Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Frissenappel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Na een tijdje toe te kijken en al jullie kennis te absorberen dacht ik laat ik mezelf eens voorstellen.

Ik heet Levi, 23jaar en kom uit Sint-niklaas.
Deze zomer heb ik me beziggehouden met een pk50xl, het "go to"-model voor beginners lijkt me.

19263819_10211978962661293_1958123327_o.thumb.jpg.6da9c7acd3e73130be2da94dea53379e.jpg

19749545_1770286652996570_1027262076_o.jpg.c9132c638c6c3cb06750440d4026f3f9.jpg

De wesp was in een soort hammerite verf geschilderd met de borstel, liep niet super en ontkoppelde bijna niet.
Maar wat wil je na 44k kilometer.. dus, rolled it into the shop:

IMAG0264.thumb.jpg.c70bd2990069ee23dc3939d9f0f23e36.jpg

 

met de staalborstel en schuurpapier gestript tot op het metaal, rotte plekken en deuken gerepareerd

 

20180126_10212136447398313_1566470403_o.thumb.jpg.d89e129130f6eb8caa4eefe5e969aedf.jpg

20180141_10212136433917976_1792004757_o.thumb.jpg.2cf96fe78b741d6d70344ff318b369fa.jpg

20182241_10212136447318311_862429472_o.thumb.jpg.1bf3d26746a7986f232fd94c5391c4d6.jpg

1500063727872.jpg.aea15f7fd8e17ff801d15de6156cc5ea.jpg

20196629_10212136446718296_614707357_o.thumb.jpg.46accd7d6ce2b7b44829c416b46012d5.jpg

eens hij volledig blank stond en alles gerepareerd was in de fijnplamuur gezet

 

IMAG0321.thumb.jpg.5e838019419cebf717dad3c1e4899e96.jpg

in witte 2K primer gezet (DeBeer refinishing: aanrader!)

IMAG0327.thumb.jpg.7684dde260bc61bb589b3ba1b1edac9c.jpg

en tenslotte de toplaag aangebracht, hier en daar is er een klein foutje ingeslopen maar rekeninghoudend met de 'partytentcabine' en mijn ontmaagding als 'carossier' zeer tevreden met het resultaat:

IMAG0330.thumb.jpg.4719830228b18af72968c448e7a3fd6b.jpgIMAG0331.thumb.jpg.420b17d2d3626a7dd4554fdb866564bd.jpgIMAG0332.thumb.jpg.164287fd3daaeba950c1ee618f489193.jpgIMAG0333.thumb.jpg.3d8d68721ddf3ff1a78298dab58daf70.jpgIMAG0334.thumb.jpg.de1441bf88fb78283e925b18ac572dcf.jpg

Zoals gezegd was dit mijn eerste vespa, dus heb ik me laten helpen door een ervaren mechanieker om het blokje in orde te krijgen:

eerst de demontage en het troubleshooten:

21763659_1215295495282745_1570801169_n.thumb.jpg.eb828319a03204d9b1a8ce7e29a66735.jpg

21741659_1215295538616074_2131657005_n.thumb.jpg.56030ff005ae87d5ef61462ba1f4f67f.jpg

Over de vele kilometers waren verschillende onderdelen versleten, daarom werd elke lager vervangen alsook elke keerring, nieuwe krukas, primair+ koppelingshuis, platen, veren en 50mm cillinderkit alsook te toevoeging van een simonini d&f

laten stralen:

22207411_1226143464197948_379163033_n.thumb.jpg.eebc9409d8bf38a9aed866cd257f0bb6.jpg

22237266_1226143430864618_822455486_n.thumb.jpg.e74079bbc266d8caa8a7b34e708f4fcf.jpg

dan alles ineen gestoken:

IMAG0337.thumb.jpg.cb4ec6984eafea14b4479cae78875eec.jpg

IMAG0338.thumb.jpg.c4d908deedaeb0ab0e215a882f83af48.jpg

21106672_10212497671428688_9169923756451385135_n.jpg.59855c1a18019aea9aa57d3e5fb82eca.jpg

21149984_10212497671988702_2177228875344520460_n.jpg.1d148354a9f0e767c2df53c5a1e8aadc.jpg

 

hij is nog niet af, maar tot hiertoe heb ik er elke seconde al van genoten, terwijl ik er nog niet eens deftig mee heb gereden!

vriendelijke groeten, 

Levi

ps: ik ben nog op zoek naar een (betaalbare) 16.16 of 19.19 carbu en spruitstuk en een polijstmachine! pm is uw vriend!

 

 

 

 

 

20182230_10212139155106004_1038107029_o.jpg

20196692_10212136449118356_3999598_o.jpg

IMAG0315.jpg

IMAG0319.jpg

IMAG0320.jpg

IMAG0322.jpg

IMAG0324.jpg

IMAG0325.jpg

IMAG0328.jpg

IMAG0329.jpg

thumbnail1504020232916.jpg

21919285_1221037964708498_258261378_n.jpg

Link naar reactie

Wow een zeer nette restauratie! S zadel op een XL... hoort niet (alleen bij de eerste XL Automatica's) maar wel veel mooier dan de versie met de kunstof rand. En daarnaast zit dit ook een stuk beter. Erg benieuwd naar het echte eindresultaat! Spuitwerk is ook erg netjes. Uit een bus of met compressor?

Link naar reactie

Bedankt voor de lovende reactie!

Het originele zadel was overtrokken in kunstleer dat op verschillende plaatsen was gescheurd.
Ik had  hier op het forum een PKxl met PKs-zadel zien passeren (bij Daan geloof ik) en vond het mooier staan.
+Het overtrekken zou me meer dan €100 kosten terwijl een nieuw S zadel me €69 + wat manuren voor het aanpassen van een beugeltje kostte.

Het spuitwerk is met een 24l compressor in combinatie met een LVLP pistool gedaan en heel veel geduld in de voorbereiding (lees: 3weken plamuren, schuren, plamuren, schuren..)
& In alle eerlijkheid: ik heb het 2 x moeten doen vanwege stof en het té nat maken van de 'cabine'.. :P 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...