Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Spuiten VL3


MESTKEVER

Aanbevolen berichten

Hallo,

Weet iemand welke binnenkanten van een VL3 in de kleur van de grondverf moeten blijven.

Klopt dit:

Binnenkant kuip

Binnenkant spatbord voor

Binnenkant spatbord achter

Binnenkant motorkast (rechter bil)

Binnenkant bagagevak (linkerbil)

Heb twijfels i.v.m de linkerbil, als je die dan via het klepje openmaakt zie je de grondverf?

IMG_3331.JPG

Link naar reactie
6 minuten geleden, cee zei:

Laat die mens nu toch eens zijn zin doen met zijne scooter...

Tuurlijk, als hij de nieuwe lak beu is, krabt hij die er gewoon weer af, toch?

Link naar reactie

Beste Forumleden,

Ik dacht dat ik een inlichting gevraagd had ivm grondverf,

sorry maar ik ben jullie bemoeienissen grondig beu, ik ben oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat ik met mijn scooter doe,

De laatste tijd wordt hier alleen maar gezeverd op dit forum,

En als iemand mij iets te zeggen heeft kom het dan in mijn gezicht zeggen aub.

Ik zal U met open armen ontvangen.

 

Link naar reactie
1 uur terug, Frederik9111 zei:

Tuurlijk, als hij de nieuwe lak beu is, krabt hij die er gewoon weer af, toch?

Zoals hij het zelf wil, maakt mijn zaak ook niet. ieder beslist toch over zijn voertuig wat of hoe hij er mee doet? al slijpt hij hem in 2 en hangt hij hem tegen de muur..

Link naar reactie
43 minuten geleden, MESTKEVER zei:

Beste Forumleden,

Ik dacht dat ik een inlichting gevraagd had ivm grondverf,

sorry maar ik ben jullie bemoeienissen grondig beu, ik ben oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat ik met mijn scooter doe,

De laatste tijd wordt hier alleen maar gezeverd op dit forum,

En als iemand mij iets te zeggen heeft kom het dan in mijn gezicht zeggen aub.

Ik zal U met open armen ontvangen.

 

beste,

definitie van een 'online forum' = een webstek die gebruikers in staat stelt met elkaar in discussie te gaan

als men dan na 2 reacties die blijkbaar ontzettend 'grof' of 'verkeerd' of 'ongepast' waren het heeft over 'bemoeienissen', tja dan stoppen we er beter helemaal mee zeker ?

mijn advies : blijf uit de zon, drink iets koel !

 

Link naar reactie

Dag Nero,

Merci voor de info, met een deel van de zijkant bedoel je waarschijnlijk het gedeelte die achter de linkerbil zit ? En de binnenkant van het bagageklepje zal er ook bijhoren.

Nog even ter verduidelijking van het al of niet herspuiten, De VL had staat al lang niet meer in zijn olak, op sommige plaatsen is hij al gelapt, getapt en overschilderd (op de foto niet zichtbaar) Ik ben geen expert, maar ik weet wel dat je een olak, niet zomaar moet gaan herspuiten !

Men had me gewoon de vraag kunnen stellen waarom , dan had ik zeker een antwoord gegeven.

Ondertussen heb ik hem laten glasparelen en van een laag epoxy voorzien.

Groetjes

 

 

 

Link naar reactie
17 minuten geleden, MESTKEVER zei:

Dag Nero,

Merci voor de info, met een deel van de zijkant bedoel je waarschijnlijk het gedeelte die achter de linkerbil zit ?

 

 

 

 

Nee, bij het spuiten werd de benzinetank gemonteerd maar een stuk omhoog getild in het frame zodat de zijkant van de benzinetank gedeeltelijk bloot kwam te zitten. 

Het gedeelte achter de linker bil werd gewoon mee gespoten in lak. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Als het lakproces hetzelfde is als een Faro Basso. (Vermoedelijk wel):

 

Carburatorklepje binnenkant: lakkleur

Onderkant tank: Grondverf tot aan de pakking (dus géén overspray aan de zijkanten van het optillen van de tank, zoals bij largeframes). Bij mijn FB is het frame duidelijk gespoten met de tank volledig op zijn plaats. De enige overspray aan de binnenkant van het frame is langs het carburateurklepje. Dus ook de verdiepte rand van het frame waar de tank in zakt heeft grondverfkleur. Hier enkele foto's van de plaatsen waar de overspray zichtbaar is. Op de andere plaatsen zijn het gewoon strak afgelijnde overgangen

Binnenkant linkerbil: grondverf, behalve het klepje. Dat staat dan weer in lakkleur aan de binnenkant (ben even gaan kijken maar heb geen foto gemaakt)

Voorvork vanaf het onderste lager tot boven: Grondverf

Binnenkant spatbord voor: grondverf

Binnenkant koplampbehuizing (FB): grondverf, binnenkant kilometerbehuizing: lak. Geen idee hoe zich dat vertaalt naar jouw VL

 

2014-1-6 IMG_3660.JPG

foto 8.JPG

Link naar reactie
22 hours ago, MESTKEVER said:

Beste Forumleden,

Ik dacht dat ik een inlichting gevraagd had ivm grondverf,

sorry maar ik ben jullie bemoeienissen grondig beu, ik ben oud en wijs genoeg om zelf te beslissen wat ik met mijn scooter doe,

De laatste tijd wordt hier alleen maar gezeverd op dit forum,

En als iemand mij iets te zeggen heeft kom het dan in mijn gezicht zeggen aub.

Ik zal U met open armen ontvangen.

 

Sorry hoor, maar ik vind uw reactie overdreven en onterecht. Met zo'n commentaar verschiet ik er niet van dat er nauwelijks nog iemand hier iets komt posten op dit forum.

Soit, zoals je zelf al schreef en weet, zijn er hier enkele leden die belang hechten aan het behoud van originele lak. En je zou de eerste niet zijn die zich achteraf voor het hoofd slaat nadat hij er achter kwam dat de prijs van zijn hersporen scooter 1/3 lager ligt dan ervoor.

Ik heb zo alvast in mijn jeugd een GS160-MISA in perfecte originele lak herspoten... vandaar mijn spontane reactie.

 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...