Ga naar inhoud
Vespaforum.be

21-22 juli: Belgian Vespa Trophy 21-22/07


Almighty

Aanbevolen berichten

Beste Vespisten,

graag willen wij jullie op de hoogte stellen van een brand-new event https://www.facebook.com/belgianvespatrophy2017/ , dit zal doorgaan op 21-22/07/2017.

Alle info vinden jullie hierop terug, vervolgens kunnen jullie doorklikken via onze Facebook-pagina naar onze website.

Inschrijven mogelijk vanaf 1 februari.

Alle vragen hieromtrent zullen wij zo goed mogelijk proberen te beantwoorden via het forum of via e-mail (info@belgianvespatrophy.be)

 

Mvg,

Belgian Vespa Trophy - team

 

Link naar reactie

21 juli is al sinds het stenen tijdperk de datum van de open rit van VC Wetteren op de kalender van VC België.

Link naar reactie
42 minuten geleden, Frederik9111 zei:

21 juli is al sinds het stenen tijdperk de datum van de open rit van VC Wetteren op de kalender van VC België.

Euhmm,,sinds wanneer moet iedereen die op een Vespa rijdt en iets wil organiseren,de kalender van VC België raadplegen?:huh:

BTW beide evenementen staan zelfs niet op de kalender van het Forum op dit moment.

CHEERS

Link naar reactie

Ik zie hier juist dat het hier wel degelijk gaat over verschillende VC's,,,die hier evenementen posten op een openbaar Forum ( my bad),ik houd dan ook geen rekening met de VC België kalender.

Dus voor alle VC's,regelt jullie kalender intern,voordat ge uw evenementen op een openbaar Forum gooit.Niet dat ik iets te zeggen heb in de organisatie,maar ik zit hier wel op een Forum dat Vespaforum noemt en niet VC België forum!!

Bij de SC's is diene zever ni ( of veel minder) 

@Frederik9111,,mijn lichte excuses omdat ik niet direct door had ,dat het over 2 verschillende VC's ging.

CHEERS

Link naar reactie

 

13 uren geleden, Frederik9111 zei:

21 juli is al sinds het stenen tijdperk de datum van de open rit van VC Wetteren op de kalender van VC België.

Dag Frederik9111,

Indien je niet naar Andenne, Ath of Sambreville gaat op 9-10 september dan kan je eventueel nog altijd met de 2de editie meedoen.

Mvg

Link naar reactie
Op ‎21‎/‎01‎/‎2017 om 01:22, DAXX zei:

Ik zie hier juist dat het hier wel degelijk gaat over verschillende VC's,,,die hier evenementen posten op een openbaar Forum ( my bad),ik houd dan ook geen rekening met de VC België kalender.

Dus voor alle VC's,regelt jullie kalender intern,voordat ge uw evenementen op een openbaar Forum gooit.Niet dat ik iets te zeggen heb in de organisatie,maar ik zit hier wel op een Forum dat Vespaforum noemt en niet VC België forum!!

Bij de SC's is diene zever ni ( of veel minder) 

@Frederik9111,,mijn lichte excuses omdat ik niet direct door had ,dat het over 2 verschillende VC's ging.

CHEERS

er wordt wel degelijks jaarlijks een kalender opgesteld in samenspraak. Ik denk dat deze vespatrophee ook niet echt door een club georganiseerd wordt (er staat in ieder geval niets van op de site)

Link naar reactie

Ik denk dat hier in Belgie meer dan 2000 vespisten zijn dus denk dat er zeker niet iemand in het nadeel is bij een event op dezelfde data is gepland? Ik begrijp de commotie niet... 

Zeker niet onze bedoeling geweest. 

Neen de belgianvespatrophy komt inderdaad niet uit van een VC uit maar dat staat ook op onze website te lezen. Wij hebben de gedachte gehad om eens een ander soort event te organiseren uit eigen initiatief omdat we denken dat er veel mensen zin hebben in een avontuurlijke factor. Zo is er ook de Mostra500 wat eveneens een prachtig concept is!!!

Bij deze wil ik meegeven dat er reeds 10personen voor 21-22/07 zijn ingeschreven. Nog 60 plaatsen voor die data dus. 

 

Arrivideci!!

 

Tot vroems!

