Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk50xl


davyd

Aanbevolen berichten

Hey allemaal, het is er eindelijk van gekomen, ik heb gisteren een pk50 opgepikt in nederland. Een rijdend project. Start loopt remt schakelt, elek werkt.

Alleen heeft deze van 93 in een garage gestaan en heb ik geen papieren alleen het motorplaatje van vroeger, dus geen kenteken.

Wat is de gemakkelijkste manier om hem ingeschreven te krijgen. Dan kan ik er eerst wat aan wennen voor dat ik hem uiteen haal.

Had al gelezen, politie of bfov of dealer.

Mvg Davy

IMG_20170822_201713.jpg

IMG_20170822_205845.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ondertss de papieren van bfov gekregen en via verzekering oldtimer plaat aangevraagd. Krijg ik vandaag alles terug in de bus, inschrijfform van post en papier van bfov met nog een blad van de fodmobiliteit dat het niet compleet is, ik mis een europees gelijkvormigheidsattest.

En waarom heb ik dan da papier bij de bfov aangevraagd. Wa een miserie toch altijd. Iemand een idee wat nu juist de volgende stappen zijn?

 

 

IMG_20170927_141809.jpg

Link naar reactie

Bfov piste is de manier als er geen gva bestaat voor dat model. Dus als de  tweeIeler nooit is verkocht in belgie. Hoogstwaarschijnlijk bestaat dat wel voor jouw pk xl , en moet je er gewoon eentje aanvragen bij een dealer.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Volgens site hier eerder aangegevn is via bfov de procedure dus moeten ze ook niet onnozel doen :)

Vandaag beetje onverwacht (als in redelijk snel na het terugsturen) de platen ontvangen.

Nu f wachten want heb hem binnengedaan voor is te zien ik welke staat hij nu echt is.

Mvg

IMG_20171009_104635.jpg

Link naar reactie

Geen voordelen...alleen nadelen vooralsnog.

Vooral verboden woon werk verkeer, en school verkeer.

Dat legt dus serieuze hypotheek op een eventuele herverkoop, aan bv studenten > toch doelgroep dacht ik..

Gr 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Adrian zei:

Geen voordelen...alleen nadelen vooralsnog.

Vooral verboden woon werk verkeer, en school verkeer.

Dat legt dus serieuze hypotheek op een eventuele herverkoop, aan bv studenten > toch doelgroep dacht ik..

Gr 

 

Bij doorverkoop vraag je toch nieuwe platen aan? Zelf werk ik naast de deur, en naar school ga ik al even niet meer.

Heb hem vooral gekocht om is naar de bakker te rijden of een toertje in het dorp te doen op een zondag. Dus geen probleem met een O. Geen gebruiksvoorwerp dus, en verkopen dat zit niet in de planning :p. Eerder iets zwaarder bijkopen op termijn.

Link naar reactie
1 uur geleden, Thomassker zei:

Bij doorverkoop is inderdaad een nieuwe plaat nodig, maar waar Adrian wellicht op wijst is dat, eenmaal een voertuig als oldtimer ingeschreven, je dit niet kan "ondoen"

How zot, das nieuw voor mij, bij een wagen kan dit toch wel, waarom bij brommers niet?

Link naar reactie
2 hours ago, Thomassker said:

Bij doorverkoop is inderdaad een nieuwe plaat nodig, maar waar Adrian wellicht op wijst is dat, eenmaal een voertuig als oldtimer ingeschreven, je dit niet kan "ondoen"

dat is ook het eerste dat ik hier van hoor.

 

Link naar reactie

Dus...

Een vespa van voor 74' krijg je nooit meer op een normale plaat , als die eenmaal  is ingeschreven als oldtimer. Dat klopt.

Na '74 wel , maar heb je het bekende gva nodig.  

Mijn punt /mening was > oldtimer plaat voor 50 cc s heeft echt nog geen voordelen alleen nadelen. 

En nu zit (  als hij ooit verkocht wordt tenminste ) de volgende eigenaar met het gedoe. ) . En wie weet mogen 2 takten binnenkort zelfs niet meer ingeschreven worden onder normale plaat , zou me niks verbazen. 

Zoals eerder gezegd bfov piste is er vooral als voor je model geen gva te krijgen is ( dus voor 74 , of nooit gehomologeerd

Dat wast, :)

Maar desalniettemin, veel plezier met uw wesp 

Gr

 

 

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...