Jump to content
Vespaforum.be

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Dit is een oude topic, maar heb hier een vraag over. Ik heb een benzinelek wanneer de lucthstelschroef open blijft staan. Wanneer ik deze helemaal toe draai bij stalling is er geen lek. Hoe demonteer ik de carbu? (PK 50XL2) Ring losdraaien bij inlaat en carbu gewoon eruit trekken?
  3. Beste Mijn naam is Ron en heb sinds kort een vespa s 2012 Nu wilde ik een nieuwe achterrem kabel monteren maar toen ik het boutje onder op het blok los wilde draaien ,dus waar de buitenkabel wordt tegen gehouden brak het steuntje van het blok. Wat kan ik hier aan doen ,hebben jullie een goeie oplossing?
  4. Yesterday
  5. nero

    Spie vreter.

    De S en de D liggen kort bijeen op mijn klavier, daarmee ... Groetjes, nero.
  6. THANKS! Accu heb ik vandaag vervangen... oude was weliswaar oplaadbaar maar supersnel leeg... Bij contact uit wordt er geen stroomverbruik gemeten. ik ga nu de snelheidssensor cleanen. Ik zie dat alleen schroeven van de remschijf precies langs de sensor draaien. Reageert de sensor soms daar op? Of zit er toch iets anders op de schijf waarop de sensor (pickup) reageert? Bij het verwijderen heb ik gezien dat er ook twee dunne stelplaatjes (ovale ringen) van 1 mm dikte tussen de sensorhouder en het frame zitten waarmee de tussenruimte kan worden gevarieerd... blijkbaar reageert de sensor als er metaal voorbij komt... bedankt voor je antwoorden
  7. Domi

    Spie vreter.

    Amai , ik had pievreter gelezen , zonder bril weliswaar , vond ik niet netjes , en Nero spreekt ook over dpie , dus ik ben niet alleen😂 dit geheel terzijde trouwens en geeft geen enkele meerwaarde aan dit topic .
  8. Sorry voor late reactie, Ducati Heb eentje gevonden van 1984 😋
  9. Gebruikt zadel voor LML of Vespa PX Kleur donkerbruin, zonder scheuren of gaten.Zadel komt van LML 125. Komt ook met slot en 2 sleutels origineel Piaggio.Weg wegens aankoop zwart zadel. https://link.2dehands.be/m1584076722
  10. 't is altijd iets anders bij de DIV. Als uw papierwinkel niet in orde geraakt kunt ge alijd nog de procedure van BFOV volgen, zie https://www.bfov-fbva.be/nl/services/bromfiets-aanvraag-certificaat Heb er zelf zo 1 ingeschreven gekregen en bij 2 kameraden ook gelukt.
  11. Daan

    Spie vreter.

    Ik zie ook verse schade in je vliegwiel en slijpsel op je spoelen liggen. Kijk even goed of je grondplaat in de zitting zit en je schroeven goed aangedraaid zijn.
  12. Beste Forumlezers. Ik krijg mijn vespa niet aan de praat. Hij slaat niet aan. Hij vonkt ,nieuwe carburateur heeft hij ook verse brandstof ook. de compressie lijkt erg weinig Het is een automatica van 1986 . Is er iemand die ervaring heeft en bereidwillig zou zijn mij te helpen. ook eventueel met revisie van het blok indien nodig. Ik heb een aanhanger en kan naar je toe komen, Ik woon in de buurt van Enschede. gr Rutger
  13. Giel91

    Spie vreter.

