Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Ik heb een open lager ook in , tot nu 3000 km verder niets te zien . Wou ook een gesloten lager hebben, maar door een vertrouwen vespaboer kon het geen kwaad. Het is het oliekeerring die goed moet zijn. Is maar om een idee te geven.
  3. Als je een gesloten lager monteert, komt er zo goed als geen olie aan de keerring waardoor deze zal verharden aan de afsluitlip. Doe maar een dotje lagervet tussen lager en keerring om die te smeren
  4. Verkeerd uitgedrukt: "nieuw" als in ander blok dan dit. 250-300 voor een ander blok is zeker haalbaar. Stond paar maand geleden een oldskool 135 malossi met phb 25 carbu te koop voor €325. Moest ook open voor kickstarttandwieltje te vervangen maar goede basis. 2 weken geleden op everything smallframe (fb groep, aanrader!) Nog een 125 primmy oude revisie met lange koppelingsarm voor £200. Plus verzendkosten zit je dan ook rond de 300euro. Er zijn mannen die voor 100euro complete scooters kopen
  5. Lagers koop je bij de lagerboer voor de helft van de prijs dan bij alle webshops. Met gratis uitleg en advies erbij. In Antwerpse bv bij supplimax op noorderlaan #tismaareentipalsgelagerszoekt
  6. http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Achterwiellager-remtrommel-kant-o.a.-Sprint/Rally/P-serie/V50-90/Primavera/ET3 kan wel iets goedkoper, deze is ook prima
  7. wat inspiratie voor de spuiter
  8. Last week
  9. Schoon vork .. ziet er een tof projectje uit! Vette kleur ook hoewel ik persoonlijk hem zo had gelaten.. succes
  10. Thanks voor de tips wederom. Dat is dan meteen weet wat leergeld. Ik rekende erop dat een nieuw carter wel even te regelen zou zijn voor niet al te veel geld. Voordat ik aan de motor wil beginnen zijn we denk ik wel weer paar maanden verder, maar ik zal dan mijn ogen open houden voor ;of een compleet carter (want wil toch al krukas en cylinder vervangen) óf inderdaad een redelijk motortje voor een normale prijs. Ik heb vandaag het frame naar de spuit gebracht om 2 kleine oneffenheden bij te werken. De naad boven de claxon (zie foto) was afgekit en daardoor had de verf niet mooi gehecht. Heeft iemand wellicht een foto of uitleg hoe het hier normaal zit? Wel/geen kitnaad of gewoon een openstaande rand ofzo?
  11. Yes, inderdaad uit Hasselt. Bekende van je?
  12. https://www.sip-scootershop.com/nl/products/lager+antriebswelle+radseite+_43473700 Vermoed van wel...
  13. zou de lager met art. nr. 43473700 een goede gesloten lager zijn ? Bij sip - scootershop
  14. hoi , dat zal het beste zijn denk ik ook . bedankt
  15. Succes! Komende van een vriendelijke persoon uit Hasselt?
  16. Zal er van afhangen of het een goede Vespa winkel is ja of nee , maar neem het van mij aan dat hij deze niet in stock zal hebben grtz sidvespa
  17. Deze zijn niet origineel , laten staan zonder aan te sluiten gaat alleen maar voor verwarring zorgen bij andere weggebruikers dus.voor.mij heel simpel verwijderen die handel grtz sidvespa
  18. Hoi , heb hier een vespa 50 R van 1978 met pinkers achteraan. Zijn deze origineel of niet. Hoe zou ik die moeten aansluiten ? Zou ik die mogen laren staan zonder aan te sluiten ?
  19. bedankt voor de tips. Ga ze bestellen bij sip en daarna vervangen he' . Of zouden ze deze bij een Vespawinkel op stock liggen hebben ?
  20. Aan iedereen,wij zijn zover,we kunnen beginnen met spullen bij elkaar te zoeken,want Mostrascambio editie 2020 gaat door op zondag 8 maart C Mine te Genk,en dit al voor de 5 keer. En zoals altijd is het GRATIS INKOM,dus,kom ernaar toe,vertel het verder,kom kijken naar de nieuwste dingen die er zijn in de scooterwereld. Wij hebben nog een verrassing is petto ,maar later meer hierover. Check ook onze web site www.mostrascambiovespa.be
  21. En zeker ook een nieuwe keerring plaatsen.
  22. Hoi , ik ben bezig met mijn motor te reviseren en merk op dat hij olie lekt aan de aandrijfas. Had eerst een nieuwe keerring in gestoken maar had hem beschadigd. Daarna terug de oude in gestoken met een olie lek als gevolg. Licht dit aan de keerring of is het iets anders ?
  23. De tijd van vers gereviseerde smallframe motortjes voor €250, is toch al even voorbij vrees ik. Voor een 2dehand, nog los van eventuele revisiekost, mag je toch ook al makkelijk €300-400 voorzien (voorbeeldje). Ik geloof dat ik nog een PK XL2 blokje rondslingeren heb (met elektronische stator).
  24. Korte wielbasis 50's of square badges hebben dezelfde lengte als de supersprint 50. Scheelt ongeveer 2,5cm aan de tunnel/vloerbord.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...