Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Ratio van de koppeling die erin zat (weet niet of die origineel is) is 61/24. Lijkt me dat het optrekken met de nieuwe koppeling idd minder zal zijn. @Adrian: reeds bedankt voor de info! Groetjes, nero.
  3. gecheckt dat past ....en zal niet veel uitmaken met orgineel
  4. pk 125 ets ? past dat 27t primair dan nog in combinatie met de 69 korf ? 69 tanden werd gebruikt voor pk 50 cc met primair van 14t/15t en evt 16t maar zoals steeds > kan mis zijn Als dat past ...minder trekkracht > veeeel meer snelheid
  5. Vraagje: Hoeveel tanden heeft de koppelingskorf van een P125ETS, ttz: de korf die ik eruit haalde heeft er 61, de nieuwe korf die ik bestelde heeft 69 tanden. Wat doet dit aan het rijgedrag? Het klein tandwiel heeft 27 tanden. Gear ratio is 2.56. Groetjes, nero. Alvast bedankt voor de info! Groetjes, nero.
  6. Voor dochterlief een LX50 4T (2010) gekocht en ik moet zeggen rijd als een trein, maar na het starten gaat de benzinemeter omhoog en gaat het lampje van de rechterrichtingaanwijzer constant te branden. bij het bedienen van de richtingaanwijzer werkt het gewoon, maar deze problemenkomen alleen na het starten. Bij het omzetten van het contact zonder te starten blijft de benzine meter het juist aangeven en blijft dat lampje uit. Iemand een idee?
  7. Gisteren
  8. Ik ga er deze zomer naar toe, toevallig niemand tips voor leuke Vespa plekjes zoals een cafรฉ of clubhuis of zo? Grts Olivier
  9. Triumph

    Gl '58 misa

    Wat zijn de opties betreffende de carburator? De motor is lichtjes gewijzigd met een cilinder met een derde poort om iets vlotter mee te kunnen in het verkeer. Op lage toeren is er voldoende vermogen maar hoog in de toeren gaan onder belasting zit er niet echt in, vooral bij het overgaan van tweede naar derde heeft de motor niet echt pit. De maximum snelheid ligt nu tussen de 65 en 70 op GPS, graag had ik er toch 80-85 uit gehaald. De carburator is de standaard carbu en de sproeiers zijn 126/15. Kan ik nog iets wijzigen aan de carburator of beter een ander type monteren? grts, J.
  10. Denk ook bezoekers van de vespa world days in pontedera. Bekenden van het forum?
  11. Een aantal vespas en een lammy met belgisch kenteken in Pisa!
  12. Het ontsteking- en schijfrem-type.
  13. Hoeveel km dien je een nieuwe of uitgeboord cilinder minstens in te rijden alvorens de motor veilig tot de maximale toeren te kunnen optrekken? Ik zit nu op 100+ km...
  14. Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een PX 125 van pakweg 2005 en eentje van 2012, de laatste series dus?
  15. Afgelopen week
  16. Napoli, een duivels paradijs met een ongekende energie, is echt een bezoek waard...je kan daar alle dagen iets beleven in die arme, chaotische & wanordelijke stad. De geur van de wapperend wasgoed in de straten, gastvrije mensen, knetterende scooters die met "duct tape" aan elkaar hangen, overheerlijke knapperige pizza's. De beste espresso, kleurrijke marktjes met verse vis en fruit& groenten...kortom teveel om op te noemen...eens je Napels hebt bezocht... ben je betoverd ๐Ÿ˜ ๐ŸŒž
  17. We zijn wel anderhalf jaar verder maar is dit nog te koop? grts Jurgen
  18. Net terug van vier dagen Napels. Jammer genoeg niet door de stad en omstreken gereden met de Vespa, wel met een huurauto. Dit was een "ervaring" ๐Ÿ˜ฎ.
  19. Bij het plaatsen van de gps dacht ik voeding te nemen op de fiche van het alarm (had dit zo bij mijn vorige gts ook gedaan), maar nu vind ik hier geen fiche meer terug onder de zwarte afdekkapjes... Iemand enig idee of deze niet meer aanwezig is op de nieuwe modellen, of ergens anders zit? Evt. een andere oplossing om een geschakelde voeding te voorzien voor de gps? Bedankt!
  20. Merci! Is gelukt, idd even de stuurkap losgemaakt...
  21. Ik ben op zoek naar voorvork voor een Vespa acma van '56. Graag met spatbord. Dempers en remtrommel heb ik nog. Alvast bedankt, Erik
  22. cylinder uitboren en oversized zuiger plaaten. Maar 45 km/u uit een snorfiets halen is al een hele prestatie ๐Ÿ˜‰
  23. Nog de laatste paar veranderingen gedaan aan de rode Primavera; En zaterdag bezig geweest met het controleren en stellen van de kleppen van beide Vespaโ€™s, bij de rode stonden 3 van de 4 kleppen goed en eentje moest iets gesteld worden. Bij de zwarte heb ik ze alle vier gesteld er was maar een marginale afwijking. Uiteraard nadien een nieuwe kleppendeksel pakking geplaatst.
  24. Soms e wil de px als ik een poosje rond de 80-90 gereden heb en het gas dicht draai om er kort daarna weer op te gaan een soort van gat te hebben waarin de motor het gas niet oppakt. Als ik op dat moment de koppeling inknijp dan valt het blok stil. Laat ik nu de snelheid iets verder zakken en de scooter op de motor remmend rollen en dan het gas weer open dan gaat het goed. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Er zit al een dikkere nevensproeier in.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...