Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lakwerk. Tips?


Julo

Aanbevolen berichten

Na een ongevalletje deze zomer wil ik het voorspatbord van mijn PX (nieuw besteld) zelf lakken in de Italiaanse driekleur. Ik dacht het als volgt aan te pakken: schuren met fijne korrel. Grondverf erop. Schuren met fijne korrel. Kleur erop. Laten drogen. Tweede laag en indien nodig derde. De andere delen die een ander kleur krijgen afplakken met tesa en plastiekfolie.

Is dit de beste werkwijze, of zouden jullie het anders aanpakken?

Link naar reactie

Volgorde:

1. Grondlak (neem wit als basis daar dekt rood het mooiste op)

2. Witte lak (over alles)

3. alles afplakken wat niet rood moet worden (of groen) met tape speciaal voor strakke lijnen en hetgeen wat rood of groen moet worden lakken

4. alles afplakken wat niet groen (of rood als je die als laatste pakt) moet worden en dan dat stuk groen spuiten. 

Voor dit soort werk zijn er speciale tapes te krijgen, (ik weet niet precies hoe snel deze los getrokken moet worden). Werk als je het echt netjes wil doen met 2K lak die op de grondlak (en daarna de witte laklaag) gelijk strak dekt in 1 laag. Deze plakt meer en heeft minder kans op druipers.  

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb mijn lak de laatste keer hier gehaald. Onderdeeltje opgestuurd waar ze de kleur van hebben opgemeten en 2 bussen 2 K lak met goede spuitmond besteld in de juiste kleur. Als je maar kleine hoeveelheden nodig hebt gewoon busjes bestellen ipv te gaan klooien met compressoren die niet goed staan afgesteld.

https://www.nonpaints.com/nl/

Link naar reactie
50 minuten geleden, pdvd zei:

Ik heb mijn lak de laatste keer hier gehaald. Onderdeeltje opgestuurd waar ze de kleur van hebben opgemeten en 2 bussen 2 K lak met goede spuitmond besteld in de juiste kleur. Als je maar kleine hoeveelheden nodig hebt gewoon busjes bestellen ipv te gaan klooien met compressoren die niet goed staan afgesteld.

https://www.nonpaints.com/nl/

Hey PDVD, deze website had ik idd ook al gezien en ben blij dat iemand me positief bevestigd dat dit een goede leverancier is!

Link naar reactie

Zou er ergens een omzettabel naar RAL kleuren bestaan? Deze lakkleur vind ik nergens en zou mijn PK heel graag in de originele kleur hebben...

Rosso Federale 5000M

Link naar reactie
21 minuten geleden, Julo zei:

Deze lakkleur vind ik nergens en zou mijn PK heel graag in de originele kleur hebben...

Rosso Federale 5000M

Via google gevonden: http://www.profiautolacke.de/Spraydosen-Sortiment/Motorradlack-Spraydosen/Piaggio/2K-PROFI-Spraydose-Piaggio-1-2-Rosso-Federale-5000M-Einschichtlack-400ml::21003.html

Link naar reactie

Die Spraymax bussen zijn zo veel beter dan alles wat je in de winkel kunt kopen! Spuitmond is top en goede druk! Goed schudden, zeker bij de 2K lak en de bus waar je mee bezig bent opmaken want ook in de bus hard deze uit nadat je de 2 componenten gemengd hebt. 

Link naar reactie

Woensdag de bestelling voor de herstelling van mijn px en renovatie van mijn pk'tje doorgegeven en donderdagmiddag al in huis. Top service bij nonpaints! Ben al benieuwd naar het resultaat!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...