Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Classic of Plastic?


JPU

Aanbevolen berichten

Regelmatig merk ik dat er minachtend word gedaan tegen moderne wespen en ik moet eerlijk toegeven dat ik vroeger ook zo was. Tegenwoordig bezit ik zowel classic als plastic en dit bevalt mij uitstekend. Ik ben blij dat een icoon als VESPA blijft verder bestaan en daar hoort ook de moderne versie bij.

Graag jullie mening hierover, pro's en contra's...

Link naar reactie

Ik merk soms nog wel eens dat sommige mensen nogal minachtend kunnen doen over scooters in het algemeen ,

modern of classic , het maakt niet uit , het zou voor vrouwen zijn of zelfs een beetje gay :) , 

ik vind dit gewoon maar wat macho praat en macho praat is eigenlijk domme praat ;) 

grtzz 

Link naar reactie

Ik rijd dus met een moderne (plastic) Vespa. Ik vind de classic Vespa's echter eveneens zeer mooi en als ik er eentje zie staan zal ik niet nalaten hem te gaan bewonderen. Ik veronderstel dat als je met een classic rijdt je best zelf wat kennis hebt van de mechaniek. Heb ik dus niet, vandaar... Ik moet ook wel toegeven dat ik echt kan genieten van het comfort en de kracht van de moderne. Ik begrijp Spaniard ook heel goed als hij schrijft over de minachting van sommige mensen (motards) jegens de scooters. Mijn groeten tijdens het rijden naar andere motards blijven veelal onbeantwoord. Niet tegenstaande blijf ik volharden en vriendelijk...

Link naar reactie
23 minuten geleden, patrick60 zei:

Ik rijd dus met een moderne (plastic) Vespa. Ik vind de classic Vespa's echter eveneens zeer mooi en als ik er eentje zie staan zal ik niet nalaten hem te gaan bewonderen. Ik veronderstel dat als je met een classic rijdt je best zelf wat kennis hebt van de mechaniek. Heb ik dus niet, vandaar... Ik moet ook wel toegeven dat ik echt kan genieten van het comfort en de kracht van de moderne. Ik begrijp Spaniard ook heel goed als hij schrijft over de minachting van sommige mensen (motards) jegens de scooters. Mijn groeten tijdens het rijden naar andere motards blijven veelal onbeantwoord. Niet tegenstaande blijf ik volharden en vriendelijk...

Met motards valt het nog wel mee vind ik , ik hoor het meestal van mensen die nog nooit een tweewieler onder hun gat hebben gehad :) .

Link naar reactie

Nog  het ergste is dat sommige "classic Vespa-rijders" niet "zwaaien" naar "moderne Vespa-rijders" omdat ze 'denken' dat ze niet kunnen "schakelen" :D

Terwijl vele "moderne Vespa-rijders" ook nog een "classic Vespa" en / of andere motorfiets hebben staan in de garage...

Gelukkig zijn niet alle "classic Vespa-rijders" zo "eng van geest", want tenslotte... blijven we één grote Vespa-familie, die rijd met de scooter der scooters ;)

Link naar reactie

tja, als ge volgens sommigen niet met een GS VS2345 MK6789 ;) rijdt ben je geen echte. Een PX is te min, een plastic is geen echte, etc... Leven en laten leven zou ik zeggen. En af en toe een grapje onderling kan geen kwaad. :D

Link naar reactie

Geregeld spreken mensen me aan : "amai je hebt een mooie, oude en goed onderhouden Vespa" ( terwijl ik mijn Vespa 7 jaar geleden nieuw gekocht heb ) :D

Veel mensen kunnen het verschil niet maken tussen een oude en een nieuwe Vespa ( terwijl ik al vanop een grote afstand zeer duidelijk het verschil zie)

Een moderne Vespa moet heus niet minachtend bekeken worden, want het is een ECHTE Vespa, die betrouwbaar is en vlot met het huidige verkeer meekan.

Als ik met mijn Vespa GTS naar de stad rij ben ik blij... dat ik vlotjes en comfortabel door de file kan rijden... zonder "honderden keren" te moeten schakelen ;)

 

Link naar reactie

Wat de mensen ervan vinden interesseert mij geen r**t.

Idem zoals @Patrick60 ben ik technisch niet onderlegd om zelf te sleutelen, let op heb wel een fietsmecha diploma op zak, maar dat was meer om te weten hoe ik een platte tube moet vervangen :-) Ik vind die classic Vespa ook wel iets hebben, maar IK ken er niks van dus was het onbegonnen werk...

De meeste "leken" vinden mijn Vespa wel leuk, zelfs een doorgewinterde motard aan het twjifelen gebracht... :-) 

Nog geen enkele motard heeft zijn hand of vinger omhoog gestoken die ik passeerde, wel een knikje als ze naast mij komen, maar verder dan dat...

Gewoon genieten van het moment, de rest je m'en fous...

Link naar reactie

Mooi voorbeeldje...van't weekend een meeting gedaan met de nieuwe, kom ik iemand tegen die mij kent als 2-tact liefhebber en zegt "wat hebt ge nu gekocht!?"

 

Link naar reactie

Iedereen moet vooral rijden met wat hij zelf wil. Ik heb zowel vrienden die met moderne scooters rijden en die met oldtimers rijden. En respect heeft meer te maken met de persoon die ermee rijdt, dan met wat hij rijdt.

Maar ik en heel veel mederijders van oudere tweetakt-Vespa's vinden het wel degelijk een verschil of je met een classic of een plastic rijdt. En dat verschil is moeilijk uit te leggen. Maar mensen die met een scooter rijden waar ze zelf aan hebben moeten sleutelen of waarvan ze weten dat het niet zo heel logisch is dat je altijd zonder panne op je bestemming geraakt, die zullen dat begrijpen. De gespreksonderwerpen aan een tafeltje met oldtimers is vaak ook anders. 

En dan heb ik het nog niet over een rondrit... daar ben je tegenwoordig een uitzondering met een handgeschakelde. Ik ken mensen die eigenlijk liever met een oldtimer zouden rijden, maar toch maar hun GTS nemen omdat ze tegenwoordig in de minderheid zijn en anders niet vlot kunnen volgen. En ik ken er die niet meer meerijden met een rondrit, omdat er nauwelijks nog handgeschakelde mee rijden.

Maar zoals gezegd, iedereen moet vooral doen waar hij zelf gelukkig van wordt. En er heeft nog nooit zoveel volk rondgereden op een Vespa en volgens mij waren er nooit eerder zoveel clubs en rondritten als tegenwoordig. 

Maar ik zou het in ieder geval niet erg vinden mochten er enkele officiële ritten per jaar zijn die exclusief zijn voor 2T-Vespa's.

Link naar reactie

it's the simple yet subtle differrence between riders and mechanics (gearheads), It's the same passion but a different level of commitment and difference in what aspect of the common hobby they enjoy... We mix and we get along... but we are not the same...

Link naar reactie
2 uren geleden, Speedracer zei:

it's the simple yet subtle differrence between riders and mechanics (gearheads), It's the same passion but a different level of commitment and difference in what aspect of the common hobby they enjoy... We mix and we get along... but we are not the same...

Or, how smaller the inches, how bigger the dick! :ph34r:

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...