Applefan0007 Geplaatst: 6 mei 2017 Delen Geplaatst: 6 mei 2017 ik weet een mooie lx 50 staan. die is niet meer rijdende . door 1 jaar buiten te staan is het blok vastgelopen. zo blijkt. ik heb nog een lx 50 4 takt motor liggen van een afbraak. nu was mijn vraag of ik die 4 takt in die 2 takt stoppen? mag dat ook wettelijk? Link naar reactie
ePit Geplaatst: 12 juni 2017 Delen Geplaatst: 12 juni 2017 Als de LX 50 van na 14 oktober 1974 is, mag je wettelijk geen fundamentele wijzigingen doorvoeren en alleen door dezelfde onderdelen vervangen omdat hij zo gehomologeerd is... Dis is de wet: https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/kb-101074/545-art3 Artikel 3. Goedkeuring van de typen van voertuigen §1. Elk voertuig dat in België gebouwd of gemonteerd is of dat in België ingevoerd is onder dekking van een aangifte ten verbruik moet het voorwerp van een goedkeuring per type uitmaken. Die goedkeuring, verleend door de Minister van Verkeerswezen of zijn gemachtigde, is bestemd om vast te stellen of het voertuig voldoet aan de voorschriften van dit besluit. Deze bepaling is niet toepasselijk op de voertuigen waarvoor voor de datum van inwerkingtreding van dit besluit geen proces-verbaal van goedkeuring was vereist en die voor die datum in het verkeer werden gebracht. (voor oktober 1974 dus) Link naar reactie
dmi Geplaatst: 20 juni 2017 Delen Geplaatst: 20 juni 2017 Volgens de wet mag je zelfs (zelf) geen motorblok wisselen door hetzelfde type. In de praktijk kijken ze er niet nauw naar zo lang het niet duidelijk gedaan is als tuning. Maw: als het vermogen ongeveer overeenkomt en van die dingen. Ik heb jaren rondgereden met auto's waar niet de juiste motorblokken inzaten (Zelfs niet het juiste aantal cilinders). Maar het blijft een gok. Ze kunnen je wel degelijk beboeten of van de baan halen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.