Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olie/benzine lek PX 200


Giacomo Vnrbk

Aanbevolen berichten

Ik kamp momenteel met een olie/benzine lek. Ik heb een PX 200 uitgerust met een SIP ROAD 2.0 en POLINI luchtfilter.
Telkenmale er met de vespa gereden is stel ik 's morgens vast dat er een plasje olie/benzine onder het blok ligt.
Dit varieert tussen een plasje van 1cm tot 5cm diameter. Dit ook wanneer benzinekraan wordt dicht gedraaid.
Gisteren dan kraan dichtgedraaid en motor laten lopen tot benzine op was. Vanmorgen ja hoor een plasje van 5 cm.

Iemand die een idee heeft?

Link naar reactie

Misschien is je vlotternaald beschadigd? Dit mogelijks ook in combinatie met je benzinekraan, want deze zou wel de boel moeten gesloten houden.

Je kan je benzineleiding eens losmaken van de carburator en kijken of de kraan wel degelijk goed afsluit door deze in de "chiuso/aperto" positie te draaien

Link naar reactie

Met polini kelk heb je meestal last van "spitback" = te veel aan benzinemengsel dat hij bij stationair en halfvolgas niet doorgeslikt krijgt. Ik heb net hetzelfde fenomeen. Je kan dit makkelijk kontroleren door je carbudeksel er ns af te halen en hem te startten. Dan zie je als je gasgeeft dat er wat druppels uit de kelk springen in je carbubox. Niks om je ongerust over te maken... maar na een tijdje en wat vettig motorke. Af en toe even de vod erover he.  Nog vele leuke toertjes

Link naar reactie

Ik zal de dichting van je benzinekraan ook nog even controleren, en anders uit voorzorg een nieuwe plaatsen.

Link naar reactie

Wat bij mij het geval was dat ik lekkage had via de aansluiting van de slang op de carburateur. Ik heb het toen tijdelijk opgelost door er een iets te groot ringetje en een rubber tussen te doen. Lekkage was opgelost. (zie foto) Nu zitten de juiste ringetjes er weer in (heeft Frederik netjes met de revisie meegenomen).

oIfsYjw.jpg

Link naar reactie
19 uren geleden, propliner zei:

Met polini kelk heb je meestal last van "spitback" = te veel aan benzinemengsel dat hij bij stationair en halfvolgas niet doorgeslikt krijgt.

Kelk of geen kelk, spitback is spitback. Heeft niks met het debiet van de carbu of al dan niet luchtfilter te maken; wél met slijtage of schade aan het intakevlak in de krukaskamer. 

Link naar reactie
1 hour ago, Frederik9111 said:

Kelk of geen kelk, spitback is spitback. Heeft niks met het debiet van de carbu of al dan niet luchtfilter te maken; wél met slijtage of schade aan het intakevlak in de krukaskamer. 

Wreeed raar dat ik , mijne maat en nog enkele andere met een "KELK" hier op het forum dat dan ook voorhebben.. niet?

En... motor is kompleet gereviseerd onlangs  en er was géén schade of slijtage aan intakevlak in de krukaskamer

Voila!

 

Link naar reactie

Ik ontken niet dat je spitback kan hebben mét een kelkje, maar daarom is er nog geen oorzakelijk verband. Ook meteen gewone luchtfilter (of niks) zou je een fontijntje boven de carbu zien hoor :-)

Ook na een revisie is spitback zeer goed mogelijk (tenzij je het intakevlak terug hebt opgelast).

Link naar reactie

Zonder reed-valve ga je altijd spit back hebben op een 2-takt, maar bij een 'gewone' opstelling blijft de spitback hangen in de luchtfilter, bij een open kelk blijft dat staan  in de carbu behuizing en loopt dat langzaam langs de achterkant vand e motor naar beneden bij het rijden en bij stilstand creëert dat dan een plasje onder de motor...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...