Ga naar inhoud
Vespaforum.be

uitlaat vespa gts 2016


Applefan0007

Aanbevolen berichten

Dat is niet normaal;)...als je tenminste de uitlaat van te voren lichtjes had opgeschuurd en gespoten had met hittebestendig matzwart van Motip.

Maar geen nood...dit kan je nog altijd doen en dan is je "aangetaste schoorsteen" weer net zo 'nieuw' als tevoren. Anders roest je "pijp" als "zot".

Vespa zou eens heel dringend werk moeten maken- om voor zo'n 'aankoopprijs'- een "roestvrije kwaliteits-kachelpijp" te steken !!

Link naar reactie

Begin alvast maar je "pijp" op te schuren en een spuitbusje matzwarte, hittebestendige verf van Motip te kopen. anders roest je "schoorsteen" als "zot".

Dit is de "schandalige standaard-uitlaat" van een dure Vespa. het wordt hoog tijd dat "Piaggio" eens veranderd van "schoorsteen-leverancier".

Link naar reactie

Das volgens mij ingevreten van het strooizout, 1 keer erdoor rijden en niet reinigen bij thuiskomst en je hebt prijs. Km stant heeft daar weinig mee te maken, is geen roest volgens mij...

Link naar reactie

Ik denk dat dit niet normaal is, ziet er inderdaad uit als aanslag van strooizout. Mijne is 3 jaar en 6000 km en is nog als nieuw, ik rij wel alleen maar met droog weer. Vespa , Italië, strooizout ik denk dat dit een paar dingen zijn die niet samengaan, misschien wel in het hoge noorden van Italië, ik denk dat ze in Italië geen rekening houden met de weersomstandigheden in het noorden en midden Europa, remember de Fiats, Alfas van de jaren 70, 80, ik heb ooit een Alfasud en een Fiat X1/9 gehad die stonden te roesten terwijl je er bijstond. 

De spuitbus zal dus de enige optie zijn vrees ik, garantie euh...vrees ik voor.

Link naar reactie
6 uren geleden, LighScan zei:

Vespa's zijn echte roestvreters. Hoewel ik nog zeer van mijn Vespa geniet, en er ook al enorm van genoten heb, zal er geen nieuwe meer komen zodra de huidige versleten is. Het is zijn geld niet waard (prijs-kwaliteit verhouding). <_<

Wat zou je in de plaats kopen dat beter is? Een jap? Een moeilijke vind ik...

Link naar reactie
10 uren geleden, LighScan zei:

Vespa's zijn echte roestvreters. Er zal geen nieuwe meer komen zodra de huidige versleten is. Het is zijn geld niet waard (prijs-kwaliteit verhouding). <_<

FOEI...Godslastering op het VespaForum!!! 

Link naar reactie
19 uren geleden, order66 zei:

Wat zou je in de plaats kopen dat beter is? Een jap? Een moeilijke vind ik...

Je kan ook bij de Piaggio groep blijven. Een Beverly rijd comfortabeler en aangenamer dan een GTS (dankzij de grote wielen). En is al snel een duizend euro goedkoper. En als je uitzonderlijke betrouwbaarheid zoekt kan je beter bij Honda gaan shoppen.

Maar we dwalen af. Uitlaten, warmte en zout gaan niet goed samen. Het kan ook zijn dat de vorige eigenaar, Hem eens goed heeft uitgeleefd met een hogedruk reiniger op een hete uitlaat. En nog ter info. Garantie claimen zal met de tijd moeilijker en moeilijker worden. Zolang, dat uw veiligheid en de goede werking van het product (in uw geval de motor en bij uitbreiding de ganse scooter) niet in het gedrang komen. Moet je niet te veel op garantie rekenen. Normale slijtage en gebruikerssporen zijn uitgesloten van garantie. Een uitlaat valt onder de slijtage gevoelige onderdelen, net zoals banden, remmen, lampen, batterij, enz. Feit is als uw scooter enkel bij droog weer rijd en bij geen gebruik in de garage staat. Er weinig kans is. Dat je uitlaat er dan na 1300 km zo zal uitzien.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mijn uitlaat heeft na 13.000 km ook uitslag (door regen en zout) en ik had hem na 7500 km als eens opgeschuurd en gespoten met hitte bestendige Motip. Let wel op dat je de koolstof dichting van je uitlaat niet beschadigd bij het demonteren en monteren van je uitlaat...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zoveel mogelijk klagen, zodat het wel bij vespa terugkomt. Volgens mij hangt het ook af van de leverancier van t moment en niet enkel van het zout op de baan want veel vespa 's zie ok toch niet rijden aks het gesneeuwd of gevroren heeft. Ik,had er ook geen last van na bijna 10 jaar: 

image.jpeg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...