Monster1100 Geplaatst: 14 juli 2017 Delen Geplaatst: 14 juli 2017 Amici, Ik heb een blokje aangeboden gekregen nummer vdr1m ... dit is een cosa blok en niet plug and play met p200 heb ik hier ergens gelezen... klopt toch of toch in te bouwen ? Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 14 juli 2017 Delen Geplaatst: 14 juli 2017 Waarom zou je het willen als je al een p200 hebt? Link naar reactie
Monster1100 Geplaatst: 14 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2017 33 minuten geleden, Frederik9111 zei: Walk away... Ok, doe ik... merci frederik @pdvd de p200 die ik kocht heeft een px125 blok verkoper gebeld en hij 'weet van niks' en heeft hem 2 jaar geleden zo gekocht. Heeft contact verbroken. balen ... dus: 200 blokje zoeken en door bitter pilleke bijten zeker ... Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 juli 2017 Delen Geplaatst: 14 juli 2017 Verkoopt Pinasco? geen 200cc- carters het binnenwerk van een Cosa in past? Dacht zoiets gelezen te hebben maar vind het niet direct terug. Een Cosa- ùoter inbouwen in een PX is idd geen plug and play. Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 14 juli 2017 Delen Geplaatst: 14 juli 2017 Amai... Da's een smerige verkoopsmisleiding. Hopelijk kan je'n stuk van je miskoop recupereren. Oude P-125cc-blokjes gaan makkelijk van de hand voor oldie-inbouw. Link naar reactie
Monster1100 Geplaatst: 15 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2017 8 uren geleden, Frederik9111 zei: Amai... Da's een smerige verkoopsmisleiding. Hopelijk kan je'n stuk van je miskoop recupereren. Oude P-125cc-blokjes gaan makkelijk van de hand voor oldie-inbouw. Frederik9111, Inderdaad... electriciteit was herdaan, nieuwe kabels gas, koppeling enz... mooie patina, remde goed en reed vlot (had helaas geen ervaring hoe een 200 rijdt)... goede compressie ed...na ca 50km is er mechanisch in het blokje stuk gegaan : kick heeft geen compressie maar kruk/piston draaien wel wanneer ik aan schoepenwiel draai: ik haal culaske eraf en zie 125 staan: motornummer spreekt op 125gt dacht ik. Dus: 125 blokje moet bekeken worden dus niet direct verkoopbaar helaas... @nero ik ga dat eens opzoeken: merci Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 19 juli 2017 Delen Geplaatst: 19 juli 2017 @nero , ik dacht dat de binnenkant van een cosa 200 en die van een PX 200 dezelfde inhoud hebben enkel Carter buitenkant is anders ivm remmen enz grtz sidvespa Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 19 juli 2017 Delen Geplaatst: 19 juli 2017 @ Sid en Nero de inhoud van de cosa 200 en de PX 200 motorblokken zijn verschillend. De cosa heeft een andere (hogertoerige) overbrengingsverhouding. Daarom heeft de cosa ook een andere vlotterkamer met grotere vlotternaald Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 19 juli 2017 Delen Geplaatst: 19 juli 2017 Die van na 1984! De kleine carter is ook grotendeels identiek en in geval van nood ook bruikbaar. Maar ja... helaas zijn goeie lege 200-carters even dik bezaaid als de volle. In theorie zou je de versnellingsbak, primaire, koppeling en krukas kunnen transplanteren naar een nieuwe Pinasco of Malossi 200cc carter, maar zijn helaas ook niet gratis... Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 19 juli 2017 Delen Geplaatst: 19 juli 2017 3 minuten geleden, Dimitripx125 zei: @ Sid en Nero de inhoud van de cosa 200 en de PX 200 motorblokken zijn verschillend. De cosa heeft een andere (hogertoerige) overbrengingsverhouding. Daarom heeft de cosa ook een andere vlotterkamer met grotere vlotternaald Ook daar zijn oplossingen voor :-) Link naar reactie
Monster1100 Geplaatst: 20 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2017 Ik heb het cosa blokje laten varen... lijkt me iets te ingewikkeld voor een newbie zoals ik... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.