Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een groentje


Jens Van Deun

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik ben nieuw op het forum en nieuw in de klassiekere Vespa's. 

 

Even kort samenvatten:

ik ben Jens, 28 jaar, uit België Zoersel. Al sinds kinds af ben ik verzot op alles met motors en techniek. Het duurde dan ook niet lang voor ik met m'n eerste 2T schakelbrommer de tuin en omliggende velden onveilig maakte. Stap voor stap werd het speelgoed groter en duurder. Nu we enkele jaren verder zijn en de ervaring op zware motoren gehad hebben, is het tijd om terug te gaan naar iets kleiner. 

Sinds kort ben ik fiere eigenaar van een Vespa pk50s. Tot hiertoe bestaat m'n kennis van Vespa's enkel uit Vespa's te zien en eens de Vespa gts125 van m'n pa te lenen voor een toertje te doen. Vorige week deed de kans zich voor om de pk50s te kopen tegen een schappelijke prijs. Het was meteen liefd op het eerste zicht, al moet je houden van een onvolmaakte look met hier een daar een kras, een deukje en een beetje roest.

inmiddels heb ik de Vespa naar huis gebracht en een paar testritten gedaan. Meteen vielen er enkele mankementen op waar ik jullie advies/menig zeker over wil horen. Ik zal de komende dagen wel enkel postje op het forum doen over stijgende toerentallen en moeilijk schakelen.

gezien ik een volledig groentje ben op vlak van klassiekere Vespa's hoop ik wat nuttige info, tips&tricks te kunnen krijgen en misschien nuttige adressen, boekentitels, ... om vanalles bij te leren over mijn Vespa.

ik hoop langs deze weg ook nieuwe mensen te leren kennen met dezelfde interesse als ik. Iemand van de buurt?

 

groetjes Jens

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...