Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ABS of niet


Yannick Ieper

Aanbevolen berichten

Hallloootjes

Ik ben aan het rondflaneren om een nieuwe Vespa GTs 125cc aan te schaffen. Zaterdag naar Rijsel (Frankrijk) geweest en daar zijn ze 'merkelijk' goedkoper dan in België. Spijtig genoeg geeneen op stock dus zou maar week 30 gefabriceerd of geleverd worden. Goedkoper in de zin van aanschafwaarde, 400 euro korting, gelijkvormigheidsattest, dedouanering en een procent BTW/TVA. Wel 90 euro om rijklaar te maken. Het komt erop neer dat het ongeveer 250 euro goedkoper is.

Ook eens op tweedehands gekeken.

Nu vraag ik mij af of ik een nieuwe met ABS zou kopen of één zonder ABS? Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes

Yannick

Link naar reactie

Ben je al eens binnen gestapt bij een Vespa dealer in België, en gevraagd hoeveel korting ze geven? Ik ga hier niet uit de doeken doen hoeveel korting ik gekregen heb, maar was wel meer dan die € 250.

Kiezen tussen met of zonder... Er zijn geen GTS'en meer zonder ABS, sinds 2017 zijn alle GTS'en voorzien van ABS.

Link naar reactie

Ik krijg een fikse korting bij de Vespa dealer in België en toch scheelt het 250 euro desalniettemin zou ik kiezen om te kopen in België qua gemak en op stock.

Intussentijd ook wat gesurft op tweedehands en vandaar mijn vraag: zou ik kiezen voor een nieuwe (incluis ABS) of niet? Momenteel rijd ik met een GT van 2003 die ik indertijd nieuw heb gekocht en zeer tevreden. Ik heb nog nooit gereden met een andere Vespa.

Link naar reactie

Thx M

Het is een officiële Vespa dealer in Rijsel dus qua garantie maak ik mij geen zorgen.  In België krijg ik nog een jaar VAB assistentie (dit heb ik niet verrekend in het prijsverschil van 250 euro)

Dat geloof ik: wat ik niet heb (abs) zal ik niet missen. Ik kijk nog wat op tweedehands rond.

 

Link naar reactie

Stoppen doet een Vespa zonder ABS inderdaad ook natuurlijk! Maar met ABS heb je grotere kans dat je in kritische situatie (lees: gladheid in welke vorm dan ook) ook op tijd stil te staan zonder het asfalt te raken.

Als je keuze hebt/kunt maken dan zal ik voor een Vespa met ABS gaan.

Link naar reactie

De ABS is mij al van dienst geweest, toen iemand met zijn wagen mij geen voorrang gaf op een kruispunt bezaait met zeer fijn grint. Zonder ABS lag ik op mijn smikkel. Dankzij het systeem bleef ik mooi recht en kwam niet in de problemen. Sowieso zijn alle nieuwe modellen uitgerust met ABS en maar goed ook. 

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

ABS is een groot voordeel als je in een paniek situatie moet remmen, Op zo'n moment kun je even vergeten dat je gedoseerd tot aan het blokkeer moment moet remmen. 

Hopelijk heb je ABS nooit nodig maar als je wel in zo'n situatie (paniek) komt had je er achteraf een veelvoud van de kostprijs voor over om het op dat moment te hebben.

En het gaat niet op met argumenten als ik rijd nooit hard en of ik kan beter remmen zonder ABS en ik anticipeer heel goed  etc Het komt bijna altijd door een medeweggebruiker dat je ABS heel fijn zal vinden.

En natuurlijk er rijden er duizenden zonder ABS maar wees dan blij dat jij het wel hebt. ook al hoef je er nooit gebruik van te maken. Zie het als een verzekering Hoe groot is de kans dat je huis afbrand heel klein toch maar toch heeft bijna iedereen een brandverzekering.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...