Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Je kan die gewoon zo monteren. Bij een standaard Rally/PX 200 worden die transfers in’t Carter helemaal afgesloten door de cilinder en loopt de motor op enkel de bovenste transfer en twee kleinere spoelpoorten in de cilinderwand. die spoelpoorten zitten in ‘t Carter omdat de gietmal voor een 125/150-blok en een 200-blok identiek zijn. dat gezegd zijnde zal je een voelbare verbetering merken als je alles op elkaar afstemt. Maar om die transfers goed te doen zou ik toch aanraden de motor open te maken, en eventueel de krukas/inlaat gelijk mee te pakken.
  3. Pilaf

    Pinasco flytech vl3

    Dank je wel voor de duidelijke foto's. Dat is gelukkig geen pickup maar een verdeeldoosje. Zit dan weer mooier dan bij de Vespatronic. Het systeem is dus dezelfde onderdelen als de Vespatronic maar met een ander labeltje. Weet jij toevallig of je net als een Vespatronic 2 vonken hebt als je een stroboscoop gebruikt? Eentje dus voor TDC en eentje voor BDC..?
  4. Alles staat nu op 12v
  5. Natuurlijk, ik vroeg er ook achter he DD_ves Papieren? Ik heb enkel kentekenbewijs van vorige eigenares.. ik hoop, dat als de site van scooterhelp weer werkt, een beetje wijzer te worden omtrent afkomst. ik ga deze winter eens cilinder enzo afhalen en kijken hoe hij er uit ziet. Als alles nog in goede staat is hou ik de oude motor en doe ik een revisie. Wss moet hij sowieso ook herlakt worden aangezien er roest op bodemplaat begint te komen. Ik hou jullie op de hoogte van de staat. Ik ga ook bodemrubber als origineel plaatsen en het Vespa logo veranderen. Waar kan ik een mooi logo aankopen? verbetert met upgrade 10” naast baanligging ook de remkracht? mijn vrouwtje zal weer content zijn terug prutsen en geld uitgeven
  6. Ik probeerde ook alleen maar te helpen en te antwoorden op de vragen van Lewis...
  7. steven81

    Newby

    Thanks hopelijk komt de nummerplaat snel binnen da ik eens kan gaan rondtoeren
  8. Yesterday
  9. Als de nummers echt oppervlakkig zijn doe het afnemen dan met afbijt / aceton en een doek. Voorzichtig boenen zodat je niet de verf oplost dat achter moet blijven. Succes!!
  10. Vond ik van mijn gl 150 ook, uiteindelijk pak je zeker voor de langere ritten toch de 200.
  11. Mits in goede staat is er niets mis met een contactpunt onsteking. Maar als je aan het vervangen van de duurder delen komt zoals een vliegwiel dan is de overstap naar elektronisch al snel een logische stap.
  12. In theorie is elke uitlaat geschikt voor een tweetakt motor een resonantie/expansie uitlaat. Daar is het hele verschil met een uitlaat voor een tweetakt en een viertakt op gebaseerd. Al een aan het sleutelen geweest met een honda ssje die vreselijk beroerd liep ,bleek na enige tijd dat wegens geldgebrek er een uitlaat van een Yamaha fs1 op gemonteerd zat omdat die ook goed paste Originele gemonteerd en het ding liep weer fantastisch, andersom geld hetzelfde. Heel benieuwd naar het antwoord wat betreft de kytronics, wat ik daar zelf met de strobo op gemeten heb werkt dat echt meer dan goed. En dan voor een veel vriendelijkere prijs dan de vespatronic ontsteking. Sterker mijn gl150 had een bajaj elektronische ontsteking met kytronics doosje en die liep echt geweldig.
  13. Op termijn een Px of lml blokje eronder en rijden, veel plezier ermee !
  14. Tot morgen oud ijzer rijders ;-)
  15. Voor alle duidelijkheid, ik ging voort op het VNB-verhaal. Enorm veel VBB- Curry's zijn hier ingevoerd als VNB's omdat men hiervoor geen motorijbewijs hoefde te hebben Ook het zwakke motorvermogen kan wijzen op een "afgejakkerde" motor. Nu er duidelijker foto's zijn lijkt het frame mee te vallen, de naden komen mooi door wat wijst op weinig plamuur. De helmhaak en vloerstrips wijzen eerder op een persoonlijke smaakaanpassing dan op curry-origine. Wat wel curry- aanwijzingen zijn het "vespa" logo op het beenschild, de zadels en de in Vietnam veel gebruikte blinkende zwarte lak. Het spatbord lijkt scheef of los te zitten (kan ook gezichtsbedrog zijn). Voor alle duidelijkheid, dit is geen curry- kenmerk. Als je geldige papieren heb zou ik de vespa houden en beginnen met de technische mankementen te verhelpen die je vernoemde hierboven. Eventueel kan je deze winter overwegen om een motorrevisie te doen of een recentere (px?) motor aan te kopen en die er onder te bouwen. Bij deze modellen moet je daarvoor geen aanpassingen doen, behalve overschakelen naar 10" banden of de motor aanpassen aan 8". Groetjes, nero.
  16. Pilaf

