Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Antwerpen - Waaslandtunnel - Controle inhaalverbod


Bine

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds de knip in de Antwerpse leien sta ik elke avond ongeveer 30 minuten netjes mee aan te schuiven en te vergassen (!!!) in de Waaslandtunnel (aka konijnepijp).

Aangezien ik dat vergassen niet zo aangenaam vind heb ik een aantal vragen :

1) In de tunnel gebeurt er sinds het invoeren van de trajectcontrole ook een check op het inhaalverbod door de volgorde van de nummerplaten te controleren bij het in- en uitrijden van de tunnel. Toch zie ik in de file relatief vaak tweewielers die, wanneer het rijvak in de andere richting leeg is, de file voorbijsteken. 

Werd deze inhaal-check uitgeschakeld tijdens de werken? ; Worden onze nummerplaten niet herkend door dit systeem? ; of hebben die mensen er gewoon een boete voor over om niet vergast te worden?

2) Ik weet dat het geen zicht is, maar ik kom echt dagelijks misselijk uit die tunnel en wil er dus echt wel iets aan doen. Daarom : heeft er iemand ervaring met maskers met een koolstoffilter? :-D

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bine

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Dag Bine


De tweewielers doen het goed sinds de knip er is. Het is pijnlijk om te horen dat je er ook bij staat aan te schuiven.
Heb het zelf nog nooit gezien of ervaren dat er werd ingehaald. Rij er zelf zelden door. Ik weet dat de LEZ niet van toepassing is op motors omdat de camera's de nummerplaten niet kunnen lezen, maar of ook zoiets is bij de Waaslandtunnel voor de trajectcontrole weet ik niet. Ik wil het antwoord ook wel weten.

Wat je bv eens kan doen is de vraag sturen naar Vespa Club Antwerpen ofzo...eerder locals, de kans is groot dat er wel iemand is die het antwoord weet. Bekijk eens of het steeds dezelfde motors zijn die de "overtreding" maken. Bij veelvuldig herhalen vermoedelijk niet.

Hopelijk weet je het snel! 

Link naar reactie
19 uren geleden, Peter. zei:

Je mag volgens mij voorbijsteken zolang je de volle witte lijn niet over gaat. Dit is niet controleerbaar en daaruit concludeer ik dan dat het geen probleem mag zijn. 

Lijkt mij nogal ne sterke, inhaalverbod is inhaalverbod, al gebruikte de muur om in te halen. Da't niet controleerbaar is, kan best natuurlijk, zeker als Fireball gelijk heeft dat er aan  de voorkant wordt gecontroleerd.

Link naar reactie
5 uren geleden, janvda zei:

Lijkt mij nogal ne sterke, inhaalverbod is inhaalverbod, al gebruikte de muur om in te halen. Da't niet controleerbaar is, kan best natuurlijk, zeker als Fireball gelijk heeft dat er aan  de voorkant wordt gecontroleerd.

Als er geen bord staat is er geen verbod behalve een witte lijn waar je niet over mag. Net zoals bij het voorsorteren kan je een boete krijgen als je er over gaat.

72.2. Een doorlopende streep betekent dat het iedere bestuurder verboden is deze te overschrijden.

Bovendien is het verboden links van een doorlopende streep te rijden wanneer deze de twee rijrichtingen scheidt.

Screenshot_20170914-182520.png

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Stel, hypothetisch, je doet mee met een vespatoer en de 20-40 rijders rijden de tunnel in. In de tunnel wordt er duchtig van plaats gewisseld zonder over de witte streep te gaan. Dan kan er toch niet gehandhaafd worden ;) zelfs als zou er een verkeersbord staan met zwarte en rode auto want dit geldt alleen maar bij inhalen van voertuigen van meer dan 2 wielen.

In de Waaslandtunnel geldt dus een kromme regel die niet valt te handhaven als je over motors spreekt. 

Link naar reactie

Hey, ik werk in Zwijndrecht en mijn collega's halen tijdens de file in de Waaslandtunnel allemaal in en geen enkel heeft er reeds een boete voor ontvangen. Ikzelf doe het niet want dan heb je van die onnozelaars die het deurtje dichtdoen en daar sta je dan mooi aan de andere kant van de lijn! Je bent trouwens sneller in de file door de Kennedytunnel dan de Waaslandtunnel.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...