Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gepersonaliseerde helm!!!! airbrush


blabla

Aanbevolen berichten

mooi gedaan! Echter heeft Jeansprint wel gelijk, tenzij de lak aan de voorschriften van de fabrikant voldoet.

Link naar reactie

Wat is dat toch met die plotse voorliefde voor alles wat Italiaans is omdat we met een "Italiaans" scooterke rijden? Ik heb een Opel, maar ga ook niet alleen nog maar naar Duitsland/Frankrijk op reis, Franse kazen verorberen en Duiste Rieslingers drinken... Voor mij ook een reden geweest om uit een Vespaclub te gaan , omdat er enkel nog maar over pasta en Toscane werd gepraat in tricolore jasjes op een terras... Anderzijds, mooi gedaan maar ook niet echt legaal vrees ik.

Link naar reactie

...en dan de tekst die erop vermeld staat " dat de kinderen de belangrijkste van de wereld zijn" dat hebben al genoeg geestelijken iets te "letterlijk" genomen :(

Het is hier natuurlijk geen 'katholiek forum'...maar het Vaticaan heeft niet bepaald een goede reputatie en er zijn al genoeg schandaalboeken over geschreven...

Link naar reactie

De tekening op zich is natuurlijk prachtig gedaan,het onderwerp daarentegen …

misschien nog een kruis erbovenop zetten :-)))

smaken verschillen …

Link naar reactie

Wat een 'van horen zeggen' onzin is me dat toch. 

Laat eens een wettekst zien die zegt dat je een helm niet mag spuiten. Het enige dat in de wet staat is dat een helm gehomologeerd moet zijn. En aangezien een fabrikant NOOIT de kleur van een helm specifiek zal laten homologeren (omdat dat schandalig duur zou zijn en ze zichzelf zouden klem zetten met speciale uitgaves) is er geen enkele reden waarom het niet zou mogen tenzij de fabrikant het verbiedt. Ga nu maar eens kijken bij de FAQ's van de gerenommeerde helmfabrikanten, en lees zelf dat ze het helemaal niet verbieden. Ook stickers zijn trouwens toegelaten. Door de wet én specifiek door een aantal fabrikanten. Diegene die het niet specifiek toelaten zullen het enkel bij wijze van disclaimer 'afraden'.

https://www.shoei-europe.com/uk/service/faq#h

http://www.araihelmet-europe.com/site/faq.html

Zelfde trouwens met de kleur van een voertuig. Die is in de meeste gevallen ook niet opgenomen in het homologatierapport. Kijk maar eens op je inschrijvingsbewijs. In 90% van de gevallen staat er achter kleur: onbekend. Dus mag je zonder problemen je voertuig spuiten in een ander kleurtje.

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, dmi zei:

Wat een 'van horen zeggen' onzin is me dat toch. 

Laat eens een wettekst zien die zegt dat je een helm niet mag spuiten. Het enige dat in de wet staat is dat een helm gehomologeerd moet zijn. En aangezien een fabrikant NOOIT de kleur van een helm specifiek zal laten homologeren (omdat dat schandalig duur zou zijn en ze zichzelf zouden klem zetten met speciale uitgaves) is er geen enkele reden waarom het niet zou mogen tenzij de fabrikant het verbiedt. Ga nu maar eens kijken bij de FAQ's van de gerenommeerde helmfabrikanten, en lees zelf dat ze het helemaal niet verbieden. Ook stickers zijn trouwens toegelaten. Door de wet én specifiek door een aantal fabrikanten. Diegene die het niet specifiek toelaten zullen het enkel bij wijze van disclaimer 'afraden'.

https://www.shoei-europe.com/uk/service/faq#h

http://www.araihelmet-europe.com/site/faq.html

Zelfde trouwens met de kleur van een voertuig. Die is in de meeste gevallen ook niet opgenomen in het homologatierapport. Kijk maar eens op je inschrijvingsbewijs. In 90% van de gevallen staat er achter kleur: onbekend. Dus mag je zonder problemen je voertuig spuiten in een ander kleurtje.

 

Het is allereerst geen "van horen en zeggen informatie", bij zowel mijn Nolan als HJC helm stond in gebruiksaanwijzing expliciet beschreven dat er geen stickers of verf op de helm aangebracht mag worden omdat men niet zeker is wat de lijm en/of oplosmiddelen in de verf voor effect hebben op schaal van de helm.

Shoei adviseert dit overigens ook;

"Can a helmet be safely painted?


 Negative effects of painting are not yet known. Nevertheless, for insurance reasons, we advise against using stickers or painting helmets, as you can never be sure which solvents are used. The structure of the helmet shell could be damaged - the accident protection would no longer be guaranteed.


What should be considered when painting?


