Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rechter richtingaanwijzer achteraan werkt niet meer.


Thomas78

Aanbevolen berichten

Sinds vorige werkt mijn rechter richtingaanwijzer achteraan van mijn Px 2015 niet meer.

Ik heb het lampje al nagezien, dat is ok. 

Ook heb ik het contactpunt schoon gemaakt en de bedrading in de bij nagezien.

Zou het kunnen dat de bedrading van het contactpunt onder de benzinetank is losgekomen door trillingen?

De voorste richtingaanwijzer pinkt wel nog, net zoals de twee aan de linker zijde.

 

Mvg, 

 

Thomas

Link naar reactie

Even de spanningsmeter erop en je weet waar het probleem zit. Kan zijn dat er voorin een stekker los getrild is onder je neusje. Elektrisch schema er even op nazoeken welke kleur draad je moet hebben en je hebt het probleem zo gevonden. 

Link naar reactie
3 uren geleden, geertvespa zei:

het kan ook zijn dat uw bil er niet goed op staat. Het pinnetje dat je in het frame duwt als je de bil erop zet geeft contact voor de pinker

op da pinneke is een bolleke gesoldeerd of dergelijk kan zijn dat da er af is zoals bij mij destijds dan werkt da ook ni heb ik opgelost met een veertje van nen bic, je kan ook nieuw op solderen maar dit was rapper gefixed en werkt in mijn geval nog steeds

Link naar reactie

probeer eerst eens met een stukje kabel je massa-accu pool te verbinden met de massa van je lampje voor je iets uit elkaar haalt. PX pinkers hebben een slechte massavoorziening. 

Link naar reactie

Bij voorlopig gebrek aan spanningsmeter met een kabel en lampje wat gezocht en het blijkt  dat de kabel in de bil niet oké meer is. Een voorlopige nieuwe kabel getrokken en de richtingaanwijzer  werkt terug perfect. Nu dus een nieuw bolletje bestellen zodat ik terug een goede kabel kan maken. Dank jullie voor de tips en raad. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...