Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stationair te veel toeren


kacheltje

Aanbevolen berichten

Sinds kort in het bezit van een PK 50 XL. Heb de carburateur reeds gemonteerd en schoongemaakt. Daarna viel de scooter ieder geval niet meer uit.

Nu nog een 'probleem'  met het toertal als de scooter stationair draait. Direct na starten perfect. Daarna gaat de scooter steeds meer toeren maken. Na gas geven in z'n vrij blijft de scooter heel hoog in de toeren hangen. Als ik het internet mag geloven wijst dit op valse lucht.  

Her en der lees ik wat over een vilten ring die tussen de carburateur en inlaat moet zitten. Ik ben die bij het (de)monteren van de carb niet tegen gekomen. Zou dat wel moeten? Andere plaatsen waar de valse lucht vandaan kan komen?

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie Jan. Ik dacht dat de vilten ring tussen de carburateur de buis waar je die op vast klemt zou moeten zitten. Maar als ik de tekening van SIP zie dan zit de vilten ring pas verder op. Van de week eens kijken of dat hij daar wel zit.

Link naar reactie

Inderdaad, de vilten ring zit NIET tussen carbu en inlaat maar wel zoals op onderstaande tekening (nr 56).

felt_728.jpg

Link naar reactie

Vanavond de scooter uit elkaar gehad. Het vilten ringetje bleek wel aanwezig maar aan de verkeerde kant van de huls aanzuigstuk te zitten. Gewisseld en dat ging al een stuk beter. Nu nog even een nieuw ringetje erin, deze leek zijn beste tijd gehad te hebben.

Bedankt voor de tips.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...