 Please do not use Nitro-based colors and make sure that no paint comes into the interior of your helmet. Acryl colors (water-based paints) are safe. Water-based paint pencils for cars can also be used. During painting, all ventilation and visor openings should be taped off or, if possible, be temporarily removed because the very sensitive material polycarbonate is used. The material resistance would suffer"

Ze verbieden het niet, en er bestaat uiteraard ook geen wetboek artikel hierover.

Link naar reactie

Wat wil je nu zeggen? Daar staat toch letterlijk dat het mag.

Als ze adviseren om het niet te doen, en 1 regel verder staat welke verf je best niet gebruikt en welke onderdelen je best afdekt bij het schilderen, dan hoop ik dat je ziet dat dat negatief advies een disclaimer is. ;-). 'Acryl colors are safe'

Link naar reactie
1 uur geleden, dmi zei:

Wat wil je nu zeggen? Daar staat toch letterlijk dat het mag.

Als ze adviseren om het niet te doen, en 1 regel verder staat welke verf je best niet gebruikt en welke onderdelen je best afdekt bij het schilderen, dan hoop ik dat je ziet dat dat negatief advies een disclaimer is. ;-). 'Acryl colors are safe'

Hoe ik het lees; is dat het niet afgeraden maar ook niet aangeraden wordt. Of iemand het wel of niet doet zal mij een rot zorg zijn. Kunstig vind ik de beschildering in ieder geval wel.

1 uur geleden, Vespaciao zei:

Heer, vergeef ons onze schulden en verlos ons van het kwade... drie weesgegroetjes...en laten we nu allen heengaan in vrede met onze Vespa...amen :D 

Ik ga liever nog niet heen ;)

54 minuten geleden, ice man zei:

wat een bende piekeraars!ge moet blij zijn dat ze hier een helm dragen ... oostblok landen en azie rijden ze met blote voeten op de moto laat staan een helm.

100% waar, dat het zelfde als de eeuwige discussie over het wel of niet dragen van een volledig motorpak op de Vespa of motor. Een helm is verplicht de rest niet...

Op de Suzuki heb ik minimaal een helm/handschoenen en motorschoenen aan, als ik weet dat langdurig buiten op 80+ km/hr wegen ga rijden dan trek ik ook de kevlar jeans aan. Op de Vespa (50c & 200cc) rij ik zeer geregeld mat alleen een helm als bescherming. Korte broek en teenslippers rijdt zo lekker in de stad :rolleyes:

Link naar reactie

Alé vooruit... aan de heren moraalridders... Verzekeringswijs is er geen enkel probleem... aldus de verzekeringsmaatschappij!

De verwijzing naar het Vaticaan is om persoonlijke redenen. En de wereld start bij de kinderen van eender welke religie!ii

Dat ik een rasechte "Italofiel" ben... zit in de familie... ik geef toch ook geen commentaar mocht jij homofiel zijn, niet?!!!

Geen nood... mijn volgende helm zal er ene zijn met een doodskist op, een schedel en een print van mijn getrimde poes... wellicht zijn de commentaren dan veel leuker! 

Dan verloot ik een weekend aan die met de grote klep die durft gaan zeggen tegen de zware motorjongens dat morbite afbeeldingen belachelijk zijn.

Link naar reactie
37 minuten geleden, Filientje zei:

Alé vooruit... aan de heren moraalridders... Verzekeringswijs is er geen enkel probleem... aldus de verzekeringsmaatschappij!

De verwijzing naar het Vaticaan is om persoonlijke redenen. En de wereld start bij de kinderen van eender welke religie!ii

Dat ik een rasechte "Italofiel" ben... zit in de familie... ik geef toch ook geen commentaar mocht jij homofiel zijn, niet?!!!

Geen nood... mijn volgende helm zal er ene zijn met een doodskist op, een schedel en een print van mijn getrimde poes... wellicht zijn de commentaren dan veel leuker! 

Dan verloot ik een weekend aan die met de grote klep die durft gaan zeggen tegen de zware motorjongens dat morbite afbeeldingen belachelijk zijn.

Goed gezegd! 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

@Filientje : ik vraag mij af waarom jij eigenlijk "2 profielen" op het Vespaforum hebt aangemaakt : 1 met je foto en met 37 likes.  en 1 zonder foto met 2 likes?

Ik raad je toch eens aan wat "schandaalboeken " en "kritische informatie" over het Vaticaan te lezen, want volgens mij heb je daar een heel "vertekend beeld" van.

Het Italiaans temperament heb je al. maar een Italofiel met een homofiel vergelijken slaat werkelijk nergens op. dat is appelen met citroenen vergelijken.

Een print van een doodskist en een doodshoofd kan mooi zijn, maar evenzeer tegenvallen. zeker in combinatie met een print van een "getrimde poes" of een "volle struik" ;)

Of je bedoelde toch geen naaktkat :D. Geregeld trek ik ook op met "zware motorjongens" zoals dat in de "volksmond" genoemd word, en ik kan je zeggen dat dat best meevalt.

