Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stuurgevoel met een vespa gts


Bo

Aanbevolen berichten

amai, das een groot verschil! Was gewoon om te checken. Mijn vespa heeft bijna 11000km, de achterband is rats versleten en de dealer denkt dat het nog zijn eerste banden kunnen zijn. (Ik dacht eerst dat het haar 2e waren maar blijkbaar werden de eerste GT's bj 2003 standaard met Pirelle gts geleverd) We gaan het dus nooit weten want beide kan denk ik. De eerste eigenaar van mijn Vespa was blijkbaar een vrouw dus denkt iedereen dat die bandjes niet echt afgezien hebben...

Link naar reactie

Ik snap niet dat je met een versleten band nog blijft rond rijden!

Ik heb daarjuist rond een uur of 5 alles moeten dichtsmijten voor een aflaande tractor tegen 100km/h op een halfnat wegdek...schuiven schuiven schuiven en nog is schuiven...de enige reden dat ik nog overeind ben gebleven zijn men bandjes!!!...maar die zijn tip top in orde,het profiel en de bandendruk!

Met versleten banden wil ik de uitkomst niet eens weten!

Link naar reactie

Allé ja, eigenlijkj wel maar ik wist ook niet op voorhand dat het al zo slecht was dus 'blijven rijden' wou ik zeker niet doen! integendeel, ik kreeg wat schrik. Ik ging naar den dealer om een nieuwe band te bestellen omdat ik vond dat hij er niet goed meer uitzag en hij zei dat het dringend begon te worden (dus in slechtere staat dan ik eerst dacht) Ik vergeleek eerst met de profielen van een autoband maar je moet een motobandje anders bekijken want het 'contactvlak' is veel kleiner en in mijn geval was dat vooral goed versleten dus te dun geworden en gevaarlijk voor mocht ik op een scherpe steen of scherf rijden of zo. Rijgedrag was nog zeker ok dus had ik het niet echt door. (Al moet ik wel zeggen dat ik nooit in de regen rijd). Allé hop, volgende week ligt er een nieuwe op!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

als ge dat niet gedaan hebt ... weegt uw madam inderdaad te veel voor uw wesp (tenminste als ge'r met z'n tweeen op zit ..;)!

Past dat dus maar rap aan ... anders gaat ze dat niet graag horen zelle !

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
mijn GTS250 heeft net iets meer dan 3500km en heb den indruk dat het achterwiel er es één van die dagen gaat uitvallen... . optisch niets aan te zien dus het zullen gedachten zijn, ma bij trage snelheden in bochten gedraagt die zich wel anders dan voordien... net gelijk ik een lekke band heb... voor de rest alles ok :)

Ik heb van in het begin met mijn gtv125 hetzelfde voor. Volgens de winkel niks aan de hand ; voelt wel heel onveilig. Zie ook mijn eerder posts

Kris

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik had ook trillingen op mijn stuur. Ze hebben in de garage van alles uitgetest en het bleek dat de gewichten aan mijn stuur moesten verzwaard worden.

Er zitten nu twee gewichten aan elke kant. De zwaardere gewichten indien er een topkoffer gemonteerd is. ( ik bezit ook een topkoffer ) en nog het nieuwe gewicht langs beide kanten. Er zit een langere bout is en het stuur is nu iets breder.

Maar het probleem is van de baan. Geen trilling meer !

Hij rijdt terug normaal zoals ik hem in het begin gekocht heb. Toen had hij ook geen trilling en dit is pas gekomen rond 5000 km.

Mvg,

Tony

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Even  ter info;

 

Waar ik met mijn vorige gts 300 super van 2009 best veel last had van de gekende "wobble" op de vorkvork bij decellereren zo rond de 50 à 60 km/uur (zoals zoveel), heeft mijn nieuw gts 300 ss er helemaal geen last van.  Zo stabiel als maar kan zijn ... heeft men er bij piaggio toch iets op gevonden ?  Of veranderd op de nieuwste modellen.  De wegligging op dat vlak is stukken beter.

 

grtz

 

tim

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...