Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Poederlakken velg


Quinten

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen!

Ik heb zonet mijn eerste vespa aangeschaft, een pk50 xl elestart. Hij rijdt goed en start bij eerste kickstart, helaas werkt de batterij niet meer... 

Ik zou graag de velgen in dezelfde kleur krijgen als de carroserie. Heeft iemand ervaring met het (poeder)lakken van de velgen? Is dit eenvoudig om zelf te doen of toch maar over laten aan een proffesional?

 

image.jpeg

Link naar reactie

Allereerst welkom op het forum! De PK ziet er zo op het oog goed uit.

Als je de velgen in carrosserie kleur wil hebben zal ik dat voor een mooi resultaat door een professionele poeder coater of spuiter laten doen.

Link naar reactie

Easyblast.nl

Hier kom ik geregeld. 40 minuten van antwerpen. Zelf stralen en poedercoaten.

Ik kan het ook voor je doen, werk in woensdrecht. 

Link naar reactie

Poederlakken zelf is lastig, en aangezien je vespa geen vaste ral kleur heeft is het vermoedelijk ook lastiger om de juiste kleur te krijgen. Ik heb er niet heel erg veel vrstand van, maar verf is gewoon te mengen tot je de juiste kleur hebt, poederlak is lastiger. Correct me if I'm wrong.

Toen ik schade had aan mijn PK heb ik een stukje van mijn PK (wat overigens kapot was en vervangen moest worden) opgestuurd naar een verfboer en een paar dagen later had ik 2 bussen 2K lak in huis, exact op maat gemaakt. Echter als ik jouw Vespa zo zie dan oogt het spatbord net weer een andere tint rood dan het neusje en ook de stuurdelen ogen net een tintje verschillend. Het is maar net wat je wilt. Ik zou gewoon voor lakken gaan want dat kan je zelf. Schuren, primen, spuiten klaar. 

 

Op de foto zijn mijn neusje en spatbord opnieuw (zelf) gespoten op basis van de eerder gespoten kleur.

YbQ32RO.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...