Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Navigatie op smartphone


Julo

Aanbevolen berichten

Hallo

Wie heeft er ervaring met navigeren op de vespa op Android? Ik zoek iets waar ik ook routes in zou kunnen uploaden. Dit om een weekendje Ardennen met de PX voor te bereiden.

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Gebruik zelf al een tijdje de app OsmAnd.

http://osmand.net

De kaarten zijn open source (openstreetmap) en offline te bekijken tijdens je rit. Het programma zelf werkt prima met gpx bestanden zodat je thuis je route kan plannen en de gemaakte gpx bestanden in osmand kan importeren.

Gebruik wel altijd mijn dc dc converter, die van mij vormt 6-30v dc om naar 5v dc zodat de telefoon altijd aan het stroom ligt tijdens het rijden. OsmAnd is icm met de gps wel een grote stroom verbruiker dus de batterij is snel leeg. Het mooie van mijn dc dc converter is dat de variabele laadstroom stabiel wordt omgevormt naar 5v vanwege het bereik van 6-30v.

image.jpeg.0cc9da0cf3487eae6c6af225ebdd8645.jpeg

Link naar reactie

Ik heb afgelopen weken ook verschillende apps geprobeerd om de Giro Nostra 500km te rijden, afgelopen weekend.

Uiteindelijk via een tip hier op het forum, uitgekomen bij 'Scenic '. En dat werkte echt perfect. (iPhone, maar zal wel op Android etc bestaan)

Off-line kaarten en je kan vlot GPX-bestanden uploaden en vervolgens eenvoudig aanpassen, alvorens te rijden. Ook zelf routes 'opnemen' gaat. Ik zag online zelf een uitleg om een route te maken in Google-maps en dan de link te kopiëren naar Scenic. 

Maar hier heb je een mooi overzicht van verschillende apps :

http://www.motomappers.com/blog/best-motorcycle-apps-gps-navigation-ride-tracking/

zoals Pilaf schrijft zijnde apps echts batterij-vreters. Ik heb gewoon een battery-pack in het bakje gestoken en kon vlot de 500km uitrijden. Is een goede optie als je geen USB-aansluiting op je scooter hebt of bij oldies;

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...