Applefan0007 Geplaatst: 31 mei 2017 Delen Geplaatst: 31 mei 2017 ik heb mij een model 2016 aangeschaft met 1300 km op de teller. de uitlaat ziet er zo uit. is dat normaal? zo niet valt dat onder de garantie? Link naar reactie
edje Geplaatst: 31 mei 2017 Delen Geplaatst: 31 mei 2017 Dat is normaal, is bij mij ook zo. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 31 mei 2017 Delen Geplaatst: 31 mei 2017 Dat is niet normaal...als je tenminste de uitlaat van te voren lichtjes had opgeschuurd en gespoten had met hittebestendig matzwart van Motip. Maar geen nood...dit kan je nog altijd doen en dan is je "aangetaste schoorsteen" weer net zo 'nieuw' als tevoren. Anders roest je "pijp" als "zot". Vespa zou eens heel dringend werk moeten maken- om voor zo'n 'aankoopprijs'- een "roestvrije kwaliteits-kachelpijp" te steken !! Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 31 mei 2017 Delen Geplaatst: 31 mei 2017 Begin alvast maar je "pijp" op te schuren en een spuitbusje matzwarte, hittebestendige verf van Motip te kopen. anders roest je "schoorsteen" als "zot". Dit is de "schandalige standaard-uitlaat" van een dure Vespa. het wordt hoog tijd dat "Piaggio" eens veranderd van "schoorsteen-leverancier". Link naar reactie
RigolleM Geplaatst: 31 mei 2017 Delen Geplaatst: 31 mei 2017 Dit vind ik toch niet normaal hoor voor 1 300km... Dit is na 850km: Link naar reactie
Applefan0007 Geplaatst: 1 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2017 ik ga toch eens luisteren bij vespashop of er iets via de garantie kan geregeld worden. de super van mijn vrouw met 2000 km ziet er nog nieuw uit. Link naar reactie
Applefan0007 Geplaatst: 1 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2017 mijn vrouw heeft een super van 2010. die ziet er zelfs nog beter uit. zou vespa daar iets aan doen? hij is per slot van rekening nog in garantie. Link naar reactie
JPU Geplaatst: 1 juni 2017 Delen Geplaatst: 1 juni 2017 Das volgens mij ingevreten van het strooizout, 1 keer erdoor rijden en niet reinigen bij thuiskomst en je hebt prijs. Km stant heeft daar weinig mee te maken, is geen roest volgens mij... Link naar reactie
order66 Geplaatst: 2 juni 2017 Delen Geplaatst: 2 juni 2017 Indien geen garantie, gewoon ffkes afschuren en spuiten met Motip zwart. Zal beter zij. Dan af fabriek ;-) Link naar reactie
Robing Geplaatst: 9 juni 2017 Delen Geplaatst: 9 juni 2017 Toch maar de HITTEBESTENDIGE spuitbus kopen. Link naar reactie
patrick60 Geplaatst: 9 juni 2017 Delen Geplaatst: 9 juni 2017 Bedenking: als iedereen dit euvel zelf oplost, bestaat dan de kans niet dat "Vespa" denkt dat ze goed bezig zijn op vlak van deze uitlaten? Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 9 juni 2017 Delen Geplaatst: 9 juni 2017 Ik denk dat dit niet normaal is, ziet er inderdaad uit als aanslag van strooizout. Mijne is 3 jaar en 6000 km en is nog als nieuw, ik rij wel alleen maar met droog weer. Vespa , Italië, strooizout ik denk dat dit een paar dingen zijn die niet samengaan, misschien wel in het hoge noorden van Italië, ik denk dat ze in Italië geen rekening houden met de weersomstandigheden in het noorden en midden Europa, remember de Fiats, Alfas van de jaren 70, 80, ik heb ooit een Alfasud en een Fiat X1/9 gehad die stonden te roesten terwijl je er bijstond. De spuitbus zal dus de enige optie zijn vrees ik, garantie euh...vrees ik voor. Link naar reactie
Tanguyonderwater Geplaatst: 10 juni 2017 Delen Geplaatst: 10 juni 2017 Tja vespaciao en ik zelf zijn al meerde maal op dit forum geweest ivm roest op uitlaat volg eens of gebruik zoekfunctie. volg ons voorbeeld en behandel preventief. grtn Tanguy Link naar reactie
Applefan0007 Geplaatst: 13 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2017 vespa shop geeft geen reactie. ik ga hem er gewoon morgen eraf halen. shuren en met de hittebestendige verf spuiten. ik denk dat de vorige eigenaar zijn 1700 km niet echt de vespa goed heeft onderhouden. maar soit. Link naar reactie
LighScan Geplaatst: 16 juni 2017 Delen Geplaatst: 16 juni 2017 Vespa's zijn echte roestvreters. Hoewel ik nog zeer van mijn Vespa geniet, en er ook al enorm van genoten heb, zal er geen nieuwe meer komen zodra de huidige versleten is. Het is zijn geld niet waard (prijs-kwaliteit verhouding). Link naar reactie
order66 Geplaatst: 17 juni 2017 Delen Geplaatst: 17 juni 2017 6 uren geleden, LighScan zei: Vespa's zijn echte roestvreters. Hoewel ik nog zeer van mijn Vespa geniet, en er ook al enorm van genoten heb, zal er geen nieuwe meer komen zodra de huidige versleten is. Het is zijn geld niet waard (prijs-kwaliteit verhouding). Wat zou je in de plaats kopen dat beter is? Een jap? Een moeilijke vind ik... Link naar reactie
JPU Geplaatst: 17 juni 2017 Delen Geplaatst: 17 juni 2017 10 uren geleden, LighScan zei: Vespa's zijn echte roestvreters. Er zal geen nieuwe meer komen zodra de huidige versleten is. Het is zijn geld niet waard (prijs-kwaliteit verhouding). FOEI...Godslastering op het VespaForum!!! Link naar reactie
lind Geplaatst: 18 juni 2017 Delen Geplaatst: 18 juni 2017 19 uren geleden, order66 zei: Wat zou je in de plaats kopen dat beter is? Een jap? Een moeilijke vind ik... Je kan ook bij de Piaggio groep blijven. Een Beverly rijd comfortabeler en aangenamer dan een GTS (dankzij de grote wielen). En is al snel een duizend euro goedkoper. En als je uitzonderlijke betrouwbaarheid zoekt kan je beter bij Honda gaan shoppen. Maar we dwalen af. Uitlaten, warmte en zout gaan niet goed samen. Het kan ook zijn dat de vorige eigenaar, Hem eens goed heeft uitgeleefd met een hogedruk reiniger op een hete uitlaat. En nog ter info. Garantie claimen zal met de tijd moeilijker en moeilijker worden. Zolang, dat uw veiligheid en de goede werking van het product (in uw geval de motor en bij uitbreiding de ganse scooter) niet in het gedrang komen. Moet je niet te veel op garantie rekenen. Normale slijtage en gebruikerssporen zijn uitgesloten van garantie. Een uitlaat valt onder de slijtage gevoelige onderdelen, net zoals banden, remmen, lampen, batterij, enz. Feit is als uw scooter enkel bij droog weer rijd en bij geen gebruik in de garage staat. Er weinig kans is. Dat je uitlaat er dan na 1300 km zo zal uitzien. Link naar reactie
JPU Geplaatst: 18 juni 2017 Delen Geplaatst: 18 juni 2017 Mijn uitlaat na 1000km (zonder strooizout) ziet er nog nieuw uit, zo'n roestvreter is het toch niet ;-) Link naar reactie
ePit Geplaatst: 1 juli 2017 Delen Geplaatst: 1 juli 2017 Mijn uitlaat heeft na 13.000 km ook uitslag (door regen en zout) en ik had hem na 7500 km als eens opgeschuurd en gespoten met hitte bestendige Motip. Let wel op dat je de koolstof dichting van je uitlaat niet beschadigd bij het demonteren en monteren van je uitlaat... Link naar reactie
Benjamin112 Geplaatst: 14 juli 2017 Delen Geplaatst: 14 juli 2017 Koop u ne Akrapovic :-) Dat moet je niet schuren e spuiten :-) Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 15 juli 2017 Delen Geplaatst: 15 juli 2017 Zoveel mogelijk klagen, zodat het wel bij vespa terugkomt. Volgens mij hangt het ook af van de leverancier van t moment en niet enkel van het zout op de baan want veel vespa 's zie ok toch niet rijden aks het gesneeuwd of gevroren heeft. Ik,had er ook geen last van na bijna 10 jaar: Link naar reactie
Applefan0007 Geplaatst: 15 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2017 geen reactie van de handelaar. de verdeler hier zegt dat er weinig kans op slagen is. misschien een alleenstaand geval. toch stilletjes aan het kijken voor de elektrische scooter van bmw. vind dat beneden alles de kwaliteit. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.