Frissenappel Geplaatst: 18 oktober 2017 Delen Geplaatst: 18 oktober 2017 Hallo allemaal, Na een tijdje toe te kijken en al jullie kennis te absorberen dacht ik laat ik mezelf eens voorstellen. Ik heet Levi, 23jaar en kom uit Sint-niklaas. Deze zomer heb ik me beziggehouden met een pk50xl, het "go to"-model voor beginners lijkt me. De wesp was in een soort hammerite verf geschilderd met de borstel, liep niet super en ontkoppelde bijna niet. Maar wat wil je na 44k kilometer.. dus, rolled it into the shop: met de staalborstel en schuurpapier gestript tot op het metaal, rotte plekken en deuken gerepareerd eens hij volledig blank stond en alles gerepareerd was in de fijnplamuur gezet in witte 2K primer gezet (DeBeer refinishing: aanrader!) en tenslotte de toplaag aangebracht, hier en daar is er een klein foutje ingeslopen maar rekeninghoudend met de 'partytentcabine' en mijn ontmaagding als 'carossier' zeer tevreden met het resultaat: Zoals gezegd was dit mijn eerste vespa, dus heb ik me laten helpen door een ervaren mechanieker om het blokje in orde te krijgen: eerst de demontage en het troubleshooten: Over de vele kilometers waren verschillende onderdelen versleten, daarom werd elke lager vervangen alsook elke keerring, nieuwe krukas, primair+ koppelingshuis, platen, veren en 50mm cillinderkit alsook te toevoeging van een simonini d&f laten stralen: dan alles ineen gestoken: hij is nog niet af, maar tot hiertoe heb ik er elke seconde al van genoten, terwijl ik er nog niet eens deftig mee heb gereden! vriendelijke groeten, Levi ps: ik ben nog op zoek naar een (betaalbare) 16.16 of 19.19 carbu en spruitstuk en een polijstmachine! pm is uw vriend! Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 18 oktober 2017 Delen Geplaatst: 18 oktober 2017 Wow een zeer nette restauratie! S zadel op een XL... hoort niet (alleen bij de eerste XL Automatica's) maar wel veel mooier dan de versie met de kunstof rand. En daarnaast zit dit ook een stuk beter. Erg benieuwd naar het echte eindresultaat! Spuitwerk is ook erg netjes. Uit een bus of met compressor? Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 18 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2017 Bedankt voor de lovende reactie! Het originele zadel was overtrokken in kunstleer dat op verschillende plaatsen was gescheurd. Ik had hier op het forum een PKxl met PKs-zadel zien passeren (bij Daan geloof ik) en vond het mooier staan. +Het overtrekken zou me meer dan €100 kosten terwijl een nieuw S zadel me €69 + wat manuren voor het aanpassen van een beugeltje kostte. Het spuitwerk is met een 24l compressor in combinatie met een LVLP pistool gedaan en heel veel geduld in de voorbereiding (lees: 3weken plamuren, schuren, plamuren, schuren..) & In alle eerlijkheid: ik heb het 2 x moeten doen vanwege stof en het té nat maken van de 'cabine'.. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 18 oktober 2017 Delen Geplaatst: 18 oktober 2017 Mocht je er interesse in hebben hier een linkje (alles staat door elkaar qua volgorde) van de foto's van mijn restauratie. https://imgur.com/a/UBTHw Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 18 oktober 2017 Delen Geplaatst: 18 oktober 2017 Welkom Levi...puik werk en geniet nog lang van je Vespa Link naar reactie
Ronin Geplaatst: 18 oktober 2017 Delen Geplaatst: 18 oktober 2017 Amai! Behoorlijk aan het klussen geweest! Ziet er wel al heel goed uit! Veel plezier gewenst. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 19 oktober 2017 Delen Geplaatst: 19 oktober 2017 Da's een schoon masjien geworden. Veel veilige kilometers gewenst. Grtjs Makke Link naar reactie
propliner Geplaatst: 19 oktober 2017 Delen Geplaatst: 19 oktober 2017 Amaiii voor een beginner is dat al wel toppie vind ik hoor.. knap werk. Nog vele leuke ritjes met je wesp Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 21 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2017 Motor is volledig gedaan, enkel nog wachten op SIP voor de carburateur, sproeiers en het spruitstuk. kan iemand me verderhelpen in het afstellen van de timing? Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 oktober 2017 Delen Geplaatst: 21 oktober 2017 Nee, maar je band lijkt wel heel dicht bij je uitlaat te komen, of is dit gezichtsbedrog? Groetjes, nero. Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 21 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2017 Hey Nero! Een beetje van de twee, het expansiegedeelte van de uitlaat valt net in de uitsparing van de velg. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.