Matsy Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Hallo iedereen, ik heb een PX150 van 1983 en zit met volgend probleem: In 2e en 3e versnelling tijdens het rijden verspringt de versnelling/koppeling soms even waardoor ie heel even hoger in toeren gaat en dan weer aanpakt. Wat zorgt voor een onaangename "snok". Tijdens dit euvel voel je het linker handvat ( om te schakelen ) ook mee bewegen als ie er even "uitspringt". Iemand enig idee waar ik moet beginnen zoeken? Verse boite olie heeft ie al gekregen! alvast bedankt Matsy Link naar reactie
Gio Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Ik denk aan 3 zaken : 1. Je kan misschien nog je kabels aanspannen. 2. Je schakelijkkruis versleten, blok moet gesplitst worden. 3. Schakelblokje versleten. Ik zou de eerste en de derde eerst doen. Hoeveel km heeft je al gelopen? misschien is het tijd om een revisie te doen. Maar dit als laatste doen en best alle lagers en rubbers enz vervangen. Grtjs Gio Link naar reactie
Matsy Geplaatst: 31 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Motor heeft er nu een 32.000km op zitten. Liefst houd ik de mototr dicht als mogelijk, ik zal eerst de kabels eens nakijken. Matsy Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 schakelkruis versleten, niet abnormaal bij die kilometerstand trouwens Link naar reactie
Matsy Geplaatst: 31 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Blok onderuit en helemaal uiteen dan? Of kan je er zo ook aan? Thanks Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 11 minuten geleden, geertvespa zei: schakelkruis versleten, niet abnormaal bij die kilometerstand trouwens Yep. En niks anders. Tijd voor een grote revisie. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 5 minuten geleden, Matsy zei: Blok onderuit en helemaal uiteen dan? Nooit half werk doen bij een revisie. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Yep komplete revisie best... 30k is al een heleboel kms.. en hoe is er in het verleden mee geragd he? Link naar reactie
Matsy Geplaatst: 31 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2017 55 minuten geleden, propliner zei: Yep komplete revisie best... 30k is al een heleboel kms.. en hoe is er in het verleden mee geragd he? Dat weet je nooit, maar zou van de 1ste eigenaar komen... Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 Ofwel je schakelkruisje nu vervangen met je blok nog in de kader ( niet zo erg veel werk ) en in de winter een revisie doen , dan kan je nog wat verder bollen in de zomer Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 juli 2017 Delen Geplaatst: 31 juli 2017 27 minuten geleden, Spaniard zei: Ofwel je schakelkruisje nu vervangen met je blok nog in de kader ( niet zo erg veel werk ) en in de winter een revisie doen , dan kan je nog wat verder bollen in de zomer Als je nu een nieuw schakelkruis steken, maar de koppeling en primaire as niet reviseert, mag je in de winter het schakelkruis opnieuw vervangen. Dubbel werk en dubbele kosten. Niet doen. 3 weeravondjes doorbijten en volgend weekend weer op de baan! Link naar reactie
Matsy Geplaatst: 2 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2018 Dag iedereen, Het is zover, motorblokje is gedemonteerd en klaar voor grote revisie! Ik ben al wijzer geworden uit de vele topics MAAR kunnen jullie me zeggen welk speciaal gereedschap ik moet aanschaffen om alles te kunnen demonteren en monteren? Ik denk dan aan polietrekker, koppelingstrekker, etc. ps: raden jullie me zo'n motorsteun aan om aan te werken? of gaat dit even goed op de werkbank!? Alvast bedankt! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 januari 2018 Delen Geplaatst: 2 januari 2018 kan perfect op de werkbank. met een vliegwieltrekker en eo'n ding om je vliegwiel te blokkeren kom je al een heel eind. enkele tips: oliekeerringen vastzetten met loctite schakelas op uw achteras is linkse draad olie aflaten voor je begint Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 januari 2018 Delen Geplaatst: 2 januari 2018 Prima allround toolset: http://www.scooter-center.com/de/product/7672262/Werkzeug+Set+VESPA+Largeframe?meta=7672262*scd_ALL_de*s20412007560208*Tool*34*34*3*16 Assentrekker: https://www.sip-scootershop.com/en/products/tool+sip+assembly+output+shaft_18119000 Prima standertje: https://m.ebay.de/itm/TOP-PIAGGIO-MONTAGE-STANDER-FUR-SPRINT-RALLY-VESPA-PX-80-200-ccm-LML-MOTOREN/382327553525?hash=item59047f7df5:g:7iUAAOxyVX1RyLUb Oliekeerringen vast met loctide, behalve in geval van Viton-ringen (!!). Primaire as altijd reviseren (ook al is het soms een klotejobke). Link naar reactie
Matsy Geplaatst: 2 januari 2018 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2018 Bedankt! Vandaag al zo ver geraakt tot waar we geen speciaal gereedschap nodig hebben : - ) Bedoeling is om het blok HELEMAAL uit elkaar te halen en te reviseren waar nodig. Ik hou jullie op de hoogte bedankt! Link naar reactie
blabla Geplaatst: 7 januari 2018 Delen Geplaatst: 7 januari 2018 Veel plezier :-) Loont de moeite! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.