Ga naar inhoud
Vespaforum.be

electrische scooter


dave

Aanbevolen berichten

hoe ge het ook keert of draait,,dit wordt de toekomst,,,dus laat uwe puriteinse attitude wegslippen en denkt mee met mij na,hoe we dienen elektrische cinéma kunnen inbouwen in onze classic scooter!!

clock is ticking!!

CHEERS

Link naar reactie
Op 6/17/2017 om 23:08, DAXX zei:

hoe ge het ook keert of draait,,dit wordt de toekomst,,,dus laat uwe puriteinse attitude wegslippen en denkt mee met mij na,hoe we dienen elektrische cinéma kunnen inbouwen in onze classic scooter!!

clock is ticking!!

CHEERS

d'er zijn voorbeelden genoeg van die oldies+conversies, maar de prijs was te hoog (2000/3000eur investering) voor iets waarvoor ge zoveel toegevingen moet doen :-(

als de tijd zover is komt er een subforum voor de electrische vespas/conversies :-)

 

en dan zijn er mogelijks de moderne electrische vespas nog

http://www.vespa.com/en_EN/news/vespa-elettrica.html

Link naar reactie

bij het googlen kom je natuurlijk wel op conversies die natuurlijk hun nadelen hebben,,,zowel op range als esthetiek,,,mijn bedoeling is dit te bouwen op, een originele carter en dit plug&play te maken,,,de enigste persoon(firma) die daar al redelijk in geslaagd is, is e-cranck.

deze gebruikt een eigen ontworpen motor met satelliet reductie tandwielen, die dan op de plaats van de kruk as komen, zodat je nog altijd uw 4 vitessen hebt, ik vindt dit persoonlijk niet echt een goed idee om uw tandwieloverbrenging nog te gebruiken, maar zijne motor daarentegen spreekt mij wel aan.

CHEERS

Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Op ‎17‎/‎06‎/‎2017 om 23:08, DAXX zei:

hoe ge het ook keert of draait,,dit wordt de toekomst,,,dus laat uwe puriteinse attitude wegslippen en denkt mee met mij na,hoe we dienen elektrische cinéma kunnen inbouwen in onze classic scooter!!

clock is ticking!!

CHEERS

Toekomst?  paar jaar geleden zou je je kerstboom niet Mogen aansteken hebben omdat er een stroom tekort dreigde. Nu sluiten we onze kerncentrales en moet iedereen liefst aan de electrische auto's, fietsen, scooters, vrachtwagens etc... wie gaat die electriciteit nu dan leveren? Bovendien is het enkel goed om (voorlopig althans) mee rond de kerktoren te rijden. Plan maar eens een verlof per auto van laadpaal naar laadpaal en las maar voldoende uren in om te 'laden' op die palen! Toekomst? misschien wel , maar alle investeringen die gedaan zijn om te electrificiêren moeten eerst worden terugverdiend om dan uiteindelijk vast te stellen dat het misschien wel enkel voor nabije toekomst was.

Link naar reactie
Op 18-4-2018 om 09:46, La vita é Bella zei:

Toekomst?  paar jaar geleden zou je je kerstboom niet Mogen aansteken hebben omdat er een stroom tekort dreigde. Nu sluiten we onze kerncentrales en moet iedereen liefst aan de electrische auto's, fietsen, scooters, vrachtwagens etc... wie gaat die electriciteit nu dan leveren? Bovendien is het enkel goed om (voorlopig althans) mee rond de kerktoren te rijden. Plan maar eens een verlof per auto van laadpaal naar laadpaal en las maar voldoende uren in om te 'laden' op die palen! Toekomst? misschien wel , maar alle investeringen die gedaan zijn om te electrificiêren moeten eerst worden terugverdiend om dan uiteindelijk vast te stellen dat het misschien wel enkel voor nabije toekomst was.

Ik heb niet gezegd waar de energie vandaan moet komen,,ik ben ook niet overtuigd dat die elektrische energie persé van batterijen moet komen,,er zijn nog alternatieven om elektrische energie op te wekken,,,misschien gebeurt dit in de nabije toekomst gewoon in uwe scoot zelf!!

CHEERS

Link naar reactie
8 uren geleden, DAXX zei:

Ik heb niet gezegd waar de energie vandaan moet komen,,ik ben ook niet overtuigd dat die elektrische energie persé van batterijen moet komen,,er zijn nog alternatieven om elektrische energie op te wekken,,,misschien gebeurt dit in de nabije toekomst gewoon in uwe scoot zelf!!

CHEERS

wat de toekomst brengt weet uiteraard niemand. Wat ik wel weet is dat ik een jaar eensnelle electrische fiets had (stromer ST1 S) waarmee ik woon werk verkeer deed ( 34 km enkel) ik kon die afstand niet overbruggen op volle ondersteuning ( stand 4) wel op stand 2 wat betekend dat je flink wat mag meetrappen om 45 te halen. Ik deed er dan exact een uur over. Bij echt koud vriesweer was had ik nog tussen 0 en 10% batterij over. En dat na 1 jaar.  Daarna moest hij weer aan de batterijlader gedurende een 3tal uur.De capaciteit van de batterij (500wh) neemt gaande weg af en ik ga ervan uit dat het na het 2de jaar niet meer zou lukken om de afstand nog volledig te overbruggen op stand 2 laat staan in de winter. Met de racefiets doe ik er 1uur 10 over. Komt nog es bij dat het een heel gedoe wordt als je lek rijdt achteraan. En dan heb ik het nog niet over de gevoeligheid van de electronica vooral bij regenweer. Prima idee hoor dat electrisch fietsen  en voortbewegen maar zoals jij zegt staat het heden nog niet op punt. Momenteel is het enkel goed om mee rond de kerktoren te gaan rijden. Maar wie weet ...in de toekomst.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...