Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. De oplossing, koop online € 14 een nep identificatiesticker en het is in orde.
  3. Gisteren
  4. volgens mij bij LVdue.com ik heb nog een nieuwe zwarte liggen als je die wilt (ik heb een volledig zwart zadel en alleen de hoes vervangen door een groene.
  5. Dat ziet er allemaal al heel goed uit! Waar heb je je zadelhoes besteld? Ik moet er ook eentje bestellen maar heb wat schrik om te foute maat te bestellen.
  6. merci, die zal ik nog even omdraaien dan!
  7. Afgelopen week
  8. Volgens mij zit de bout bevestiging schokdemper andersom.
  9. Kabels getrokken en tank en zadel ge dryfit!
  10. jawel , heb de faro basso nog te koop staan; Voor de dromers die denken een faro basso te kopen voor 5000 euro , wel ik daag u uit , er zit een gs 150 vs5 blok onder die volledig gereviseerd is en met een bollag binnenwerk , kost 3800 euro , alle is nieuw vanbinnen in de motor en deze heeft hem al meer dan genoeg bewezen , 2 maal 1000 km gereden , 500 van België , en noem maar op , De scooter heeft alle aanpassingen van pinasco ivm vering , remmen, remtrommel en tal van voorzieningen , elektronische ontsteking , tubeless velgen 10 inch , De originele motor is er tevens ook , net zoals de originele 8 inch velgen , uiteraard is de scooter ook te koop zonder het gs blok
  11. Hoeveel euro's denk je nodig te hebben om die Pakistaanse projecten (€1500 voor een deftig exemplaar) legaal de weg op te krijgen (in B een kleine €400), motorisch (€700-1500), elektrisch en framematig (minstens €600-700 voor banden, veren, kabel, kabelboom) te reviseren? Om nog maar over herlakken, customizen, tunen... (€1000-1500). Het verkoopsverhaaltje van een aan de andere kant van de wereld aangekochte 2-wieler hebben we allemaal al zoooho vaak gehoord. Ik geloof er geen snars van tot iemand mij een persoonlijke aankoopfactuur ter plaatse op naam van de huidige eigenaar kan tonen. Feit is dat de transportkost van 1 individuele scooter de waarde 10-voudig overstijgt. Verrassend genoeg worden wél heel veel van deze Vespaatjes verkocht via toonzalen van teak- en ander Aziatische terrasmeubeltjes. In België krijg je zo'n scooter met de originele documenten nooit of te nimmer legaal op de weg. Piaggio levert ook géén "Certificates of Origin" voor DanMotor-Vespa's. Danmotor heeft héél lang 8" px'en verkocht; met afwijkende versnellingsbakverhoudingen en Super-wielen en -vorken. Die modellen zijn nooit voor de Europese markten gehomologeerd. Gezien geboortejaar 1997 betreft het wellicht een Vespa PX Exclusive 2. Die heeft sowieso een (ten opzichte van Europese) afwijkende kabelboom en ontsteking (en dus ook reserveonderdelen). Moraal van het verhaal: in 99,9% van de gevallen eindigt zo'n Indonesische Vespa als onafgewerkt project op Marktplaats of 2dehands.be, meestal nadat er eerst een paar honderd euro extra in gegoten werd. Vandaar dus: mooi omheen lopen, mét een héél grote boog. Ontegensprekelijk zijn er wellicht uitzonderingen te vinden, maar dat neemt niet weg dat élke aankoop van zo'n model telkens een gigantische gok is. Point proven...
  12. Ik heb ooit een mannetje op marktplaats gevonden die zadeldekjes maakt voor alle scooters, je moet hem er alleen zelf op nieten. Uit mijn hoofd zo’n 40-60 euro.
