kvdpoort Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 Sad but true story: Door een project dat "iets te lang" aansleepte is het revisiebedrijf mijn V50 (special, 4v) motor waarschijnlijk kwijt. Na het drama, graag wat perspectief. Een idee of het eenvoudig is een nieuw blok te vinden? Zijn er alternatieven mogelijk? En oudere / jongere 50 motor, Ik heb wat research gedaan en op eBay Duitsland vind ik wel wat gelijkaardige motoren. Wat met een 125 motor? Het frame is toch gelijkaardig.. Kan ik de vespa dan als een 125 laten verzekeren of wordt dat rommel met papieren? Graag wat tips, waarvoor reeds dank! Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 Volgens mij past een PK 50 motor ook. Weet alleen niet hoe dat met de elektra gaat. Wel ontzettend balen dat die motor is "kwijtgeraakt" Wat betreft het 125cc verhaal kan ik je niks wijzer maken. Link naar reactie
MAR1997 Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 Als het echt de fout is van het revisiebedrijf en zijn ook bereid om te betalen (wat mij vrij logisch lijkt als zij het echt kwijtgeraakt zijn). Dan zou ik even bij SIP kijken daar verkopen ze ook nieuwe carters. Het wordt dan alleen wel een prijzig totaal plaatje natuurlijk om (bijna) alles nieuw te kopen. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 1 hour ago, Vespa Reng Deng Deng Deng said: Volgens mij past een PK 50 motor ook. Weet alleen niet hoe dat met de elektra gaat. Wel ontzettend balen dat die motor is "kwijtgeraakt" Wat betreft het 125cc verhaal kan ik je niks wijzer maken. PK50 motor past 'niet helemaal', er is een verschil in de aanzuigbuis naar de Carbu (2-gaten tov 3-gaten) waardoor het gat in het frame iets anders is op een PK50 dan op een V50 dacht ik... Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 14 minuten geleden, Speedracer zei: PK50 motor past 'niet helemaal', er is een verschil in de aanzuigbuis naar de Carbu (2-gaten tov 3-gaten) waardoor het gat in het frame iets anders is op een PK50 dan op een V50 dacht ik... als je het carbu rubber tegen het vuil weglaat is dit geen probleem bij montage , , er zijn ook speciale spruitstukken op de markt speciaal om pk motors in oude smallframes te doen passen. gr Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 1 uur terug, Speedracer zei: PK50 motor past 'niet helemaal', er is een verschil in de aanzuigbuis naar de Carbu (2-gaten tov 3-gaten) waardoor het gat in het frame iets anders is op een PK50 dan op een V50 dacht ik... Weer wat bij geleerd vandaag 1 uur terug, MAR1997 zei: Als het echt de fout is van het revisiebedrijf en zijn ook bereid om te betalen (wat mij vrij logisch lijkt als zij het echt kwijtgeraakt zijn). Dan zou ik even bij SIP kijken daar verkopen ze ook nieuwe carters. Het wordt dan alleen wel een prijzig totaal plaatje natuurlijk om (bijna) alles nieuw te kopen. ^^^^^^ een fatsoenlijke vergoeding lijkt mij inderdaad ook niet meer dan logisch. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 een paar schroeven ok maar een hele blok? hoe kunt ge zo iets "verliezen"? Link naar reactie
MAR1997 Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 Op marktplaats staat trouwens een v50 in onderdelen te koop. De verkoper heeft 2 blokken erbij misschien wilt die er wel eentje los weg doen. Titel: Vespa v50 n .ronde koplamp bj 66 Link naar reactie
kvdpoort Geplaatst: 5 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2017 Bedankt voor de info alvast! Stel dat ik een 125 motor eronder zet, van een primavera bijvoorbeeld. Geeft dat enig probleem? Of vind je die moeilijker? welke types kunnen er zoal onder? vnb, primavera, of nieuwe LML,..? Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 Alle 2- takt small frame motoren passen (mits kleine aanpassing zoals Speedracer hier al vermeldde): pk, pks, primavera,... Ook de 125cc- motoren passen, alleen, als je geen moto-nummerplaat hebt ga je snel op de rollen belanden of omver gereden worden op het fietspad. Groetjes, nero. Link naar reactie
kvdpoort Geplaatst: 5 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2017 Kan ik een nummerplaat aanvragen op basis van de reële motorinhoud? Want de originele papieren geven natuurlijk nog steeds 50 cc aan. Ik vrees van niet, vandaar dat ik wsl een 50 zal zoeken. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 je kan die altijd opnieuw laten homologeren Link naar reactie
josse Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 36 minutes ago, sindo said: je kan die altijd opnieuw laten homologeren ja, maar dat blijft toch eerder een theoretisch verhaal vanwege de rompslomp en de kost, niet. Dan kun je beter de 50cc verkopen en een 125cc kopen. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 idd, was ook mijn gedacht . Ik ken wel iemand die het al gedaan heeft van een PX80 naar 177 dacht ik Link naar reactie
sindo Geplaatst: 5 april 2017 Delen Geplaatst: 5 april 2017 voila zeer oude topic, maar ging wel over een scooter die in Duitsland gehomologeerd was, geen idee of je dit in België überhaupt gefixed krijgt... Link naar reactie
kvdpoort Geplaatst: 5 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2017 Ok Thx allemaal! Link naar reactie
kvdpoort Geplaatst: 25 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2017 De motor is teruggevonden. Hoera! Werkzaamheden kunnen verder gaan. Volgend vraagje: ik heb een verkeerde segmentring besteld. Iemand een idee waar ik daar kan aangeraken (Gent / Ninove). Het is voor een polini (50 diameter). Ik had per ongeluk eentje voor een 55 op SIP besteld (Wie deze graag heeft voor een pint... let me know) https://www.sip-scootershop.com/en/products/piston+ring+polini+102cc+_20600380 Als ik weer op SIP moet bestellen is dat nogal veel met verzending. Ik heb het toch correct dat er geen verschil is tussen de bovenste en de onderste ring? Gr K Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 25 juni 2017 Delen Geplaatst: 25 juni 2017 Waar hadden ze het blok verstopt dan? Geen idee mbt. zuigerveren. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 25 juni 2017 Delen Geplaatst: 25 juni 2017 Legendsbike of unitedscooters een gaan horen Link naar reactie
vespa scoot Geplaatst: 7 juli 2017 Delen Geplaatst: 7 juli 2017 oppassen met de veren! normaal zijn ze identiek, maar niet altijd (de mijne hadden een verschillende dikte, de onderste veer paste niet in de bovenste gleuf) En wat betreft een 50cc om te bouwen naar een 125cc, dat is technisch mogelijk en ook administratief (alleen administratief moet je dan aanvragen bij de DIV, heel veel geduld hebben (9maand tot 1jaar ong) en een dikke buidel want je moet via de autokeuring deze homologatie waarmaken (budget; 800€) + papieren DIV => Dus best niet doen tenzij je geld hebt en veeeeel tijd, beter onmiddelijk een 125cc kopen dan '-)) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.