davyd Geplaatst: 23 augustus 2017 Delen Geplaatst: 23 augustus 2017 Hey allemaal, het is er eindelijk van gekomen, ik heb gisteren een pk50 opgepikt in nederland. Een rijdend project. Start loopt remt schakelt, elek werkt. Alleen heeft deze van 93 in een garage gestaan en heb ik geen papieren alleen het motorplaatje van vroeger, dus geen kenteken. Wat is de gemakkelijkste manier om hem ingeschreven te krijgen. Dan kan ik er eerst wat aan wennen voor dat ik hem uiteen haal. Had al gelezen, politie of bfov of dealer. Mvg Davy Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 23 augustus 2017 Delen Geplaatst: 23 augustus 2017 Bekijk eens de onderste paragraaf op deze link: https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/kentekenplaten/bromfietsen/regularisatieprocedure Link naar reactie
davyd Geplaatst: 23 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2017 Thx Ed75 Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 23 augustus 2017 Delen Geplaatst: 23 augustus 2017 dat motorplaatje heb je niets aan, dat was puur een verzekeringsplaatje wat je ieder jaar een ander kreeg toen ter tijd. Link naar reactie
davyd Geplaatst: 23 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2017 Daar ging ik idd al vanuit, heb juist de aanvraag gedaan bij het bfov. Hopelijk gaat dat wat vooruit. Mvg Davy Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 23 augustus 2017 Delen Geplaatst: 23 augustus 2017 Even een vraag waarom ga je deze uit elkaar halen ? Grtz sidvespa Link naar reactie
davyd Geplaatst: 23 augustus 2017 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2017 Om er langer geniet van te hebben, veel roest aan bodem, onderdelen die vervanging nodig hebben, beter ineens tegoei denk ik dan? Link naar reactie
davyd Geplaatst: 27 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2017 Ondertss de papieren van bfov gekregen en via verzekering oldtimer plaat aangevraagd. Krijg ik vandaag alles terug in de bus, inschrijfform van post en papier van bfov met nog een blad van de fodmobiliteit dat het niet compleet is, ik mis een europees gelijkvormigheidsattest. En waarom heb ik dan da papier bij de bfov aangevraagd. Wa een miserie toch altijd. Iemand een idee wat nu juist de volgende stappen zijn? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 30 september 2017 Delen Geplaatst: 30 september 2017 Bfov piste is de manier als er geen gva bestaat voor dat model. Dus als de tweeIeler nooit is verkocht in belgie. Hoogstwaarschijnlijk bestaat dat wel voor jouw pk xl , en moet je er gewoon eentje aanvragen bij een dealer. Link naar reactie
Summer Geplaatst: 30 september 2017 Delen Geplaatst: 30 september 2017 Die pk ziet en nog verrekte goed uit. Ik zou er nu nog weinig aan doen, is eigenlijk nog te goed voor een volledige restauratie. Kan natuurlijk wel als je er leuk vindt maar op de foto beoordeeld zou ik gewoon ermee rijden. Link naar reactie
davyd Geplaatst: 9 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2017 Volgens site hier eerder aangegevn is via bfov de procedure dus moeten ze ook niet onnozel doen Vandaag beetje onverwacht (als in redelijk snel na het terugsturen) de platen ontvangen. Nu f wachten want heb hem binnengedaan voor is te zien ik welke staat hij nu echt is. Mvg Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 9 oktober 2017 Delen Geplaatst: 9 oktober 2017 Ok top, Ik zou persoonlijk nooit O plaat voor een 50 cc aanvragen. gr Link naar reactie
davyd Geplaatst: 11 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2017 Op 9-10-2017 om 10:58, Adrian zei: Ok top, Ik zou persoonlijk nooit O plaat voor een 50 cc aanvragen. gr Waarom niet? Mvg Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 11 oktober 2017 Delen Geplaatst: 11 oktober 2017 Geen voordelen...alleen nadelen vooralsnog. Vooral verboden woon werk verkeer, en school verkeer. Dat legt dus serieuze hypotheek op een eventuele herverkoop, aan bv studenten > toch doelgroep dacht ik.. Gr Link naar reactie
davyd Geplaatst: 11 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2017 1 uur terug, Adrian zei: Geen voordelen...alleen nadelen vooralsnog. Vooral verboden woon werk verkeer, en school verkeer. Dat legt dus serieuze hypotheek op een eventuele herverkoop, aan bv studenten > toch doelgroep dacht ik.. Gr Bij doorverkoop vraag je toch nieuwe platen aan? Zelf werk ik naast de deur, en naar school ga ik al even niet meer. Heb hem vooral gekocht om is naar de bakker te rijden of een toertje in het dorp te doen op een zondag. Dus geen probleem met een O. Geen gebruiksvoorwerp dus, en verkopen dat zit niet in de planning :p. Eerder iets zwaarder bijkopen op termijn. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 11 oktober 2017 Delen Geplaatst: 11 oktober 2017 Bij doorverkoop is inderdaad een nieuwe plaat nodig, maar waar Adrian wellicht op wijst is dat, eenmaal een voertuig als oldtimer ingeschreven, je dit niet kan "ondoen" Link naar reactie
davyd Geplaatst: 11 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2017 1 uur geleden, Thomassker zei: Bij doorverkoop is inderdaad een nieuwe plaat nodig, maar waar Adrian wellicht op wijst is dat, eenmaal een voertuig als oldtimer ingeschreven, je dit niet kan "ondoen" How zot, das nieuw voor mij, bij een wagen kan dit toch wel, waarom bij brommers niet? Link naar reactie
josse Geplaatst: 11 oktober 2017 Delen Geplaatst: 11 oktober 2017 2 hours ago, Thomassker said: Bij doorverkoop is inderdaad een nieuwe plaat nodig, maar waar Adrian wellicht op wijst is dat, eenmaal een voertuig als oldtimer ingeschreven, je dit niet kan "ondoen" dat is ook het eerste dat ik hier van hoor. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 11 oktober 2017 Delen Geplaatst: 11 oktober 2017 Dus... Een vespa van voor 74' krijg je nooit meer op een normale plaat , als die eenmaal is ingeschreven als oldtimer. Dat klopt. Na '74 wel , maar heb je het bekende gva nodig. Mijn punt /mening was > oldtimer plaat voor 50 cc s heeft echt nog geen voordelen alleen nadelen. En nu zit ( als hij ooit verkocht wordt tenminste ) de volgende eigenaar met het gedoe. ) . En wie weet mogen 2 takten binnenkort zelfs niet meer ingeschreven worden onder normale plaat , zou me niks verbazen. Zoals eerder gezegd bfov piste is er vooral als voor je model geen gva te krijgen is ( dus voor 74 , of nooit gehomologeerd Dat wast, Maar desalniettemin, veel plezier met uw wesp Gr Link naar reactie
davyd Geplaatst: 11 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2017 Ok thx voor de info, maken dat ik ook een gva aanvraag dan, gewoon omdat het kan, verkopen is niet het plan (al weet je nooit). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.