Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Today
  3. Yesterday
  4. Kijk! Da's nou es een goeie koop! Succes, Postmanjohan!
  5. Hoi, ik ben dringend op zoek naar een kilometerteller voor een struzzo VL3T, Iemand nog iets liggen?
  6. Ik heb een Vespa px125e uit 1989 te koop met een dr177 cilinder en Sip road uitlaat. Carburateur is vervangen naar een si24. Staat op tubeless velgen en banden. Heeft een nieuw zadeldekje. Gescheiden oliesmering is afgesloten voor betrouwbaarheid. Rijdt echt super en start altijd. Ook bij warme motor. Bougie is mooi koffie met melk bruin. Staat in Nederland te Zwolle. Vraag 1699 euro. Mvg Johan
  7. Ik verkoop mijn Vespa GTS Super 125 I.E. Nero. Door het veranderen van werk wordt deze jammer genoeg niet meer gebruikt. De vespa is ongevalvrij en is in goede staat enkel sporen van gebruik zichtbaar. Km: 32.000 Bouwjaar: 2009 Vermogen: 11kw Kleur: Zwart Prijs: €1600 Locatie: Beernem
  8. Dr Pulley sliders in originele vario + oringele drukveer en trekveertjes in koppeling is quasi identiek verhaal als malossi multivar + malossi drukveer. Tenzij je bij elke stop en go de motor wil laten janken of circuitambities hebt zou ik de koppelingveren laten zitten. Ik rij zelf bijna altijd max snelheid (autostrade) en accelereer stevig door, buiten doorgeblazen koppakking nog geen grote issues. Zorg wel dat de vario genoeg koeling krijgt anders loopt de bus in de vario vast hetgeen schokkerig gaat rijden. (thermische vervorming). Al het dure spul is heel weinig meerwaarde (en vaak niet merkbaar, tenzij je de koppelingveren straffer maakt, maar dat kan je evengoed met een standaard vario + dr pulley sliders)
  9. En dan nu weer terug uit Spanje en tijd om te beschrijven wat ik heb gedaan of had willen doen. Als eerste wilde ik de achterremplaat er af halen, nieuwe blokken monteren en de kering en pakking vervangen omdat de olie hierlangs uit het blok lekte. Helaas... Hier zit de boel nog netjes in elkaar... En de remblokken er af De plaat er af... wat een bende En na schoonmaak De plaat... ook vies En (redelijk) schoongemaakt Echter helaas... de kering moest er uit gebrand worden en ook toen ging de nieuwe er nog niet in, het exemplaar wat ik had daar zat overigens ook geen veer in. Ik dus denken dat ik een verkeerde kering had. In Barcelona een erg leuk Vespa zaakje gevonden (http://harryscooters.com) en daar een andere exemplaar gehaald waar wel een veer in zat. Ook deze wilde niet passen. De plaat is dus mee naar Nederland gevlogen om hier een oplossing te zoeken zodat ik over 2 maanden weer verder kan ermee in Spanje. De binnenkant van de Vespa was ook al in geen 40 jaar angeraakt. Tijd om ook deze schoon te maken En na de poetsbeurt met de aquaras Duidelijk veel lak opgelost na het opdrogen En na een laag beschermende zwarte staallak. Wordt vervolgd...
  10. Te koop: Gemini alarm met afstandsbediening en electronische sleutel. kabelboom voor GTS 2016 alsook kabelboom GTS 2011 omdat ik het uitgebouwd heb wegens overbodig en nooit aangezet!
  11. Last week
  12. en vooral vertikaal klasseren die brol
  13. Een paar weken geleden werd ik uitgenodigd in het Chateau des Tertres in het zuiden van de Champagne regio, in Mussy-sur-Seine om precies te zijn. Even op verkenning gaan, kijken of logement en regio wat te bieden heeft voor de Vespa fanaat. Zouden we er een leden weekend kunnen organiseren? Tja, ik zou mijn bevindingen en reisverslag heel erg kort kunnen houden: Dit is top, hier moet je gewoon eens heen knallen en genieten zoals God in Frankrijk. Ongelofelijk!!! Het zou echter een te kort reisverslag zijn, dus hier gaan we. Plaats: Mussy-sur-Seine ligt in het zuiden van de Champagne regio, op zo’n 400 km van Brussel en zoals de naam van het dorpje doet vermoeden slingert de Seine door het dorp. Een idyllisch dorpje met minder dan 1500 inwoners dat, net als de omliggende dorpjes, volledig in het teken staat van de Champagne Info over Mussy-sur Seine: https://fr.wikipedia.org/wiki/Mussy-sur-Seine Mijn echtgenote en ik trokken dus met de Vespa (geladen in minibus) op weg naar het land van de bubbels, Jean-Michel en Valérie verwachtten ons omstreeks 17u00 aan het kasteel. Het bleek een uurtje of 5 rijden, meestal op tolvrije wegen, nauwelijks verkeer en best wel goede wegen. Een goed begin. Bij betere weersomstandigheden is de reis ook met de Vespa te doen. Logement: een kasteel Wauw. Verbazing!!! Ik had voor het vertrek een paar kleine foto’s gezien en wist ook dat je er kan logeren vanaf 35€ per persoon maar dit had ik dus even niet verwacht. Een fucking echt kasteel met alles erop en eraan. 