Ga naar inhoud
Vespaforum.be

geluid remmen


VespaMichie

Aanbevolen berichten

Vraag aan de techneuten; tijdens een rit gisteren op mijn GTS300 (model 2017) viel mij tijdens het remmen een geluid op, wat ik voordien nog niet gehoord heb (oordopjes/muziek); het lijkt precies een beetje op het geluid van een ratelslang (en neen ik heb gecheckt, die zit er niet ...); het lijkt mij de (sensor?) van de ABS te zijn... is dit normaal? Dit gebeurt trouwens bij voor- als achterrem...
Ik moet wel minimum 40km/u hebben; de voorste rem doet het wel precies iets harder...
Ik was onlangs op onderhoud geweest en dacht toen (ten onrechte) dat mijn Gts precies minder hard remde (minder beet). Toen de technieker erop reed en voor mij remde, bleek de remkracht OK, en heb ik (langs de kant van de weg) dat geluid wel niet gehoord (of er niet op gelet)...

Op een forum las ik dat dat misschien wel de straten zou zijn die ergens bleef hangen, (rijders rapporteerden daarin ook dat ze hun Vespa konden starten door enkel de remhendel in te drukken... ) maar dan zou dit toch enkel maar zo gelden voor de achterrem?

Link naar reactie

:huh: Hmmmm, het befaamde Italiaanse karakter zeker?  :rolleyes:

Zal dan toch nog even wennen worden; ik ben zelf nl bezig met modelbouw (rc-auto's), en als er daar een (raar) bijgeluidje is, dan klopt er meestal iets niet...

Zijn er nog van die typische/eigenaardige dingen die "normaal" zijn bij een GTS300? :lol:

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik erg tevredenen en blij ben met mijn GTS300 (2017); verschaft mij enorm veel plezier, en ik ontdek bijna nog dagelijks nieuwe straatjes en plaatsjes in mijn regio...

Alvast bedankt voor de reacties...

Link naar reactie

Bedank alleen voor de reacties; hoewel het moeilijk is een geluid te beschrijven, en daarom ook te weten of jullie hetzelfde horen (of NIET horen, Patrick60:P), meen ik toch te kunnen concluderen dat het inderdaad over hetzelfde gaat. Ik ben gisteren nl. naar mijn dealer geweest, en daar heeft men dit ook gecheckt met een GTS250 (zonder ABS dus) en deze maakte ook dit geluid; ABS is dus uitgesloten, dus zijn het waarschijnlijk inderdaad de perforaties in de remschijf (zoals KimG zei B)) .Maar als ik dan even verder doordenk :blink:, dan moet dit fenomeen zich ook toch ook voordoen bij andere motoren of zelfs auto's (voor zover deze geperforeerde schijfremmen hebben...) ?

Maar ik ben nu alleszins gerustgesteld voor de Belgian Vespa Days; misschien tot dan...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...