Ga naar inhoud
Dydo

Geluid Akrapovic euronorm 4

Recommended Posts

Hoi,

Klopt het dat de Akrapovic euronorm 4 op een GTS ook een euronorm 4 minder mooi of hard geluid maakt dan de euronorm 3.
blijkbaar is hier de DB killer niet meer te verwijderen, zijn hiervoor andere oplossingen om toch een beter geluid uit te halen ?

Iemand ervaringen hier omtrent ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een Akra zonder DB killer is bijna niet te doen in ons verstedelijkt gebied , met de DB killer op z'n plek klinkt ie toch ook mooi / luid genoeg ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb de Akrapovic (specifiek euro4) voor m'n 2017 GTS 300.

Hij is aan de stille kant. Klinkt maar zeer lichtjes harder dan de standaard uitlaat.

Voor mij persoonlijk is het goed zo.

Mvg,

Jan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hangt er toch al zo'n 1000km op en is nog steeds aan de stille kant.
Nu, ik vind dat zelf helemaal niet erg. Geen zin om met oordopjes te gaan rijden owv een luide uitlaat.

aangepast door JanGTS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties, nu moet hij voor mij ook niet gaan knallen maar de Euronorm 3 heeft best wel een mooi geluidje die ook niet voor overlast zorgt, vind het evenzeer jammer dat het verschil tussen een originele uitlaat niet zo groot is je betaald er immer een beetje voor, nu heb je alleen nog het uitzicht waarvoor je het moet doen.

zou leuk zijn als er oplossingen voor waren om die toch ietjes krachtiger te laten klinken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds paar dagen heb ik mijn nieuwe Vespa in ontvangst mogen nemen, ik heb het geluid nu kunnen testen en inderdaad de akrapovic is een pak stiller en niet veel meer geluid dan de originele uitlaat. Vind het wel spijtig want de euro 3 norm akrapovic klinkt veel mooier.

Mochten er mensen zijn die weten hoe deze iets krachtiger te laten klinken hoor ik het graag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, Dydo zei:

Sinds paar dagen heb ik mijn nieuwe Vespa in ontvangst mogen nemen, ik heb het geluid nu kunnen testen en inderdaad de akrapovic is een pak stiller en niet veel meer geluid dan de originele uitlaat. Vind het wel spijtig want de euro 3 norm akrapovic klinkt veel mooier.

Mochten er mensen zijn die weten hoe deze iets krachtiger te laten klinken hoor ik het graag.

een andere diameter db killer ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee helaas is deze niet te vervangen bij deze versie, zoek nog steeds een oplossing hiervoor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hahaha perfect, nu nog spaken zetten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb net een Akrapovic uitlaat gemonteerd op mijn 2007 GTS250.  De Akra had ik besteld bij Easyparts (levertijd 6 weken).

Is nog de euronorm 3 versie en levert een mooi vol geluid, duidelijk een stuk luider dan de originele uitlaat. Wellicht zijn beide versies nog steeds leverbaar.

Bemerk tevens dat de motor vinniger reageert en lichtjes 'doorloopt' wanneer ik bij het rijden de gashendel dichtdraai.  Even wennen toch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nu zelf een maandje de Euro4 Norm Akrapovic uitlaat onder mijn E4 GTS300Super zitten en het geluid ervan is echt top!
Klinkt bijna hetzelfde als de normale met losse DB-Killer alleen de E4 heeft een vaste DB-killer.

Op YouTube heb ik een filmpje staan hierover en hoor je ook hoe die klinkt.

Gr.JimSon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen