Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw op het forum - vraag over instellen elektriciteit en motor PK 50 S


thomasfields

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ook ik ben hier nieuw op het forum. Momenteel ben ik bezig met het opknappen van mijn vespa pk 50 s. Hij is totaal niet origineel, maar heb deze scooter op basis van mijn persoonlijke voorkeuren(rondere spatbord van de v50 bijvoorbeeld) en het financiele plaatje(minimaal budget) opgeknapt. 

Nu de scooter weer helemaal in elkaar zit, loop ik tegen een aantal problemen aan en zou ik graag jullie kennis en kunde inschakelen om zo snel mogelijk weer goed de weg op te kunnen.

(1) Om te beginnen de motor. De eerste dagen na het weer in elkaar zetten liep de brommer eigenlijk direct weer zo als hij altijd heeft gelopen. Nu, twee dagen later start hij wel, maar valt de motor ook bijna direct uit. Gisteren was dat ook het geval, maar na een tijdje pakte hij toch door en heb ik gewoon kunnen rijden. Nu pakt de brommer niet meer door. Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met de benzine toevoer, maar heb niet echt veel verstand van de afstellingen. 

(2) Het installeren van alle lichten. Ten eerste kom ik niet uit met de draden, ik weet niet precies hoe ik alles weer moet aansluiten. Na wat proberen doet nu de richtingaanwijzer op het dashbord het en ook de richtingaanwijzers aan de voorkant. De achterlichten doen het niet, weten jullie waar dit aan kan liggen? Daarnaast doet momenteel bij het groot licht alleen een heel klein lampje aan de bovenkant het. Betekent dit dat het grote lampje niet meer werkt? Het wolfraam lijkt in ieder geval niet gebroken te zijn o.i.d.

 

Bijgevoegd kunnen jullie een foto vinden van het resultaat. Daarnaast heb een foto bijgevoegd van de binnenkant van het stuurhuis. Het zou ontzettend fijn zijn als jullie bij aan de hand van de kleuren van de draden kunnen begeleiden bij het aansluiten van de draden. 

Ik begrijp dat ik meteen veel van jullie vraag, maar het zou fijn zijn als jullie mij hierbij kunnen helpen. Mijn dank zal groot zijn!

 

 

 

 

IMG_4640 2.JPG

IMG_4639 2.JPG

IMG_4641.JPG

 

Link naar reactie

ziet eruit alsof er weer flink aan is ge"hobby"d.

1) koop een nieuwe carburateur.

2) verwijder je dashboardkastje en daarna de neus. daar zit het hart van je kabelboom. kun je het stekkertje van het kleine lampje op de grote zetten. Maar zou eens gaan kijken naar een nieuwe schakelaar.

Link naar reactie

Dank voor jullie reacties.

Daan, ik vroeg me af waarom ik direct een nieuwe carburateur zou moeten kopen. Zoals ik als aangaf is en blijft het wel een 'budgetproject'. Ik heb de carburateur verwijderd en helemaal schoongemaakt. Nu start hij makkelijk en stationair blijft hij ook prima lopen. Alleen wanneer ik het gas volledig opentrek lijkt hij enigszins te haperen. Zou dit te maken kunnen hebben met de ontluchting? Of iets anders dat ik kan afstellen? 

De koplamp werkt nu helemaal prima, dat is dus gewoon gelukt. 

Link naar reactie

Prima toch!

lekker budget opknappen...

En dan maar iets minder voluit gas geven, je zult ongetwijfeld vooruit komen. 

Succes met je project! :)

Link naar reactie

Leuke opknapper, wat ga je er nog meer mee doen? Wel een S spatbord en zadel erop? Waar dit spatbord vandaan komt weet ik niet en het zadel is van een XL. 

Link naar reactie

Dankje, dank voor de interesse ook. Ik heb gekozen voor een PK 50 omdat dit financieel de aantrekkelijkste 'klassieker' is. Dit leek me mooi om te beginnen om er zo achter te komen of ik het echt zo leuk vond als ik dacht en zo de eerste ervaringen op te doen met het opknappen. Ik hoop in de toekomst een mooie V50 te bezitten. 

Voor nu is mijn doel vooral om te zorgen dat de elektriciteit weer goed zit en de motor weer helemaal goed loopt. 

Bij het spatbord heb ik dus juist expres gekozen voor het spatbord van een Vespa v50, er zat namelijk een origineel spatbord op. Het originele spatbord van de PK 50 vind ik vrij hoekig en lomp, waardoor ik deze nu heb gekozen. De gedachtegang was dat hij toch niet origineel meer is, zoals te zien aan de matten en het zadel, dat ik ervoor heb gekozen dan maar te gaan voor wat ik zelf mooi vind. Zo heb ik ook het handschoenenvak aan de voorkant verwijderd. 

Het zadel van de PK 50 S vind ik eigenlijk ook wel mooier. Mocht ik deze eentje tegen komen voor een goede prijs, dan zal ik hem ook vervangen. 

Toch heb ik nog wel een vraag met betrekking tot de carburateur. Ik was namelijk in de veronderstelling dat je deze kan afstellen om zo betere resultaten te krijgen. Daan suggereert echter dat het vervangen de enige optie is. Hoe weet je dat hij kapot is en dus vervangen moet worden?

Link naar reactie

Ik heb nog een pk50s zadel liggen. Moet alleen een nieuw dekje op. Of gewoon low budget erop blijven rijden. Vraagprijs 25 euro. 

Ik heb ook nog een yankee zadel, helemaal compleet en gaaf voor 35 euro

Afstellen is handig als je een grotere of kleinere cilinder erop zet. Dus standaard 50cc heeft een 16.10 met 53 sproeier. Dit controleer je door de diameter van je cilinder te meten. Je sproeier te checken en kleur bougie

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...