    Ik ga even kijken bedankt !
  14. Hallo, Ik wil graag mijn Vespa 50N uit 1968 inschrijven bij het DIV. Na het laten invullen van het roze formulier door verzekeringsagent ethias met alle nodige kopijen erbij zoals homologatie van de vespa ed. vragen ze bij de DIV het origineel buitenlandse kentekenbewijs van deze vespa... Als ik het goed versta vragen ze achter een papier waar op staat welke nummerplaat het ooit gehad heeft in Italië ... Voor zover ik weet hebben deze toch nooit een nummerplaat gehad, echter sinds enkele jaren pas in Belgie verplicht een nummerplaat te hebben ... Iemand suggesties ? Ervaringen ? Oplossingen ? Groeten Dominiek
  15. Last week
  16. Heb de film reeds gezien op de RAI (dacht ik). Voor zoveel ik er van verstaan heb als een selfmade ondernemer die na de oorlog zijn fabriek weer herop bouwde en werk gaf aan de arme Italianen, en voor de rest: Groetjes, nero.
  17. Ben benieuwd hoe ze D'Ascanio gaan portretteren!
  18. Een polini 177 heeft een 24 carbu nodig met ongeveer volgende setup BE3 /160/ 112 en een relantisproeier die standaard in de 24 zit maar daar weet ik de maat niet meer van. Ik denk aan 55/160 100 km roderen is voldoende > veel gas geven maar geen toeren maken en niet op lange stukken met halfgas. Beter volgas doorgeven, dan koppeling intrekken en zo weer naar lage toeren Het kost wat moeite en daarom kan je beter korte afstandjes rijden in het begin Ik rijd ondertussen al 2000km probleemloos , ook met dit extreme weer en telkens 8 km volgas op rechte baan als ik naar mijn werk rijd.
  19. Als je niet meer wil vastlopen wel ja
  20. Bowyer

    Spie vreter.

    Automaterialen handel. Het heet klepslijppasta
  21. Als de kleuren niet overeen komen kan je alleen maar uitmeten welke kabel van waar komt en waar naartoe gaat en dit aanpassen aan het schema zoals het zou moeten zijn. Groetjes, nero.
  22. hallo naar aanleiding van mijn vorige vraag. ik heb nu een nieuw schakelaartje gekocht. wil deze gaan monteren. Echter werd mij bij Maskes gelijk gezegd dat het een priemel werkje is. en dat ik de kabels het best gelijk kan solderen. Dat priemel werk en solderen komt wel goed, dat lukt me wel. Maar weet iemand hoe de aansluitingen zijn. ik heb een nieuwe kabelboom gemonteerd en die kleuren komen natuurlijk weer niet overeen... met het schema voor mijn vespa. ik zal wat fotos toevoegen en hopelijk kan iemand mij helpen met de kleuren. alsvast super bedankt. (op het schema foto 3 heb ik zelf al met pen opgeschreven zoals ik denk dat het moet zitten)
  23. TRAILER ENRICO PIAGGIO UN SOGNO ITALIANO
  24. Als ik een berg af rij , hou mijn gas het zelfde stand dat ik voor het berg af ga . Dus niet toe ook niet volledig open. Bv, 50km/u of 70/u zo laat ik mijn gas open . Een aantal keren getest en niets gebeurd. Helemaal toe idd niet goed voor je cilinder.
  25. merci alvast voor de eerste reacties De carburator werd niet aangepast... is dit sowieso nodig als je van 125 naar 177cc gaat? Ik weet niet welke sproeier er nu juist in zit, werd indertijd dus vergroot toen ik de sip road er op liet zetten, maar zou dus nu opnieuw groter moeten? Ik denk inderdaad dat ik teveel gevraagd heb van die nieuwe cilinder toen ik de heuvel af reed en dus geen gas gaf (en dus ook geen smering). Ik hoop dat hij nu niet opnieuw stuk is... anders wordt het een dure grap. Mijn garagist zegt dat ze bij een vastloper normaal ook automatisch de krukas vervangen. Is dit inderdaad nodig? Want anders wordt het een heel dure grap. Hij spreekt van 1200 euro of meer, ook door de werkuren, en ik heb pas 800 euro betaald toen ik de Polini liet installeren...
  26. Giel91

    Spie vreter.

    Ik ga er mee aan de slag even kijken waar je dit soort pasta kan halen 💪🏻
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...