Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GPS met oplaadbare batterijen


Luc VH

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier reeds enkele topics gelezen over welk soort GPS men best koopt voor een vespa e.d.

Ik zou echter graag weten of er iemand ervaring heeft met een GPS die werkt met oplaadbare batterijen.

Reden: ik hou niet van al dat gedoe met kabeltjes en aansluitingen (waarschijnlijk ook omdat ik geen handige harry ben)

Alle tips zijn welkom!

Grtjes

Luc

Link naar reactie

In bijna elke gps zit een standaard batterij...de ene gaat al wat langer mee dan de andere. Ik gebruik een Tomtom rider en zonder de kabeltjes gaat de batterij een 5 tal uur mee. Ga je verder van huis en valt je gps uit dan zul je uiteraard moeten terugvallen op oldskool wegwijzers ...dat is dan het risico van zonder kabeltjes te werken. Wat die kabeltjes betreft ...met wat gezond verstand is dit makkelijk zelf te doen hoor !

Link naar reactie

Misschien heb ik mij niet goed uitgedrukt, ik bedoel dus gewone oplaadbare batterijen, m.a.w. als ze plat zijn onderweg steek je er gewoon een reservesetje in en thuis laadt je alles weer op (ik bedoel dus niet een batterij zoals in een gsm of zo)... .

Link naar reactie

Hoi, ja, begreep ik, al vrees ik wel dat je in de klassieke gps 'en niets zult vinden. Ik heb een garmin e-trex met oplaadbare batterijen. Leuk om te wandelen en routes te doen op de fiets. Batterijen gaan een dag mee en je kunt nieuwe steken als ze plat zijn. Ook het autonavigatiesysteem werkt prima maar het scherm is veel te klein. Staat nu ook op de motor en is ok om een beetje te volgen maar is niet handig... Veel te klein dus...

Link naar reactie
2 uren geleden, Luc VH zei:

@Wutsie: en er bestaat dus niks beter/groter?

De etrex touch is een beetje groter. 3,6x5,5 ipv 3,5x4,4. Die is vrij nieuw maar wellicht nog klein om aan 70-80 per uur de navigatie te volgen. 

Link naar reactie

alternatief is een gewone GPS die je dan oplaadt met een powerbank, tegenwoordig zijn er redelijk zware modellen aan redelijke prijzen

Link naar reactie

Zwaar model bedoel ik wel qua capaciteit he :P ...  en ik vermoed als je een 4 tal uur met een volle GPS kan rijden je tussendoor eens stopt dan kan je de GPS wel opladen. Hoewel ik denk dat je nog altijd een oplossing kan vinden afhankelijk van het model om vast te maken en al rijdend op te laden.

Link naar reactie

Ik heb er vandaag met de dealer (Chris Smeyers - Diest) over gesproken en hij vertelde me dat als ik ergens een GPS koop (hij raadde me Tomtom of Garmin aan), hij die wel wil installeren/aansluiten zodat je die draad niet ziet en zo; er stond er ééntje die pas gedaan was en dat zag er prima uit! Dus misschien toch maar een "gewone" GPS aanschaffen=> keuze is groter.

Link naar reactie

Je hebt gewoon een moderne Vespa... juist geen gedoe met kabels of gepriel als je zo'n ding hebt. Op mijn P serie is het pas geprul. Eerst de gelijkstroom die eigenlijk geen gelijkstroom is omdat deze behoorlijke pieken en dalen heeft aftakken en omzetten naar echt gelijkstroom, dan omzetten naar 5V usb en daar mijn Powerbank mee laden waar ik als deze leeg is mijn GPS weer mee kan laden. Op zo'n GTS zit gewoon een accu. 

Link naar reactie

T is inderdaad vrij eenvoudig: ofwel tak je af en komt je gps kabeltje ergens uit het stuur, ofwel steek je een 12v plug in het linker kunststofkapje boven het handschoenkastje. De beugel gaat niet passen, je hebt nog rubbers of diameterverkleiners nodig voor die bevestiging zoals je hier onderaan kunt zien: https://www.google.be/search?q=ram+mount&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiVpNiwq_zSAhXDPBoKHa8QABkQ_AUIBygB&biw=1024&bih=672#imgrc=v0HiQqIx7qwQnM:

Link naar reactie

@wutsie75:maar die Rubbers of verkleiners zal de dealer wil liggen hebben zeker?

Vind je die prijs trouwens normaal? Lol

Hij heeft mij gezegd om een gps te kopen en hij zou het wel installeren.

Ja, het is erg maar ik ken er geen bal van, 12v pluggen, gelijkstroom,... Voor mij is het allemaal chinees...

Link naar reactie

@Tanguy: zover was ik al mee maar de vraag was of de GPS urban rider (zie link hiervoor) zou passen op de GTS; Wutsie zegt van niet en vandaar mijn vraag : zal de dealer het nodige gerief zelf hebben om die beugel te verkleinen of moet ik nog iets bestellen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...