10 slaapkamers, een ridderlijke eetzaal, een bibliotheek, kroonluchters, 8 badkamers, uitgeruste keuken, 15 hectare domein, teveel om op te noemen; helemaal voor ons alleen. De kasteelheer (eigenaar) verhuurt dit kasteel volledig privé. Dat wil zeggen dat je als huurder kan beschikken over het volledige kasteel en domein, geen andere gasten, geen hotel zelfs de eigenaar is er niet. Privé. Er is stalling voor de Vespa’s, parking voor andere voertuigen en het domein is omheind. Ik kan nog een heel hoofdstuk schrijven over het kasteel, zo’n indruk heeft het op me gemaakt. Gewoon geweldig. Uiteraard is het een oud gebouw, netjes gerestaureerd maar met zijn onvolmaaktheden. Tijdens de restauratie werden opzettelijk oude elementen behouden, krakende trappen, tjirpende deurklinken, een barst in de natuurstenen schouwmantel, aangevuld met antieke decoratie Dat maakt volgens mij het plaatje af. Te perfect, te nieuw zou gewoon niet kloppen. Het concept is simpel en interessant; je betaalt een vaste huurprijs, geldig vanaf 6 personen en voor elke volgende persoon betaal je steeds iets minder. Het wordt dus echt voordelig als je volledige bezetting hebt. Omgeving Wij gingen zoals gezegd op verkenning; om in de toekomst een verblijf te organiseren voor onze eigen Vespa club. In die optiek trokken we in de regio rond, bezochten Champagne domeinen, restaurants, omliggende dorpen en andere plaatselijke bezienswaardigheden. De regio is al net zo mooi als het kasteel. Het lijkt wel of deze wegen en omgeving speciaal voor onze hobby aangelegd werden. Je kan hier eindeloos toeren en genieten van het uitzicht. De dorpen, centra en huisjes zijn postkaart waardig en de tijd is hier precies blijven stilstaan. Er is weinig tot geen verkeer.De regio is een stuk minder toeristisch dan de bekende Epernay regio en bijgevolg ook een stuk goedkoper en rustiger. Wij bezochten Les Riceys, Balnot, Couteron, Essoyes, Vix en Chatillon-sur-Seine een selectie van omliggende dorpen waarvan Chatillon-sur-Seine het grootste en ook het meest moderne is. Elk dorp heeft zijn specifieke trekpleister; een bron van één van de zijrivieren van de Seine, de oude “Vaas van Vix”, het geboortedorp van kunstenaar Renoir, … Op Valerie en Jean-Michel, het koppel dat je verblijf in goede banen leidt, kan je indien gewenst altijd terugvallen. Zij raadden ons een restaurant aan, organiseerden een Champagne tasting met bezoek aan het domein en ze hadden zelfs een heus middagmaal voor ons verzorgd te midden van de Champagne ranken. Doen !!! Je kan je verblijf en daginvulling volledig naar wens aanpassen: Je huurt enkel het kasteel, enkel verblijf en dan zorg je voor zelf voor ontbijt, maaltijden en rondritten. Je doet je eigen inkopen of brengt wat mee en gebruikt de volledig ingerichte keuken (koelkasten, diepvries, magnetron, fornuis, vaatwassers). Alles is aanwezig, van koffielepel tot champagne emmer. Er is zelfs barbecueplaats. Je kiest bepaalde opties. Valerie en Jean-Michel kunnen zorgen voor ontbijt, maaltijden, traiteur, geleide bezoeken, picknick onderweg, … gewoon op voorhand aanvragen. Wij gaan er binnenkort met onze Vespa Club heen. Dit is gewoon de ideale locatie voor een (lang) ledenweekend en voor de prijs moet je het niet laten, het is goedkoper dan een centerparcs huisje. Interesse? Kijk op https://chateaudestertres.com/ en neem gerust contact om prijzen en mogelijkheden te kennen. Je mag zelfs vermelden dat ik je stuurde, misschien krijg je een extraatje.
  14. Zitten toch wel een paar unieke Vespa's bij zoals een Vespa 98, Vespa U, Vespa GS VS1. Geschatte prijzen in een veiling moet je altijd met een korrel zout nemen
  15. Gio

