Ga naar inhoud
Emiel Stuckens

restauratie vespa pk50 1984

Recommended Posts

tijd voor een update: dit weekend hem terug ineen gesleuteld. Hij is 80% klaar, nog enkele onderdelen moeten erop en afstelling is nog niet optimaal maar eerste proefrit is gemaakt en startte direct en reed bijna perfect!

Er moet nog een nieuwe kickstarter op, achterlicht, remlicht schakelaar en dan nog een paar kleine dingen. Al bij al nog vrij vlot gegaan, wat problemen gehad met koppeling en versnellingen af te stellen maar dat kwam vooral doordat je daar zo slecht bij kan. Dus hopelijk is hij volgend weekend klaar en dan zal ik hier wat betere foto' s plaatsen!

22429269_1677373598948927_1082701788_o.jpg

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cool , 

Alleen die vloermat , smijt die weg en Monteer terug de treelijsten 

Gr 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Netjes hoor, maar het is een S dus daar horen geen matten op, en die knippers, leuk maar ook niet zoals het hoort. 

En ik zie het niet heel goed, maar zitten die velgen goed gemonteerd? Oogt of je ze verkeerd om geplaatst hebt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vloermatten ogen inderdaad niet al te mooi. Ik ga zal eens kijken naar die treelijsten!

knippers zijn niet origineel dat wist ik maar vind ze wel mooi passen dus heb het zo gelaten... 

Ik kijk de velgen dit weekend nog eens na, zou niet zo goed zijn om deze om te draaien!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad , velgen/ wielen zitten fout  :):)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nieuw in dit wereldje dus sorry voor de beginnersvraag maar waar zie je dat aan? Dat de velgen verkeerd om staan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Remtrommel kant = smalle  velgkant ,

Hier is het de  diepe velgkant , google maar eens een afbeelding van een pk ..  

Als de banden geen rijrichting hebben ,  gewoon omdraaien en het is opgelost

aangepast door Adrian
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Banden hebben wel een tijtichting maar de velgen even openhalen is nu geen groot werk! Doe het sebiet wel even, bedankt om het op te merken!

nu ben ik al een hele voormiddag bezig geweest met bedradingsproblemen. Sommige draden hebben een andere kleur als op het schema dus dat geeft verwarring.

knipperlichten achteraan werken goed maar vooraan durven ze wel eens wegvallen, iemand een oplossing? Aarding heb ik uitgemeten en contactjes opgepoets met contactreiniger. 

Voorlicht doet het ook goed maar het achterlicht niet. Nu vraag ik me af of het 6 of12v is want het oude licht is 6 en het nieuwe dat erop stond maar niet werkte 12... 

ook zit er nog een klein lampje aan het dashboard dat ik niet kan achterhalen waarvoor het dient. (Neutraalindicator?) zal er een foto van bijvoegen indien dit lukt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn pk 50s waarvan voor en achterlicht 6v zijn , en pinkers 12V . Ik heb erzo een. Typerend is statorplaat met 4 spoelen...mischien is het ook zo één.

pk.service.manual.r.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Staat op de tekening bij uitleg/legende bovenaan  :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Gerelateerde inhoud

• Door Frissenappel
      Hallo allemaal,
      Na een tijdje toe te kijken en al jullie kennis te absorberen dacht ik laat ik mezelf eens voorstellen.
      Ik heet Levi, 23jaar en kom uit Sint-niklaas.
      Deze zomer heb ik me beziggehouden met een pk50xl, het "go to"-model voor beginners lijkt me.

De wesp was in een soort hammerite verf geschilderd met de borstel, liep niet super en ontkoppelde bijna niet.
      Maar wat wil je na 44k kilometer.. dus, rolled it into the shop:

met de staalborstel en schuurpapier gestript tot op het metaal, rotte plekken en deuken gerepareerd

eens hij volledig blank stond en alles gerepareerd was in de fijnplamuur gezet

in witte 2K primer gezet (DeBeer refinishing: aanrader!)

en tenslotte de toplaag aangebracht, hier en daar is er een klein foutje ingeslopen maar rekeninghoudend met de 'partytentcabine' en mijn ontmaagding als 'carossier' zeer tevreden met het resultaat:

Zoals gezegd was dit mijn eerste vespa, dus heb ik me laten helpen door een ervaren mechanieker om het blokje in orde te krijgen:
      eerst de demontage en het troubleshooten:

Over de vele kilometers waren verschillende onderdelen versleten, daarom werd elke lager vervangen alsook elke keerring, nieuwe krukas, primair+ koppelingshuis, platen, veren en 50mm cillinderkit alsook te toevoeging van een simonini d&f
      laten stralen:

dan alles ineen gestoken:

hij is nog niet af, maar tot hiertoe heb ik er elke seconde al van genoten, terwijl ik er nog niet eens deftig mee heb gereden!
      vriendelijke groeten, 
      Levi
      ps: ik ben nog op zoek naar een (betaalbare) 16.16 of 19.19 carbu en spruitstuk en een polijstmachine! pm is uw vriend!

