Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw lid en in het bezit van een gts 125 vespa gts ie


maarten_marien533

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een vespa GTS 125 ie. Heb altijd vroeger aan oude vespa's gesleuteld. De vespa die ik nu heb is gekocht voor woon-werk verkeer maar ook voor in de vrije tijd een ritje te doen. Maar helaas. De mijne is gemaakt op een maandag. Heb hier al kosten en miserie mee gehad. Ben meer vertrouwd met de meer mechanische vespa zonder al die elctrische snufjes. Had er nog geen duizenden kilometers mee gereden of de eerste zware kost was al in aantocht. Klep afgebroken en mee motor ingegaan. Wat er daarna gebeurde moet ik al niet meer uitleggen denk ik. Dus een nieuwe bovenblok, cilinder en zuiger en nog wat spullen en we hadden al nen halve nieuwe. Daarna een van de gepatenteerde spanklemmen losgekomen waardoor ineens alle koelvloeistof uit het koelsysteem was verdwenen met kapotte joint de culasse als gevolg. Heb dan alle spanklemmen ineens vervangen door gewone. Ik wou geen miserie meer.

Na terug wat flink gereden te hebben(2000 km) , startproblemen bij koude start. Tot hij niet meer wou starten.

Terug binnengedaan. Conclusie joint de culasse. Werd haast gek. Terug kostenplaatje van 1350 euro in de garage.

Heb dan maar zelf motorrevisie gedaan. Want had in de garage niet veel vertrouwen meer.

Nu duikt het volgende probleem op.Motor draait perfect. Koelingbuizen en radiator worden warm. Thermostaat klep gaat open(een nieuwe), de watertemperatuursensor op de cilinderkop is ook nieuw. Toch slaat de ventilator niet aan. Heb de ventilator appart getest en deze werkt. Weet er iemand raad. Het is nieuwe koelvloeistof. De pomp heb ik ook afzonderlijk getest en deze draait prima. Ben ten einde raad. Hoop hier dus nen expert te vinden die mij op weg kan helpen met hopelijk het laatste probleem. Hierbij mijn droevige intro.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...