    Start problemen

    Ja , moet iets open staan op relanti.
  16. Moet wat open staan, als je je relantievijs indraait gaat je gasschuif meer open.
  17. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Vanmorgend had ik een Vespa rit (om 8u in de gietende regen ). Wel met mijn moderne Vespa. Maar de 2 Vespa’s staan met hun achterwiel naar de garagepoort, dus bij het vertrekken nog eens gecheckt, maar blijkt toch niet zo erg te zijn. Denk dat veel aan de hoek van de foto ligt. Ga deze zomer zo rijden. De eigenaar van de Vespa garage stelde vanmiddag zelf voor om van de winter samen mijn blok te reviseren in zijn werkplaats. Dan zullen we die rubbers meteen meenemen. Wel zalig voorstel!
  18. Beste, Ben vrij nieuw en heb de PK50s is nu nagenoeg afgerond, zit nog wel met enkele kleine praktische uitdagingen: iemand tekening of een uitleg hoe de 2 metalen clips moeten worden bevestigd zodat het kastje aan het beenschild terug op slot kan. en dan de electra, nieuwe kabelboom, alles aangesloten maar nergens verlichting, pinkers of remlicht, iemand een adres in het Antwerpse of een goedwillende mede-liefhebber die me kan bijstaanBen op vlak van doormeten elektra niet te lang naar school geweest alvast bedankt! Fer
  19. Yep Het primair tandwiel is het grote tandwiel onderaan de kerstboom (21t is het koppelingstandwiel). Het primaire tandwiel bevat binnenin veren die in de loop der jaren breken. 6000km is niet echt heel veel, al krijg je die op 500km ook kapot door slecht (of niet) te ontkoppelen. Newfremplaten (en platen van andere 3rd party producten) zijn 0,5 tot 0,75mm te dik. 3 platen op elkaar geven 1,5 tot 2mm minder afstellingsruimte wat aanleiding tot tot het exacte symptoom dat jij beschrijft. Je kan dit eventueel oplossen door de sleuven in de korf Dremelgewijs iets uit te diepen. Anderzijds... Ik lees dat je ook de korf vervangen hebt? Indien ook van Newfrem (of RMS): vertikaal klasseren en opnieuw de oorspronkelijke nemen met de originele tussenplaten en nieuwe Piaggio frictieplaren (zijn de énige echt goeie; kosten amper meer dan andere). Vergeet ook geen nieuwe koperen glijbus onder het koppelingstandwiel te steken.
  20. voor te beginnen 98 tanken en geen 95 meer tanken ook al staat het in je boekje een injector reiniger gebruiken je bougie en je luchtfilter eens veranderen kan nooit kwaad en dan hopen dat het is opgelost zo nie groot kans dat je injector vervuild of niet meer goed is ofwel naar de dealer gaan als je totaal geen kennis hebt of niet goed met sleutelen zijt
  21. nero

    Project 1963 vbb2t

    Mogelijk zijn de silentblokken versleten waardoor door de motor begint door te hangen aan de kickstartzijde. Groetjes, nero
  22. Bowyer

    Benzinemeter

    zou heel erg apart zijn en nauwelijks voorstelbaar maar wel typisch vespa!
  23. Excuses! Primair tandwiel is niet vernieuwd deze was slechts 6000 km oud. De veren in de kerstboom heb ik wel vervangen. Ik had het over de koppelings pion. Momenteel 22t
  24. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Dit is links achter, staat dit zo goed? Of verkeerd? (niet op die pin letten, moet nog een andere steken...)
  25. DD_ves

    Project 1963 vbb2t

    Zou ik zo onnozel zijn? merci!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...