Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LML verliest veel olie


Sebastien De Pessemier

Aanbevolen berichten

Check eerst es goed vanwaar de olie komt, voor je aan het bestellen gaat. 

"Enkel na het rijden" kan misschien ook gewoon een teveel aan carterolie zijn. Die wordt er dan gewoon via het drukventiek bovenaan het koppelingsdeksek uitgegooid. 

Dus: blok even goed poetsen (met benzine of remreiniger), ritje doen en kijken.

O-ringen voor het koppelingsdeksel zijn universeel voor alle largeframeblokken (dus ook LML).

Link naar reactie

Lekkage bij de oliepomp? Zit de aansluiting van de metalen olieslang nog goed op de pomp? Zit de deksel van de oliepomp nog goed vast? Anders dan moet je de pakking van de oliepomp vervangen, en neem dan ook gelijk de keerringen van de pomp zelf mee.

Link naar reactie
23 minuten geleden, Sebastien De Pessemier zei:

En zat er op 800 ml  olie op de versnellingsbak denk dat te veel is nie dacht 250ml 

IMG_5538.JPG

Hoe krijg je daar 800cc olie in? Hebben ze het blok met olie gevuld via de carterventilatie opening?

Dan snap ik ook wel dat hij lekt. Dit overigens erg slecht voor het blok als hier ook mee gereden is.

Link naar reactie
38 minuten geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei:

Hoe krijg je daar 800cc olie in? Hebben ze het blok met olie gevuld via de carterventilatie opening?

Dan snap ik ook wel dat hij lekt. Dit overigens erg slecht voor het blok als hier ook mee gereden is.

Mijne maat heeft dit zo gekocht heeft 4500 op teller staan. 

Ik hoop ook dat er niet te veel is mee gereden en dat ze er juist olie opgedaan hebben voor verkoop. Mijne maat heeft er allesziens niet veel mee gereden.

Maar ik snap ook niet dat er 800ml ingeraakt. 

Raar geval toch

Link naar reactie
1 uur terug, Sebastien De Pessemier zei:

Alleen uit de boite want het is 2 takt.

 

Dat begrijp ik maar zoals Nero al aangaf, de olie ruikt niet sterk naar benzine?

Link naar reactie

Met een drukspuit kan er makkelijk anderhalve liter in. Maar snugger is het niet.. :lol:

Link naar reactie
6 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Met een drukspuit kan er makkelijk anderhalve liter in. Maar snugger is het niet.. :lol:

:blink::blink::blink:

Link naar reactie

als uw olie naar benzine ruikt betekend dit dat uw oliekeerring kant koppeling stuk is waardoor de benzine van aan de cilinder/krukas door de keerring in het blok wordt geduwd.

Ik lees trouwens dat je schrijft dat het 2-taktolie is. in de carter moet je geen 2taktolie doen maar SAE30.

Ik zou al eens beginnen met er gewoon 250ml sae30 in te doen en er terug mee rond te rijden.

Link naar reactie

Klopt, maar met een lekkende bourage zou je start- of andere motorproblemen moeten ondervinden.

Als de symptomen beperkt zijn tot een plasje olie, dan zou 'k voorlopig niet verder zoeken dan die 800ml cartervulling (en desgevallend ook een andere mechanieker dan de vorige eigenaar :lol:).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...