kacheltje Geplaatst: 24 juli 2017 Delen Geplaatst: 24 juli 2017 Sinds kort in het bezit van een PK 50 XL. Heb de carburateur reeds gemonteerd en schoongemaakt. Daarna viel de scooter ieder geval niet meer uit. Nu nog een 'probleem' met het toertal als de scooter stationair draait. Direct na starten perfect. Daarna gaat de scooter steeds meer toeren maken. Na gas geven in z'n vrij blijft de scooter heel hoog in de toeren hangen. Als ik het internet mag geloven wijst dit op valse lucht. Her en der lees ik wat over een vilten ring die tussen de carburateur en inlaat moet zitten. Ik ben die bij het (de)monteren van de carb niet tegen gekomen. Zou dat wel moeten? Andere plaatsen waar de valse lucht vandaan kan komen? Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 24 juli 2017 Delen Geplaatst: 24 juli 2017 Het vilten ringetje is wel degelijk een noodzaak om het trekken van valse lucht tegen te gaan. https://www.sip-scootershop.com/nl/products/pakkingring+huls+aanzuigstuk+_87970000 Jan. Link naar reactie
kacheltje Geplaatst: 24 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2017 Bedankt voor je reactie Jan. Ik dacht dat de vilten ring tussen de carburateur de buis waar je die op vast klemt zou moeten zitten. Maar als ik de tekening van SIP zie dan zit de vilten ring pas verder op. Van de week eens kijken of dat hij daar wel zit. Link naar reactie
Solvato Geplaatst: 25 juli 2017 Delen Geplaatst: 25 juli 2017 Inderdaad, de vilten ring zit NIET tussen carbu en inlaat maar wel zoals op onderstaande tekening (nr 56). Link naar reactie
kacheltje Geplaatst: 25 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2017 Vanavond de scooter uit elkaar gehad. Het vilten ringetje bleek wel aanwezig maar aan de verkeerde kant van de huls aanzuigstuk te zitten. Gewisseld en dat ging al een stuk beter. Nu nog even een nieuw ringetje erin, deze leek zijn beste tijd gehad te hebben. Bedankt voor de tips. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.