Cantodea Geplaatst: 21 april 2017 Delen Geplaatst: 21 april 2017 Vespa GTS300 model 2017 In het instructieboekje staat letterlijk: er wordt aanbevolen om benzine te gebruiken met een maximum bioethanolgehalte van 10% (E10). De dealer raadde mij aan om 98 te tanken. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 21 april 2017 Delen Geplaatst: 21 april 2017 Wat in het instructieboekje staat kan je aanhouden. Alles met een hoger octaan gehalte kan altijd, maar een hoger ethanol gehalte dan 10% (in Frankrijk bestaat bijv. E85) vooral niet doen! Wellicht dat 98 de beste prestaties geeft en dat dit de reden voor de dealer is om het te adviseren. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 21 april 2017 Delen Geplaatst: 21 april 2017 Mijn 'GTS' heb ik aangekocht in 2010... en de dealer raadde mij aan, om altijd "98 octaan" in mijn tank te "gieten"... Link naar reactie
oilsjteneer Geplaatst: 23 april 2017 Delen Geplaatst: 23 april 2017 Ik tank vanaf het begin 95 en nu E10, geen probleem mee. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 april 2017 Delen Geplaatst: 24 april 2017 voor nieuwere motoren misschien minder van toepassing, maar voor oudere modellen is E10 vergif Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 24 april 2017 Delen Geplaatst: 24 april 2017 Inderdaad! Ken al meerdere sneuvelverhalen (van auto's). Zal wel geen probleem zijn voor een nieuwe gts doch met de px en de bmw is er nog maar 1 keuze: 98 Link naar reactie
timve Geplaatst: 24 augustus 2017 Delen Geplaatst: 24 augustus 2017 Een van de grootste problemen met E10 is niet zozeer de aard van de benzine in nieuwe motoren, maar wel de houdbaarheid van de benzine zelf. Als je heel het jaar door rijdt zijn er weinig problemen, doch hou rekening met het feit dat 95E10 slechts een maand (ruim gerekend) de kwaliteiten behoudt om "benzine" te zijn. Maanden wegzetten met 95E10 is om problemen vragen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.