  13. Als je verhaal klopt, namelijk kopen van de 1e eigenaar die hem zelf nieuw in Indonesie heeft gekocht, kan dit een prima scooter zijn. Met de originele papieren en invoer documenten zal een kenteken geen al te groot probleem moeten zijn in Nederland, het is echter géén oldtimer, 1997 wordt niet als oldtimer beschouwd door de wet. Hier veel info over Dan Motors, de producent van Vespa's in Indo: Modern Vespa : Dan Motor Indonesia
  14. Bij SCK hebben ze een grote badge Vespas gekocht in goede ongerestaureerde en veelal degelijke conditie uit Pakistan. Een goede basis om te restaureren, ongerestaureerd en niet te vergelijken met de geplamuurde curry zooi. (of er wordt aangegeven bij verkoop wat er aan mankeert) Voor schappelijke prijzen, ok geen echte Italiaan, maar destijds (jaren ‘60) geproduceerd onder licentie en met kwaliteits controle van Piaggio zelf. Aangezien niet iedereen een perfecte Vespa a 4000 euro kan betalen, een heel aardig alternatief. Ik geloof dat ze nu de eerste badge hebben ingekocht (iets van 20 stuks), en als het SCK bevalt zullen ze vast meer inkopen. https://youtu.be/V-OwgRQz9gA?si=7E3J8M9GByEBa4H5 Zoals Frederik zegt zou ik er alsnog geen duizenden euros aan besteden, de waarde blijft helaas een stuk minder dan een Italiaanse Vespa. Maar zo kan je wel meedoen aan een hobby die anders misschien onbetaalbaar is.
  15. leuk zadeltje op de eerste foto, waar kan je die kopen?
  16. … en je die ene op duizend gekocht hebt die niet afgeleefd, slecht onderhouden, en zo rot al een moerbei met een mooi verhaaltje de oceaanoversteek heeft overleefd.
  17. Is maar net wat je zelf wilt, zoveel mensen zoveel wensen! Als jij voor leuk geld een oude scooter wil hebben om lekker met rond te rijden en jij vind hem mooi, waarom niet? Kijk, ze zijn minder waard dan de Italiaanse Vespa's, maar de een heeft er meer voor over dan de ander en als je vooraf weet dat het er een is uit Indonesië is zal de prijs daar ongetwijfeld ook naar zijn. Ik denk dat het belangrijkste is dat je geen Italiaans geld voor een Indische scooter betaald en dat jij blij bent met wat je koopt!
  18. De uitlaat is trouwens naar mijn weten een sito plus. Ik heb nog een oude (beetje verroestte) sport terugloop uitlaat.
  19. Beste Vespa rijders, Ik ben Thomas, ik ben 15 jaar oud (binnenkort 16) en ik heb de oude Vespa van mijn vader gekregen. Het gaat om een pk 50 xl handgeschakeld. Ik klus en klooi al een half jaar aan de scooter. Ik heb al enorm veel geleerd. Het begon bij schoonmaken en zoveel mogelijk roest verwijderen tot de hele voorvork spuiten en opbouwen. Er zit op dit moment een 70cc cilinder onder, ook een 16:16 carburateur. Wel nog de originele uitlaat. Tot slot zijn de koppelingsplaten zijn vervangen, volgens mij was dit alles. De scooter heeft nu een topsnelheid van ongeveer 60km/u. Ik weet niet zeker of ik de juiste sproeiers heb en of ik nog een andere upgrade nodig heb om de snelheid omhoog te krijgen. Ik zou graag een goed gesprek starten over deze geweldige scooters met mensen die meer weten dan ik.
  20. Sorry Frederik, daar kan ik nog niet tegenop. 😳
  21. Allez wazegdegij nu... 758649_253437401479898_834765598_n.mp4
  22. Blijft toch ongelooflijk wat ik op een Vespa PX125e kan laden. Heb wel twee keer moeten rijden omdat ik twee bidons van elk 20 liter moest tanken. Had misschien wel in 1 keer gekund maar goei weer en dus een ritje meer was welkom. 😉 mvg Arno
  23. Staat al klaar om straks mee te nemen.
  24. Welkom terug Peter...je "groene GTS" komt juist op tijd... want het gaat weer een "zwoele Italiaanse terrasjes-zomer" worden... 🌞
  25. Peter..

    Nieuw oud lid

    Sinds kort terug een account aangemaakt omdat ik niet meer op het oude (Peter.) kon inloggen. Buiten m’n PX komt binnen enkele dagen dankzij het behalen van een rijbewijs A er een GTS 300 Super Sport bij.
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...