, anders krijg je een vastloper. Als je dit soort delen monteert altijd even kijken naar de kleur van je bougie en een grotere of kleinere sproeier plaatsen.
  20. Mooi! opgelost... Klassiek voorbeeld dat 100 diverse oorzaken 1 gevolg hebben.
  21. Zou mooi zijn, als ze op stock waren daar! Succes met je trip!
  22. ik heb interesse in je plaatwerk (deksels, neus, stuur) zadel. Wat kost dat, evt een prijs voor alle via pm
  23. Mijn herbouwde 1981 50 special trekt erg traag op. Er zit een nieuwe standaard carburateur op, nieuwe zuiger en cilinder enz. Maar om een beetje door te rijden moet ik de choke er bij pakken. weet iemand wat ik kan doen om dit te verbeteren? Weet iemand hoe ik de choke hendel kan vast zetten? ik moet deze bij het starten vast houden omdat het zo soepel gaat dat deze meteen terug springt als ik het los laat. Misschien 1 of ander rubbertje dat ik vergeten ben?
  24. Smeervilt zit volgens mij wel goed, je kunt je vliegwiel even over je ontsteking doen dan kun je het zien. Het vilt smeert je vliegwiel op het dikste punt, dat punt zorgt er ook voor dat je contactpunten open gaan.
  25. Last week
  26. Ja, bougie aan de vliegwielkant. Op de vorige foto leek de uitsparing aan de koppelingszijde te zitten. Zo zit ze inderdaad wel juist
  27. Wilby

    Dikte koppelingsplaten

    Bedankt Nero, de tussenplaten en de frictieplaten zien er nog perfect uit, weet alleen niet hoeveel km ze al meegaan, heb ze terug gemonteerd de toekomst zal het uitwijzen.
  28. Zeker weten? Bougie aan de vliegwielkant, toch? Wellicht zijn deze foto's beter. Dit weekend ga ik verder met de ontsteking. Merk wel dat ik zowel bij SIP als Maskes een verkeerd/ander type smeervilt heb gekregen. Maakt dat wat uit? Deze (al gemonteerd) lijkt anders te zitten dan de oorspronkelijke (los op de foto) en zo geen contact te maken om te smeren. Rest daarna nog het koppelingsdeksel, maar die ligt nu nog bij de straler.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...