Bella1 Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 Hoi, ik ben trotse bezitter van een vlb1t. volledig gerestaureerd. Alleen de motor bezorgt me kopzorgen. ontsteking was niet OK. Heb er voor t gemak een pinasco flytech onder gegooid. Starte gelijk niks. Rijden deed ie ook al geweldig. na een week echter verlies van power, rookontwikkeling, plofte wanneer ik hem testte zonder de luchtfilter. nu heeft ie geen goesting om te starten. iemand een idee waar ik moet gaan zoeken? Link naar reactie
JPU Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 Ik gok bij het laatste wat ge er onder gegooid hebt... ;-) Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 19 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2017 Heeft het nochtans een volle week voortreffelijk gedaan. Startte alsof hij recht van de band kwam. Link naar reactie
JPU Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 Ploffen en rookontwikkeling zijn meestal teken van slechte verbranding/ontsteking, stond uw ontstekingstijdstip juist? Wat is de kleur van uw bougie? Kan aan verschillende dingen liggen...'t is ni omdat hij het een week voortreffelijk gedaan heeft dat er niks mis gereviseerd kan zijn, waardoor hij nu uiteindelijk kapot is gegaan. Grtz. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 Stator van't plaats getrild? Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 19 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2017 Bougie is vervangen, stator hangt er keurig aan Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 19 juni 2017 Delen Geplaatst: 19 juni 2017 Alles wijst erop dat de statorplaat is verschoven en dat het ontstekingstijdstip te laat/te vroeg is. Weet dat een kleine verschuiving grote gevolgen heeft: slecht/niet starten, geen vermogen, 'knallen' van de motor... Ik zou mijn centen zetten op de statorplaat die is verschoven... Groeten Luc Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 19 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2017 Thanks! Ik bekijk het even straks. I laat horen wat het resultaat is Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 20 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2017 is er ergens iemand in zuid-oostvlaanderen die een elektronische ontsteking op punt kan zetten? Link naar reactie
Gio Geplaatst: 20 juni 2017 Delen Geplaatst: 20 juni 2017 Vanwaar precies ? misschien vergemakkelijkt dat ? Grtjs Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 20 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2017 Regio oudenaarde, zottegem, geraardsbergen, ronse Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 juni 2017 Delen Geplaatst: 20 juni 2017 Nope... niemand met noemenswaardige expertise daar... Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 21 juni 2017 Delen Geplaatst: 21 juni 2017 7 uren geleden, Frederik9111 zei: Nope... niemand met noemenswaardige expertise daar... Ge vergeet de Nero als hem tijd heeft, en er zijn er volgens mij nog. Grtjs Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 juni 2017 Delen Geplaatst: 27 juni 2017 Oliekeerring koppelingszijde doorgeblazen? Witte of blauwe rook? Zwarte of bruine bougie? Benzine in de versnellingsbak of olie? Groetjes, nero. Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 28 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2017 Intussen is de status zo: na installatie van de pinasco flytech deed ie het wonderbaarlijk goed. na anderhalve week echter, begon ie power te verliezen. ik was net op toer niet te ver van huis. hij viel stil, met de kick kreeg ik 'm niet aan de praat. heb 'm wel in gang kunnen lopen om dan aan 20/u naar huis te puffen. Bougie ziet er chocoladebruin uit. er zijn vonken. Blauwe rook? witte rook? moeilijk te zeggen. eerder wit. maar ruikt geweldig naar fleur-de-2-takt parfum. ik merk ook op dat er een klein olielekje is aan de koppeling. drupje per dag. Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 28 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2017 Status update... nieuwe bougie gestoken. De "ouwe" stak er 4 weken in en had er al zeker 50 km op. startte zomaar. Power, toeren, al wat je wil! nu, het kan niet de bedoeling zijn dat ik mijn kofferbaksken volstop met één bougiesleutel en een hoop bougies? iemand zoiets al voorgehad? Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 juni 2017 Delen Geplaatst: 28 juni 2017 Lijkt me raar, met een elektronische ontsteking doe ik minstens 5000km met 1 bougie en dan nog verander ik eerder voor zekerheid en niet omdat ze defect is. Mogelijk een "slechte" bougie of de bougiekabel die slecht contact gaf? Groetjes, nero. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 28 juni 2017 Delen Geplaatst: 28 juni 2017 10 minuten geleden, nero zei: of de bougiekabel die slecht contact gaf? +1 Of ja... die kortsluiting maakt dan toch. zeker met een metalen koelkap. Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 28 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2017 Extra info: Kan het aan foute sproeiers liggen waardoor de bougie vet wordt? heb nu main jet van 102 en een slow jet van 45 volgens de boekskes moet het 100 en 42 zijn Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 28 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2017 Extra info: Kan het aan foute sproeiers liggen waardoor de bougie vet wordt? heb nu main jet van 102 en een slow jet van 45 volgens de boekskes moet het 100 en 42 zijn was me trouwens al eerder opgevallen dat de bougies snel naar de foeter waren, ligt dus niet aan één foute bougie. Bougiekabel komt samen met de flytech uit t dozeke. Ook kraakvers dus Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 juni 2017 Delen Geplaatst: 28 juni 2017 Post eens een foto van je oude bougie, best niet proper gemaakt. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bella1 Geplaatst: 28 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2017 3 maand bougies, van links naar rechts = van jong naar oud Link naar reactie
dmi Geplaatst: 28 juni 2017 Delen Geplaatst: 28 juni 2017 Je hebt een warmere bougie nodig. Loopt je vespa op 5% olie? Je temperatuur blijft te laag om de carbonophoping weg te branden. Uiteindelijk maakt die carbon dus kortsluiting tussen elektrode en massa (en daar valt het vermogen dus weg). Probeer eens een NGK6 ipv 7 of 8. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.