    Pinasco flytech vl3

    Toch nog een vraagje, heb jij tijdens de installatie van je stator een foto gemaakt van de stator. Ik ben nieuwsgierig of er bij jouw flytech stator een pickup zit gemonteerd. Als dat het geval is welke CDI gebruik je dan? Eentje met 2 aansluitingen of meer ? Ik vraag dit omdat ik opzoek ben naar de verschillen tussen alle beschikbare electronische ontstekingen voor onze oldies.
  17. Wat ik vaak doe is het nummer onvetten daarna overspuiten (bijv gele verf) en dan met een korrel 1000 overheen schuren. Hierbij schuur je het omliggende lak weer weg en blijft de verf achter in het de diepliggende nummer. Zoals op de afbeelding
  18. sorry , 1e was een voorbeeld , even verkeerd gelezen
  19. Ik volg dit al een tijdje en om even duidelijk te zijn: Je hebt een VBB chassis met een VNB6M motor met 4 versnellingen en omdat er op de plaats waar een middenmat moet zitten, voetrails zitten en de helmhaak niet klopt (?) zou het kunnen een curry kunnen zijn. Ik ben niet de grote specialist en leer alle dagen bij, maar als dit aanwijzigingen zijn van een curry dan zie ik op de diverse ritten 30% curry's rijden, en heb ik er zelf ook een. Wat veel belangrijker is, uw voorvork maakt lawaai, zet uwe Vespa eens op zijn poot en neem de vork beneden en boven uw stuur vast en probeer dit eens een en weer te bewegen om te zien of er speling op uw vork lagers zit. Zet een blok onder uw achterste schokdemper zodat uw achterwiel van de grond staat en neem uw wiel vast boven en onder en probeer het te bewegen, er zit altijd een klein beetje speling op maar als dit te veel is, gegarandeerd problemen. Natuurlijk moeilijk te zeggen wat is normaal en wat is te veel, vraagt wat ondervinding. Wat betreft het vermogen/topsnelheid, is de motor gereviseerd? Indien ja, hoe? Ik heb al motors gezien die gereviseerd waren en waarbij de carterhelften niet uit elkaar geweest waren, waarschijnlijk bij een tovenaar. Eerst nakijken, draait hij mooi stationair, hapert hij niet bij gas geven, schakelt hij vlot en werkt de koppeling goed. Dan nakijken , vise platinees ok, bougie ok, voorontsteking ok indien dit allemaal ok is , eventueel motorolie aflaten en zien hoeveel er uit het blok komt en of ze naar benzine ruikt. Als dit allemaal ok is dan zal uw motor aan revisie toe zijn denk ik. En nu aan de specialisten om mij te corrigeren.
  20. Bij mij 25 w voor en 5 achter .
  21. Vooraan 15w en achteraan 5w mee gekregen bij maskes .
  22. Mijn versnellingskabel komt steeds uit de “houder” in de versnellngshendel. Het is nog een origineel binnenwerk. Heb de kabels al 2x vervangen maar issue blijft. Is het een optie om het binnenwerk vd versnellingshendel te vervangen? Iemand ervaring mee? Enig advies welk model?
  23. wel, heb een P200e om rond te toeren. Maar die gs is zo tempting ...
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...