Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. +1 elektronische ontsteking is het antwoord op heel veel problemen.
  3. Hoi, Na aanpassing van mijn uitlaat en sproeier eens Vpower getankt en toen een stoptest gedaan. Dus een tien minuten volgas dan contact af en laten uitrijden zonder dat het blok rondgaat. Dit had tot gevolg dat ik na een aantal rondjes een 154 sproeier in mijn carburateur had zitten, (verbazend genoeg bleef hij gewoon goed lopen en starten) want de bougie bleef erg wittig. Conclusie is dan het mengsel is te arm, met als gevolg bovenstaande. Van de zenuwe tank geleegd en gewoon normale benzine getankt met 2% synthetische olie. Het resultaat was dat na ongeveer 3 km mijn bougie vet sloeg en er eerste een ander bougie in moest en de sproeier aan het eind van het liedje op 128 bleef steken en toen weer een chocolade kleurige bougie opleverde. Daarna natuurlijk weer de vpower er in met als gevolg een spierwitte bougie. Moraal van dit verhaal is dus dat benzine heel erg veel doet voor je verbranding met vreemde gevolgen. Ik tank nu weer normale peut omdat het idee om op vpower een 154 sproeier te moeten steken om een (volgens de kleur vd bougie)goed mengsel te hebben mij toch wat tegenstond. Het gevoel van dit kan niet goed zijn bleef. Dat idee heb ik ook als ik eens incidenteel aspen benzine krijg en in de scooter kiep en dan weer eens tijdens een toerrit(dus niet een correcte wijze) de bougie bekijk, hij is dan altijd behoorlijk aan de witte kant. Nu gaat dat tot nog toe elke keer goed en alles blijft heel en ook geen warm of vastlopers gehad.Maar ik vraag mij dan wel af hoe je dan je mengsel moet afstellen. Graag antwoord van de benzine mengsel goeroe Groetjes,Thijs
  4. Ed75

    Project pk50xl

    Nero, dat ik daar niet aan gedacht heb, dat klinkt zeer hoopvol. Merci, ik zal weer beter slapen.
  5. Ok bedankt. Ik laat deze update zeker uitvoeren.
  6. nero

    Project pk50xl

    Eerst de grondplaat waar de remmen op komen monteren, dan blijft de lager mooi op zijn plaats. En voor de rest koelen (achteras) en warmen (het lager). Groetjes, nero.
  7. Ed75

    Project pk50xl

    Vandaag zitten stoeien met de heropbouw. Als ik de aandrijfas terug erin wou steken viel hel lager aan de buitenkant uit het carter bij de minste tik op de aandrijfas. Maar de aandrijfas krijg ik dus niet zomaar door het lager. Ik heb leergeld moeten betalen want met een hoop gesukkel denk ik dat ik het lager beschadigd heb. Dus een nieuwe is besteld, en misschien kan ik de oude lager dan gebruiken met een grote dop om deze tegen te houde lands de buitenkant, of hoe doen jullie dat?
  8. Waren de pizza's er zo van slechte kwaliteit...dat ze al stukken uit het zadel 'geknabbeld' hebben ?
  9. past mits je gaat boren en een andere helmbak van na 2014 koopt een hoop knoeiwerk zou er niet aan beginnen raad u aan om een sport gel zadel te kopen komt goeiekoper uit moet ge nie knoeien en boren een betere look en nog een beter voor u rug .
  10. Kan iemand bevestigen dat je een post 2014 zadel kan gebruiken op een pre 2014 model, wanneer je enkel de helmbak verandert van een oud naar een nieuw model? Bedankt.
  11. Je gewone remsysteem blijft werken ook als de ABS niet meer functioneert. Heeft dus geen verdere gevolgen...
  12. Cleanlife 2-takt is alkylaatbenzine met 2% volsynthetische olie. De mengverhouding van 2% is ook exact wat Piaggio voorschrijft. De mix is hier correct, niet te vet en ook niet te schraal. Alkylaat voelt voor mij echt goed aan. Kost helaas wat meer. Benzines met ethanol zijn tegenwoordig grote troep voor carburatoren: behoorlijk agressief en corrosief, tast sommige rubbersoorten aan, mengt moeilijk met tweetakt olie, enz... Dat geeft waarschijnlijk problemen met het brandstofsysteem.. V-power is daar nog het beste uit. Mijn gevoel... Groet, T.
  13. Dacht dat ik rond de 40 euro zat met nog wat andere prullen. Enkel de update zal 25 geweest zijn.
  14. Deze PK50 XL als decoratie van de pizzeria van Center Parcs de Eemhof, 4 jaar geleden stond hij er ook al zo bij. Binnen hadden ze een Ape in gebruik als toonbank voor het schepijs.
  15. Last week
  16. Ik heb daar een 8000km mee rondgereden op een cosa blok en was er heel tevreden over. Wel met aangepaste laagtoerige overbrenging en grotere sproeiers (vooral de stationaire) Veel koppel en plezant rijden. Hij is toen vastgelopen omdat er geen 2takt olie meer in het reservoir zat. Omdat ik nog een gietijzeren Polini bezat ben ik daar op overgeschakeld. De polini is sneller maar vooral omdat die hoger in toeren gaat.
  17. Ah ja.. en moest er iemand zijn die lelijke dingen mooi vindt, en die het corona-virus zadel zou willen ruilen tegen een gewoon zwart.. laat iets weten!
  18. Eerste tuning is een feit.. Heb er 20kg chrome afgehaald Indien iemand interesse zou hebben... Voorrek, achterrek, handgreep zadel, spatlappen, petje voor licht. Ik durf er niks voor te vragen, dus gratis beschikbaar of te ruil tegen 2 velgjes.
  19. Ik weet niet of de 95 of 9! er veel zou mee te maken hebben maar software update kan ik in komen. Hoeveel vroeg dealer voor deze update? Zo heb ik een idee hoeveel ze er kunnen voor rekenen. Ooit met piaggio X10 hier in de buurt geweest en rekening was ook om over te discussieren
  20. TNO

    Bagagedrager vbb1t

    ik denk het niet , ben er ook even binnen gelopen. ik zoek een model met lage rugleuning.
  21. een aansluitend vraagje ik heb een pk50s met elestart, zit geen claxon op, maar stel dat ik die zou inbouwen, zijn er ook schakelaars met beiden, een elestart knop en claxon knop? of komt de elestart/claxon knop dan links bij de knipperlichten?
  22. Had exact hetzelfde probleem, heb er de laatste software laten opzetten bij Vespa dealer en 98 getankt. Sindsdien geen problemen meer
  23. Op zoek naar een deftige uitlaat voor mijn p125x. Wil vooral meer koppel genereren. Geen geknetter zoals ne sito +. mijn mede vespisten worden een klein beetje zotjes van dat kabaal. thx
  24. Ik geloof dat ik zo eentje heb zien liggen dit weekend bij lambrettafinder in Rumst. Was wel geen nieuwe..
  25. 12v ac, heb er nog eentje liggen als je wil. Enkel koplamp en achterlicht is 6v. Dit zijn de kleuren van de bedrading voor en na de 'multiplug':
  26. Nieuw nog niet gedragen 100% polyester met bescherming van rug en armen. Maat 52 Nieuwprijs: € 159 nu € 100 gekocht bij Streetzone Info: 0479/546467
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...