Ga naar inhoud
Vespaforum.be

BGM pro touring electronische ontsteking


moparleo

Aanbevolen berichten

Hallo,

heeft er hier iemand ervaring met BGM electronische ontsteking? ik krijg geen vonk en heb ook het gevoel dat de opening tussen carter en vliegwiel wel erg groot is (tov het originele vliegwiel)

hij gaat er alleen absoluut niet verder op krukas is gelijk aan originele kruksas kwa afmetingen (en de set heb ik aangeschaft als voor een sprint) (helaas is de verkoper AvB op vakantie en dus onberijkbaar)

hopelijk heeft er iemand ervaring mee 

vbgm1.jpg

vbgm2.jpg

vbgm3.jpg

Link naar reactie
11 uren geleden, Adrian zei:

Je hebt  gewoon foute ontsteking geleverd gekregen.

Pl 170 is voor smallframes, jij hebt largeframe. Zal nooit passen.

Gr 

Pl170 is inderdaad.een smallframe vervanger van een pk vliegwiel maar om te zeggen dat dit niet past op largeframe is kort door de bocht. Als de konus klopt moet da marcheren

Link naar reactie

Ja hij past goed op de konus

Het Is alleen dat ie nu niet recht boven het trigger sensor komt van de ontsteking en ook dat ie erg open staat vanaf het carter waar ie zoals de oude toch echt een soort van afdichting zou moeten vormen dmv een rand tegen alle stof die door de ventilator gaat...

Of is dit normaal bij het plaatsen van een ander vliegwiel... Nee toch.  

Link naar reactie
2 uren geleden, moparleo zei:

... niet recht boven het trigger sensor komt van de ontsteking en ook dat ie erg open staat vanaf het carter

het past dus niet ,

Volgens mij heb je de BGM pro voor PKxl

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Toevoeging aan dit probleem met de grondplaten van bgm, heb hetzelfde probleem, toch maar eens gaan zoeken naar een oplossing,

blijkt dat de plaat aluminium, waarop alle spoelen zitten gemonteerd, 2mm te laag is gefabriceerd! (of alleen werkt in combi met het bgm vliegwiel)

Simpele oplossing, 2 kleine ringen van 1 mm achter de  grondplaat en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. 

Zie de reviews bij vliegwiel en grondplaat op de site van sck:

https://www.scooter-center.com/en/bgm6661rt/rotor-bgm-pro-electronic-1750g-vespa-sprint150-vlb1t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vba-vnb-vbb

https://www.scooter-center.com/en/bgm8032/ignition-bgm-pro-stator-hp-v2.0-electronic-ignition-vespa-sprint150-vlb1t-ts125-vnl3t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vnb-vba-vbb?number=BGM8032#product--publish-comment

Link naar reactie
  • 1 maand later...
On 1/8/2019 at 2:57 PM, Niels_1977 said:

Toevoeging aan dit probleem met de grondplaten van bgm, heb hetzelfde probleem, toch maar eens gaan zoeken naar een oplossing,

blijkt dat de plaat aluminium, waarop alle spoelen zitten gemonteerd, 2mm te laag is gefabriceerd! (of alleen werkt in combi met het bgm vliegwiel)

Simpele oplossing, 2 kleine ringen van 1 mm achter de  grondplaat en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. 

Zie de reviews bij vliegwiel en grondplaat op de site van sck:

https://www.scooter-center.com/en/bgm6661rt/rotor-bgm-pro-electronic-1750g-vespa-sprint150-vlb1t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vba-vnb-vbb

https://www.scooter-center.com/en/bgm8032/ignition-bgm-pro-stator-hp-v2.0-electronic-ignition-vespa-sprint150-vlb1t-ts125-vnl3t-gt125-vnl2t-gtr125-vnl2t-super-gl150-vla1t-vna-vnb-vba-vbb?number=BGM8032#product--publish-comment

Na nogmaals alles uit elkaar te hebben gehaald, bleek er uiteindelijk weinig mis met de grondplaat, maar was het probleem een verkeerde moer waarmee het vliegwiel door mij was vastgezet. Correcte moer gemonteerd, grondplaat normaal gemonteerd, et voila alles werkt zoals het hoort, dus niks mis met de BGM grondplaat!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...