Ga naar inhoud
gio695

Lambretta 150 Silver Special '66

Recommended Posts

Ik heb besloten om mijn Lambretta Silver Special 150cc uit 1966 officieel hier te koop te zetten.

In mijn project Topic kan je een reeks foto's terug vinden van hoe deze er momenteel (niet drie jaar geleden ;) ) uitziet. Foto's zijn twee dagen geleden gemaakt!

Het is een originele, italiaanse Special, inclusief Belgische inschrijving en 6 sleuteltjes!

Zoals je in de topic kunt lezen is motor compleet, zoals het hoort, gereviseerd.

Mijn vraagprijs is 3600 euro, bij interesse pm aub

Link naar topic: 

 

 

 

 

20171101-DSCF0876.jpg

aangepast door gio695

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

"Heiligschennis" om één van 'de mooiste scootermodellen die ooit gemaakt zijn' en waar je je hart en ziel hebt ingestoken, te verkopen...daar ga je zeker spijt van krijgen ;)  

  • Like 2

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, Vespaciao zei:

"Heiligschennis" om één van 'de mooiste scootermodellen die ooit gemaakt zijn' en waar je je hart en ziel hebt ingestoken, te verkopen...daar ga je zeker spijt van krijgen ;)  

Dat dacht ik vroeger ook...

toen de Gtr werd verkocht, de fiat 500, de pickup, de spider..."daar ga je spijt van krijgen"

maar dat is dikke zever heb ik gemerkt. Je vind telkens opnieuw een ander voertuig waar je bloed zweet en tranen van krijgt. En je geeft telkens een topvoertuig een nieuw leven.

beetje "italian wheeler dealers" en Gio695 is onze Ed China, alleen wat kleiner van gestalte...;)

  • Like 6

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Vespaciao said:

"Heiligschennis" om één van 'de mooiste scootermodellen die ooit gemaakt zijn' en waar je je hart en ziel hebt ingestoken, te verkopen...daar ga je zeker spijt van krijgen ;)  

Dat weet ik, maar ik wil nu eenmaal een nieuw project en niet iedereen kan alles hebben ;)

Het enige wat ik kan hopen is dat deze naar een goed huis gaat!

En ja, Designo heeft mij dat verschillende keren gezegd, maar ik ben koppig :D

 

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Wegens een misverstand met de eerste persoon dat is komen kijken of misschien een fout via mijn kant of iets anders heb ik besloten de Lambretta onmiddelijk UIT de verkoop te halen.

Sorry voor dit, maar ik heb liever geen problemen met kopers!

 

Mag een slotje op

aangepast door gio695

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen


  • Gerelateerde inhoud

    • Door gio695
      Ik wil even mijn laatste "restauratie/conservatie" project voorstellen, een Lambretta Silver Special 150 uit 1966.
      De reden hiervoor is dat ik deze wil verkopen omdat het reeds kriebelt om aan een andere te beginnen. Wie weet is er iemand die deze beauty (in mijn ogen toch) wel zou willen overkopen...
       
