Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. aan welke kant? Vlirgwiel of koppeling, da zijn nie dezelfde é
  3. Hi Ed, ik moet de veer en de bout nog losmaken. Ik vind het best spannend. zelf heb ik geen handboek en ik meot dus alles uitzoeken. Alle hulp is dus welkom.
  4. Yesterday
  5. Hallo, Kan iemand mijn misschien vertellen wat voor moer er op een mazzuccheli krukas past? Gr. Patrick
  6. Krijg je op een brug het achterwiel lager, of het achterframe hoger?
  7. Hi Ed, super bedankt! er zit flink wat roest dus het wordt inderdaad een hoop gedoe maar ik vind het leuk om alles zelf te kunnen doen! Welk speciaal gereedschap heb ik nodig? Hi Ed, moet het speciaal op zijn kant? ik heb hem nu op een brug staan.
  8. Vraagje, ik ben ook op het punt om de nieuwe krukas te monteren maar het lijkt er op dat de keerring te ondiep zit. Moet deze gelijk liggen met het oppervlak of net er onder?
  9. Hier een paar stukjes van mijn collectie grtz sidvespa
  10. Tot het overloopt, Normaal rond de 250mm.
  11. Hallo, Daar ik nu al voor de 2 keer een olie lekje heb aan mijn bourrage langs de kant van het wiel vraag ik me af of ik er niet teveel olie opdoe en zo het leg krijg. Alhoewel de bourrage dit in principe moet afdichten vroeg ik me toch af hoeveel ml erop moet. De ene zegt, tot het overloopt, de andere 120ml... hoeveel is het nu eigenlijk? 😏 Bedankt Bjorn
  12. Je hebt een beugel nodig voor onder de linker bil https://www.sip-scootershop.com/nl/products/reservewielhouder+cuppini+_21631700
  13. Als je onderste bevestiging van de achterveer loshaalt, de vespa op zijn zij legt, dan kan je het blok wat meer naar beneden halen. eventueel zelfs nog de lange bevestigingsschroef aan het frame lossen voor wat meer speling Zelfs zo is het nog stuntelen, maar met het juiste gereedschap en veel geduld gelukt is het me gelukt. Als de uitlaat vervangt door een Sito+, neem ook een nieuw verwijd uitlaatbochtje, dan ga je 5km/u sneller 😁
  14. Last week
  15. We hebben ons toch geamuseerd ;-))
  16. Hallo , ben sedert enkele maanden ook eigenaar van een PK50XL maar ben er nu achter gekomen dat er normaal een reservewiel aan zit . Waar kan ik dat best bestellen of iemand andere info hierover . Waarschijnlijk zal daar ook nog iets van bevestiging moeten bij zijn .
  17. VM bedoelde ik, dus denk bovenaan. Is voor een Pinasco 160 bij kameraad
  18. ik heb sinds een maand een Vespa 50 PK XL automaat uit 1986. ik moet de uitlaat vervangen maar heb geen idee hoe ik bij de aansluiting op de cilinder kom. Kan iemand mij adviseren? super bedankT Gr Rijn
  19. Had ook al maand of 3 blokje liggen dat niet fatsoenlijk wou lopen. Zoals hierboven alles, maar dan ook alles geswapt en vervangen.. Geen resultaat. Ge legt het aan de kant en af en toe denk je dat het het weet , en sterkte er weer hoop tijd in maar ...nougabollen. Frustrerend. Kut smallframes id. Tot de tip van Frederik hierboven met op een gedacht zette . Met klein verschil wel. Ik verwissel de NIEUWE cheap ass uitlaat , met een oude,en... opgelost. Van de week ga ik de slijpschijf eens bovenhalen
  20. Koppeling is wel heel duur vind ik. Plaatjes vervangen kost je €10, een complete kan je cineen voor 30-40 euro. Pinasco maakt ook zo een wieltje, scheelt je ook weer €10
  21. Hey , Dennis weet wel wat hij doet zeker , maar voor de zekerheid regelmatig de kleur van je bougie nazien , anders eens raad vragen bij Fabien van motos Maes . Groeten wouter
  22. Hallo. Mijn naam is Franklin. Na jaren uitstellen eindelijk mijn vespa gekocht deze zomer. Het is een 125 GT van 1967 geworden en al veel rondgetourd. Grts F
  23. Hallo, Wie kan mij helpen met het volgende probleem. Als mijn Vespa warm wordt krijgt hij steeds minder kracht. Zelfs zo weinig dat rijden in zijn 3e versnelling soms lastig wordt. Met koude motor rijdt hij prima en heeft voldoende power. Wat kan dit zijn. Heeft iemand de zelfde ervaring. Alvast bedankt, Cees
  24. De koppeling ligt open. Het probleem was inderdaad een gebroken koppelingsspie. Die is intussen verwijderd, samen met het originele primaire tandwiel (met 15 tanden). Vermits er een 3 poorts DR75 'tje onder mijn PK steekt dacht ik meteen ook een nieuw primair tandwiel met 16 tanden ( zodat ik mijn eerste versnelling terug kan gebruiken) te steken en ook een setje nieuwe koppelingsplaten. Iemand ervaring met deze? https://www.sip-scootershop.com/de/products/primarzahnrad+z+16+1669_4043329 https://www.sip-scootershop.com/de/products/koppeling+ferodo+sport+voor_93490000 Nu het
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...