Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stuurslot


Olliemg

Aanbevolen berichten

Hallo,

Verleden week heb ik een Vespa 50cc van 1994 aangekocht. Het slot van het handschoenkastje is defect waardoor het deksel open blijft. 

Ik heb geprobeerd om het kastje te verwijderen om het mechanisme te herstellen maar krijg het stuurslot niet los. Heeft iemand een tip om die te verwijderen zonder het slot uit te boren?

Bedankt,

Ollie. 

Link naar reactie

Zou je een foto kunnen plaatsen? Schept wat meer duidelijkheid om wat voor Vespa het gaat en hoe het handschoenen vak bevestigd zit.

Ik vermoed dat het om een PK 50 XL (2) gaat...

Link naar reactie

5974826429f7c_C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_SavedImages_7672886(4).jpg.4e2ea2329e3699491a3caa5306229f70.jpgEen V50 is het sowieso niet, dit is een V50 ^^^

De Vespa die jij hebt is naar mijn inzicht een PK 50 XL2 of PK 50 N (Nouva).

Ik hoop dat je goed Duits kunt lezen en begrijpen, maar ik heb hier een links naar een Duits Vespa forum met uitleg over het uitbouwen van de handschoenen van.

https://www.vespaonline.de/thread/211957-pk50-xl2-handschuhfach-verschluß-defekt/

Link naar reactie
11 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

5974826429f7c_C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_SavedImages_7672886(4).jpg.4e2ea2329e3699491a3caa5306229f70.jpgEen V50 is het sowieso niet, dit is een V50 ^^^

Nope. Das een Vespa Primavera ET3 (125cc).

Link naar reactie
6 uren geleden, Frederik9111 zei:

Nope. Das een Vespa Primavera ET3 (125cc).

Ga ik even nat :blink:

Link naar reactie

Stuurslot verwijderen lukt niet. Heb alles kunnen losvijzen, het handschoenkastje hangt los maar zit vast aan het "@#%/$@&?#!" stuurslot! Ik heb nergens een Vijsje, klemplaatje of pinnetje kunnen vinden. Eruit kloppen of boren durf ik niet. 

Jammer... 

Link naar reactie

" Es gibt an der Unterseite des Schliesszylinders einen kleinen Zapfen, den man reindrücken kann. Schlüssel muss dabei drin stecken und auf off stehen (12 Uhr). Dann kann man den Zylinder rausziehen und dann geht auch der SChlosskörper raus. "

Ik heb dit nog gevonden, verder dan dit kom ik ook niet.

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Is het inmiddels gelukt met het handschoenenvak? Ben wel benieuwd wat de oplossing is geweest.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...