      Alles is ongeveer twee jaar geleden begonnen. Michele had opeens teveel projecten en na veel gezaag van mijn kant heeft hij de Special eindelijk opgegeven
      Ik wist bij aankoop al dat er redelijk wat werk aan was om er iets moois van te maken, maar wat ik tijdens de werken tegenkwam stond ik zelfs versteld van.
      Een half jaar ofzo na aankoop begonnen mijn handen al te jeuken. Ik MOEST iets uiteen halen!
      Dus, ondanks het feit het motortje draaide, werd deze onder de Special uitgehaald. Tijdens het demonteren van de motor zag ik steeds meer dingen dat ik wilde verbeteren, vervangen of zuiver maken en voor ik het wist lag er alleen nog een frame op de grond!
      Ik ben dan ook begonnen met een lijstje te maken van de missende, verkeerde of te slechte delen, maar om kompleet te zijn moest het blokje uiteen. Dus tegen de lente van vorig jaar lag het blokje volledig uiteen. De "verassingen" dat ik daarin vond waren niet echt wat ik in gedachte had
      Er was nl ZONDER olie in de versnellingsbak mee gereden, dit is waarschijnlijk ook een vd redenen dat de Special was vastgelopen (te warm geworden).
      ALLES zag zwart/aangebrand aan en de koppeling, krukas selector en andere delen waren beschadigd
      Gelukkig had ik nog een deel originele Innocenti delen liggen!!
      Er was ook enorm veel poetswerk, zowel aan motorblok als body ed...
      Vorige zomer ben ik dan begonnen met het vuil van het blokje er af te beitelen (leek wel teer en beton), alle motordelen zuivermaken en alvast op zoek te gaan naar originele vervanging voor de beschadigde motordelen.
      Ook was ik begonnen aan het nakijken, zuivermaken en in orde zetten van de voorrem en enkele andere chassisdelen, nog in originele lak.
      Tegen dat ik een lijst had met benodigde nieuwe delen en ik alle innocenti delen bijeen had was het al winter, en had ik het ook druk met andere dingen.
      Fast forward naar deze lente en het begon alweer te kriebelen. De zuivere motor en vervangdelen stonden al in de garage te blinken.
      De motor werd terug opgebouwd met kwaliteitsdelen. Fag lagers, viton keerringen, kwaliteitspakkingen, bgm koppelingsplaten en ALLE mechanische delen origineel innocenti!!
      De originele Ducati ontsteking werd nagekeken, nieuwe platina's en condensator en Ducati vliegwiel werd gemagnetiseerd (LONG story  )
      Nadat blokje klaar was werd chassis volledig zuiver gemaakt (dit duurde bijna twee weken, geloof het of niet) en de body in ORIGINELE lak werd na zuiveren voorzien van een laagje wax als bescherming.
      De rubbers werden waar nodig vervangen, maar ik probeerde zoveel mogelijk origineel te houden waar deze enkel als sier dienen.
      Missende, beschadigde of verkeerde delen werden vervangen. Alle electriciteit werd nieuw aangelegt (BGM) evenals gaines en kabels (ook BGM)
      Nieuwe Heidenau banden en binnenbanden (Reserveband werd origineel gehouden), zadel werd hersteld en voorzien van een nieuwe hoes van hoge kwaliteit.
      En dan kon het ineensteken weer beginnen met als resultaat een (hopelijk) mooie Silver Special.
      Motor startte van eerste slag, zoals het hoort bij een origineel gereviseerd blokje.
      Alle stickers werden origineel gehouden en bobijn werd vervangen met eentje met origineel ducati sticker.
      Behalve body zijn ook tank ed nog originele lak. Enkel de velgen werden in rood gespoten om te matchen met rode hoes (i know, rood is normaal voor de sx200, maar past super) want deze waren toch al niet meer in juiste kleur.
       
      Er is enorm veel tijd (en geld) in deze Lambretta gestoken, maar ik ben zeker dat het het meer dan waard was.
      De reden dat ik deze wil wegdoen, zoals hierboven al aangegeven, is dat ik al nieuwe ideeen heb en ik graag een Italiaanse 125DL (of 200DL uiteraard) wil aanpakken.
      Mensen met interesse mogen altijd een bod via pm doen als ze willen.
       
      Oooh...Belgische inschrijving en sleutels zijn er ook bij!
       
      Hieronder een deel foto's van de afgewerkte scooter. De goudkleurige stickers op de zijpanelen zullen bij verkoop verwijderd worden (is mijn "handle")
       
       
       















