Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Compressor


seabike

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik had deze week de compressor zien staan in de aldi met regelbare druk 50l max werkdruk 10 bar capaciteit van 240l/min

Zou je met deze compressor kunnen spuiten zou voorzien zijn voor kleine stukken.

Moet er daar een ontvochtiger bij om te spuiten.

Bedankt om mij hierop verder te helpen.

 

Link naar reactie

Als je slechts kleine oppervlakten wilt spuiten is het dan niet veel makkelijker om gewoon een goede spuitbus te nemen? Scheelt ook een berg schoonmaakwerk. 

Link naar reactie

bi jeen goede verfzaak kan je een spuitbus 2K laten maken met de kleur die je wil.  Zoals reeds gemeld ga je heel veel cleaning wek hebben aan je spuitpistool, en je compressor moet een debiet hebben van +-400l/min wat je met beide compressoren niet zal halen.

Voor een kleine spot repair kan je eventueel een extra drukvat gebruiken met je huidige compressor.  Maar eens je druk onder de spuitdruk van +-4bar zakt zal je moeten stoppen.

 

Link naar reactie

Om te spuiten onder druk altijd een vochtafscheider gebruiken.

Die 400l/m is bij een vespa, of kleine onderdelen in het algemeen niet belangrijk. Bij het spuiten van een auto wil je constant reserve om nat in nat te kunnen (blijven) spuiten. Bij kleinere oppervlakken kan dat prima met een lager rendement. Je oppervlak is veel sneller verzadigd dus je zal minder lucht verbruiken. Simpel. 

 

Los daarvan zou ik eerder een goede gebruikte 2ehands zoeken. Ik zou de drukregelaar die op een goedkope compressor zit niet vertrouwen om te spuiten. En een andere regelaar kost wsch meer dan de compressor zelf. Een verschil tussen 1,8 en 2,0 bar kan een groot verschil in resultaat opleveren. En als je niet weet wat de exacte druk is ga je ook niet weten wat het probleem is. 

 

Al helemaal los daarvan... is die vloerplaat van je pc vlak? Waarom rol je ze dan niet? Dat kan je eigenlijk even strak als spuiten met de juiste lak.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...