• Door Frissenappel
      Hallo allemaal,
      Na een tijdje toe te kijken en al jullie kennis te absorberen dacht ik laat ik mezelf eens voorstellen.
      Ik heet Levi, 23jaar en kom uit Sint-niklaas.
      Deze zomer heb ik me beziggehouden met een pk50xl, het "go to"-model voor beginners lijkt me.

De wesp was in een soort hammerite verf geschilderd met de borstel, liep niet super en ontkoppelde bijna niet.
      Maar wat wil je na 44k kilometer.. dus, rolled it into the shop:

met de staalborstel en schuurpapier gestript tot op het metaal, rotte plekken en deuken gerepareerd

eens hij volledig blank stond en alles gerepareerd was in de fijnplamuur gezet

in witte 2K primer gezet (DeBeer refinishing: aanrader!)

en tenslotte de toplaag aangebracht, hier en daar is er een klein foutje ingeslopen maar rekeninghoudend met de 'partytentcabine' en mijn ontmaagding als 'carossier' zeer tevreden met het resultaat:

Zoals gezegd was dit mijn eerste vespa, dus heb ik me laten helpen door een ervaren mechanieker om het blokje in orde te krijgen:
      eerst de demontage en het troubleshooten:

Over de vele kilometers waren verschillende onderdelen versleten, daarom werd elke lager vervangen alsook elke keerring, nieuwe krukas, primair+ koppelingshuis, platen, veren en 50mm cillinderkit alsook te toevoeging van een simonini d&f
      laten stralen:

dan alles ineen gestoken:

hij is nog niet af, maar tot hiertoe heb ik er elke seconde al van genoten, terwijl ik er nog niet eens deftig mee heb gereden!
      vriendelijke groeten, 
      Levi
      ps: ik ben nog op zoek naar een (betaalbare) 16.16 of 19.19 carbu en spruitstuk en een polijstmachine! pm is uw vriend!

• Door Kris-han Stessens-vangool
      hallo
      ik ben dus bezig met het opmaken van een vespa PK 50 S nu heb ik er een andere goed draaiende motor onder gestoken.
      maar nu blijkt dat de stekker van de motor 3 contacten heeft en de stekker van mijn kabelboom heeft er 5, is dit op de 1 of andere manier te koppelen zodat alles toch terug werkt 
    • Door thomasfields
      Hallo allemaal, 
      Ook ik ben hier nieuw op het forum. Momenteel ben ik bezig met het opknappen van mijn vespa pk 50 s. Hij is totaal niet origineel, maar heb deze scooter op basis van mijn persoonlijke voorkeuren(rondere spatbord van de v50 bijvoorbeeld) en het financiele plaatje(minimaal budget) opgeknapt. 
      Nu de scooter weer helemaal in elkaar zit, loop ik tegen een aantal problemen aan en zou ik graag jullie kennis en kunde inschakelen om zo snel mogelijk weer goed de weg op te kunnen.
      (1) Om te beginnen de motor. De eerste dagen na het weer in elkaar zetten liep de brommer eigenlijk direct weer zo als hij altijd heeft gelopen. Nu, twee dagen later start hij wel, maar valt de motor ook bijna direct uit. Gisteren was dat ook het geval, maar na een tijdje pakte hij toch door en heb ik gewoon kunnen rijden. Nu pakt de brommer niet meer door. Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met de benzine toevoer, maar heb niet echt veel verstand van de afstellingen. 
      (2) Het installeren van alle lichten. Ten eerste kom ik niet uit met de draden, ik weet niet precies hoe ik alles weer moet aansluiten. Na wat proberen doet nu de richtingaanwijzer op het dashbord het en ook de richtingaanwijzers aan de voorkant. De achterlichten doen het niet, weten jullie waar dit aan kan liggen? Daarnaast doet momenteel bij het groot licht alleen een heel klein lampje aan de bovenkant het. Betekent dit dat het grote lampje niet meer werkt? Het wolfraam lijkt in ieder geval niet gebroken te zijn o.i.d.

Bijgevoegd kunnen jullie een foto vinden van het resultaat. Daarnaast heb een foto bijgevoegd van de binnenkant van het stuurhuis. Het zou ontzettend fijn zijn als jullie bij aan de hand van de kleuren van de draden kunnen begeleiden bij het aansluiten van de draden. 
      Ik begrijp dat ik meteen veel van jullie vraag, maar het zou fijn zijn als jullie mij hierbij kunnen helpen. Mijn dank zal groot zijn!

• Door josse
      Heeft er nog iemand een carter of blokje liggen voor een 50 special (V5A2T) : vroeg type, 2 spoelpoorten, 3 vitesse.