    • Door ticce
      Gisteren zalig ritje gedaan tot... Tegen 80 uit 4de geschoten. Natuurlijk heel hoog in toeren, maar heel hoog. Ik dacht nu vlieg ik met lammy en al de lucht in. Met de daver op mijn lijf terug proberen te starten maar geen resultaat. Even gewacht en bougie bekeken, koffie met melk wel eerder naar de arme kant maar binnen de perken. Terug geprobeerd en het enige wat eruit kwam, was een luide knal. Vandaag ook niks. Ik voel met de kick genoeg compressie. Ik begin me nu zorgen te maken voor een gat in de Piston maar dat is natuurlijk nog altijd beter dan een Piston in uw ... Maar wat zijn daar de symptomen van? Kan dat de knal verklaren? Iemand een idee? 
      Bedankt, 
    • Door ticce
      Nu de lammy voorzien is van een verse bgm 195, 200cc inlaat met 30mm dellorto stoot ik op het volgende probleem. 
      De carburateur komt te ver tegenover het zijpaneel. Ik krijg het niet meer toe. Dat ligt aan de 200cc inlaat (scootrs) die te lang is, denk ik. Ik krijg het wel toe maar de luchtfilterrubber wordt tegen het zijpaneel geplet. 
      Nu zit ik te denken om een bellmouth te zetten. Is dit een goed idee, pro's contra's? 
      Groeten Koenraad
       
    • Door Spaniard
      hallo allen , 
      Bij deze wou ik mijn bevindingen eens delen met jullie , 
      Ik zit nu met de volgende opstelling in mijn jet 200
      mbgm 225 cc cilinder 
      Dellorto 25 mm phbl , ademend door de originele airbox in het handschoen kastje 
      Varitronic gp ontsteking op 19 graden  met een ngk b7es bougie 
      Uni 42 mm clubman uitlaat 
      In de carb zitten de volgende sproeiers ;
      52 pilot 
      60 choke 
      aq 264 atomiser 
      d22 naald middelste clipje
      slide 40
      hoofdsproeier 90, ik ben rijk begonnen en dan naar beneden gegaan ,
      Ik ben nu een tijdje aan het inrijden , als ik mn bougie trek , dan had die in het begin aan 1 kant een lichtere kleur dan aan 
      de andere kant , meer grijs ,donkergrijs en de andere kant bruin , koffie met melk , 
      Ook vind ik dat mijn carters redelijk warm , heet worden , vooral ter hoogte van de bevestigingen van de uitlaat , wat misschien wel normaal is 
      maar zoals de stop met de ophangings rubber uitlaatkant kan ik niet blijven vastnemen of houden , zo warm , heet wordt dat . 
      Mijn koelkappen over de cilinder en vliegwiel voelen veel koeler aan ,
      zou het kunnen dat die uitlaat teveel hitte genereerd , ophoudt ? 
      Zulk een clubman uitlaat hangt op drie plaatsen vast aan het carter , dus warm zal dat altijd wel worden , maar mijn vraag is dus 
      hoe heet mag dat eigenlijk worden en die verschillende kleur van de bougie , komt dat misschien omdat de uitlaat de hitte slecht afvoert en terug de cilinder instuurt ? 
      na wat kilometers te doen begint de bougie wel wat meer donkerder (bruiner) te worden aan die grijzere kant .
      Verder rijdt die scooter redelijk goed , eigenlijk is dat een cilinder om een rappe standaard te hebben , ik wou zeker als beginner niet overdrijven  
      groeten J 
    • Door Triumph
      Hallo,
      Zaterdag tijdens de Vespa-day's te Tessenderlo stil komen te staan met m'n machientje, Serveta Li 150 van 1980. met geen mogelijkheid nog aan de praat te krijgen (heel weinig compressie). Dan maar een Vespa Rally geleend van de ondervoorzitter, pracht van een scooter, pracht van een ondervoorzitter, waardoor ik alsnog mee heb kunnen rijden met de recordpoging op zondag.
      De Serveta nog niet kunnen nakijken maar ik heb al wel enkele vragen:
      1) kan je op het blokje gewoonweg een standaard cilinder en zuiger van een 200 monteren of moet je ook de drijfstang en eveneens de krukas mee vervangen?
      2) heeft er iemand iets liggen voor een 150 of een 200? Ik zoek de scoot zo snel en eenvoudig mogelijk op te lappen met een minimum aan kosten.
      Een hartelijke bedankt aan allen die me tijdens dit oponthoud zo goed hebben geholpen (de oldtimerclub Antwerpen alsook mijn lieve echtgenote)
      Groetjes, Jurgen.
       
×