Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Baan oversteken via (zebrapad?)


chuckie

Aanbevolen berichten

Ben nét in bezit van Vespa primavera 50cc (bromfiets B), maar reed op het fietspad op een baan( 70km/h) waar enkel zebrapaden waren om over te kunnen steken.

(geen fiets -of bromfietsoversteekstrook te bespeuren; haachtsestwg kampenhout).

Hoe geraak je de baan dan over?

Ik mag mij toch niet op dat rijvak zetten om naar recht af te slaan om de baan over te steken? Ik vind hier werkelijk niets van terug in theorieboeken/sites...

kan iemand mij verderhelpen ajb?

 

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

.doorrijden tot de eerstvolgende kruisende weg en dan samen de de kruisende auto's oversteken of afstappen en met de bromfiets aan de hand een zebrapad oversteken. Iemand die een bromfiets of een fiets voortduwt, is ook een voetganger ;)

Link naar reactie

Zebrapaden zijn bedoeld om "voetgangers" veilig over te laten steken ( alhoewel een hoop automobilisten zich daar niets van aantrekken en eerder nog een "dot gas bijgeven" ).

In Amerika stoppen de auto's al "veel meters voor een zebrapad" om voetgangers over te laten steken ( normaal, want als je daar een voetganger doodrijdt "kleden ze je uit" ).

Inderdaad... als je "te voet" naast je fiets, brommer of motor "stapt" wordt je beschouwt als een " voetganger die het zebrapad oversteekt" en ben je dus in volledig in regel.

Fietsers, brommers en motors die een zebrapad "overrijden" zijn "geen voetgangers"... en zijn dus niet in regel en niet verzekerd als ze worden aangereden...

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...