Die "zware jongens " kunnen heus wel tegen commentaar en tegen een stoot. en "ze zijn"zelfs blij dat ik niet altijd naar hun mond praat en dat ik mijn een eigen mening verkondig !

Want vergeet niet dat in "die outlaw- kringen" er ook verschillende meningen en voorkeuren zijn. en dat ze ook niet allemaal hetzelfde denken en zijn. en dat is juist het mooie eraan.

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Vespaciao zei:

Ik raad je toch eens aan wat "schandaalboeken " en "kritische informatie" over het Vaticaan te lezen, want volgens mij heb je daar een heel "vertekend beeld" van...

Heb je er misschien al eens bij stilgestaan dat het Vaticaan meer is dan enkel schandaal?

Getrimde poes uit de hand van Michelangelo bijvoorbeeld:

Sixtijnse-Kapel-Michelangelo-Rome-3.jpg

 

 

 

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Op 2-9-2017 om 20:43, jeansprint zei:

Op een helm mag normaliter niet geverfd worden...

 

 

 

Sjonge sjonge ...
Op den duur lopen er meer moraalridders rond op deze aardbol dan dat er levensgenieters zijn ... (levensgenieten is genieten van het leven zolang het leven er is).
Deze ganse discussie lijkt me zowat een afspiegeling van de verzuring van deze maatschappij!
Heeft er iemand van ons al ooit een praktisch bewijs gezien van waarom een helm niet mag (her)spoten worden??
Geloven we nu echt dat als de glans- en verflaag van een helm afgeschuurd wordt en opnieuw voorzien wordt van een beschermingslaag (lees laklaag), de helm minderwaardig wordt?
Moest er al zoiets ontstaan zoals de afbraak van de stevigheid (lees sneller barsten, minder schokabsorberend) van een helm, wat denk je dan dat het meetbaar verschil zal zijn tussen de originele en de gerestylede helm bij een crash? Het enige waarbij ik me kan voorstellen dat een helm minderwaardig wordt, is dat als de helm herspoten wordt en er kunststofdeeltjes zijn die niet terug hermetisch afgesloten worden van  de natuurelementen. Dat er dan hoogstwaarschijnlijk wel een soort versnelling van het verouderingsproces (verrotting) van de materie gaat optreden.
Dus als het schuur- en lakwerk correct wordt uitgevoerd ... Welkom inventiviteit, creativiteit en personaliteit.
Trap niet in de show van de Amerikaanse pest van: "I SUE YOU!"
Want daar gaat het toch allemaal om: verkrijgen en behouden van macht.
Vertaald naar het commerciële, bekomt men dit: Bescherming van het merk z'n verantwoordelijkheid, merknaam, design en bovenal de HERKENBAARHEID van een merk.
Indien het nu om een Shoei-, LS2-, Schubert-, Arai-, Shark-, Givi-, of HJC-helm gaat, dit doeternietoe.
Uiteindelijk gaat het al deze merken alleenlijk om VERKOOP!
Hoe kan je je nu met een product positioneren op de markt als de merknaam op het product niet in de eerste seconden optisch opvalt?
Bij iedere personalisering (qua look) van een helm is het eerste wat (voor de merkhouder) verloren gaat: hun herkenbaar design. Maar bovenal de meestal in overdadig grote letters aanwezig zijnde merknaam. Het ligt waarschijnlijk aan mezelf en m'n persoonlijke smaak, maar ik vind het absoluut niet mooi dat er op een product, dat er positief uitschiet qua ontwerp, een kwak van een merknaam het geheel komt verstoren. Bedenk, men rijdt rond met een helm op het hoofd die qua prijs ligt tussen 'grosso modo' de 100,-€ en 500,-€ en ondertussen weze men een rijdende reclamezuil voor het product. In feite zouden de merken hun prijzen moeten naar beneden halen naarmate de grootte van de merknaam op het product. :-)

Zodoende: THOR!(*) Waarom zouden we als consument onze (zuur overbetaalde) eigendommen (lees Helm, Vespa, Auto, ...) niet personaliseren?
Het kan toch moeilijk dat iedereen 100%-tig tevreden is met het ontwerp van de dingen die hij reeds aangekocht (en waarschijnlijk overmatig duur betaald heeft)?
Dus: waarom zou je dan niet personaliseren? 
Ik kan dan maar maar één reden bedenken (met in het achterhoofd het respect voor de moraalridders):
En dat is dat er gepersonaliseerd wordt met een ontwerp dat van een zodanige aard is dat het geen respect betoond aan de "Normen en Waarden v/d Samenleving".

Maar da's dan weer een ander boompje ...

En euh ... voor Filientje en "Free Willy":
PRACHTIG WERKSTUK! Er mogen er van mij gerust véél méér als deze rondrijden. Dan was er terug wat minder "50 Grijze Tinten" :-)

(*) Tot Herstel Onzer Rechten)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...