Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Achterband vervangen gts


Klaasds

Aanbevolen berichten

Na een goede 8.000 km is men Sava  achterband op men gts 125 versleten. Op het forum al gezocht naar welke band je best laat erop leggen. 
Dat zou blijkbaar Michelin city grip zijn. Maar nu is m'n vraag, waar laat je dat best doen. Bij de vespa dealer zelf of zijn er ook banden centrales die dat doen? 

Zou voor omgeving van Lier zijn.

Merci alvast 

KLaas

Link naar reactie

Gewoon even gaan shoppen. Het scheelt bijvoorbeeld in de kosten als je de velgen demonteert van de Vespa en alleen de wielen levert aan de bandenboer.

Link naar reactie

Je zal toch even moeten horen. Een autowiel is nogal universeel met een groot naafgat. Ik betwijfel of de balanceermachines van de doorsnee bandenboer een gts wiel kan balanceren. En zelfs niet elke moderne bandenmachine kan een 12" wiel klemmen. Zo heb ik eens met 2 losse aanhangerbandjes 1,5 uur moeten wachten voor ze er nieuwe banden op hadden. En ik mocht wel degelijk betalen voor 1,5 uur werk.

 

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Op 6-4-2017 om 21:09, Klaasds zei:

Den Nico is nu wat ver voor eventjes nen band te laten vervangen. Maar heb ontdekt dat Donckers ook moto banden vervangt. Iemand ervaring met die mannen?

Ik demonteer de wielen zelf, en ga steeds naar Donckers, die moto gerief hebben om banden te vervangen.  Wel steeds vragen om te laten uitbalanceren omdat ze vaak denken dat het om 50 cc scooterbandjes gaan, ook even meegeven dat de maat voor en achter verschillend is.  Eerste keer kreeg ik ze terug niet uitgebalanceerd.  best op voorhand bellen zodat ze de banden kunnen bestellen indien niet op voorraad.  Michelin city grip is top band.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...