Link naar reactie
19 uren geleden, Desse80 zei:

Bij deze wil ik meegeven dat er reeds 10personen voor 21-22/07 zijn ingeschreven. Nog 60 plaatsen voor die data dus. 

Tiens, al 10 inschrijvingen en je kan pas inschrijven vanaf 1 februari??? ;-)

Link naar reactie

goe bezig , enkel registreren om reclame te maken voor uw evenement , vc Belgie  heeft nu eenmaal een kalender, maar toch succes 

Link naar reactie

Met het risico een shitload aan kritiek iver me heen te krijgen.. Sta mij toe een lichte frustratie te ventileren...

Het intern reglement van VC België stond tot voor kort niet toe om nieuwe activiteiten in het leven te roepen op data van traditionele bestaande kalenderactiviteiten. Op de laatste Alg. Verg. is dit (omwille van het steeds groter wordend aantal clubs, een kleine 50 nu; er zijn maar 52 weekends; in de praktijk van februari tot november) ietwat afgezwakt. Echter... Er wordt "gevraagd" minstens een grote regionale afstand te respecteren en in overleg te gaan met andere organisatoren. Da's gewoon een kwestie vam beleefdheid.

Daarnaast dienen aangesloten clubs zich ook te houden aan alle andere statutaire en huishoudelijkreglementaire regels. Zo mogen officiële clubs slechts 1 keer per jaar (voor de open clubrut) de officiële mailinglist aanschrijven e.d. De meeste clubs zijn ondertussen volwaardige rechtspersonen (vzw's) met alle lusten en lasten die daar bij komen kijken (boekhouding, ledenbeheer, fiscaliteit, correspondentie, verzekeringen, bestuurlijke aansprakelijkheid,...).

De laatste tijd wordt er echter vrolijk meegesurfd op het werk van 10-tallen bestuurders van lokale clubs (gebundeld in VC België). De mailinglist is out-in-the-open... spam tot en met, onderdelenverkopers, oldtimerverenigingen, inidivuele amateuristische overgeorgaiseerde en overgecommuniceerse events door 18-jarige snotneuzen, Symco-clubs die leden trachten te recupereren, elke pensenkermis met (oh wat zijn we creatief) Vespa-event (waar dan hooguit 10 brommerkes en 3 currys opdagen) verschijnt 100 keer in alle mogelijke facebookgroepen, etc...

Soms vraag ik me af waarom ik mij (als bestuurder/voorzitter) blijf engageren en (vrijwel al m'n) vrije tijd te steken in administratie en wettelijke rapporteringen (jaarverslagen, patrimoniomaangiftes, rechtspersonenbelastingen etc...) en het respectvol meetimmeren aan een goed georganiseerde Belgische federatie.

Voor een goed begrip: ik heb het dan niet over events die correct werken in de rand van het Belgisch bestuur (helder afgelijnd en ondergebracht in een duidelijk te identificeren rechtspersoon, is juridisch aanwijsbaar, statuten, bestuurders, heldere aansprakelijkheid,...).    

Wat dit initiatief betreft: Wie is de organistor? VC Leuven of enkele individuen? Op de site staat enkel dat ze géén clun zijn, niet wie ze wél zijn. Wie is verzekeringstechnisch en bestuurlijk aansprakelijk? De website zegt bevat geen duidelijke identificatie, adres, KBO-nummer... Deze organisatoren moeten begrijpen dat men zich anno 2017 best niet organiseert als "feitelijke vereniging". De financiële risico's zijn gigantisch. Als rechtspersoon kan je jezelf én je deelnemes als initiatiefnemer indekken met een Burgerlijke en Objectieve aansprakelijheidsverzekering. VZW-(e.a.)bestuurders kunnen zich dan nog es persoonlijk indekken met een Subjectieve of Bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering. Anno 2017 soortgelijke evenementen inrichten als feitelijke vereniging is zeer "onwijs". Verzekeringsmaartschappijen hebben (sinds het Carnavalsarrest), in geval van schade, de weg naar de "leden- en bestuurdersvordering" gevonden. 

Het inschrijvingsdocument verwijst naar een reglement dat ik precies niet kan terugvinden. Je moet maar gek zijn om een aansprakelijkheidsoverdracht te tekenen op basis van een blanco set regels.

Soit... ik heb niks tegen initiatief of economische ambitie maar doe het dan correct. Richt een club of (wat mij betreft een) btw-nummer op en speel het spel volgens de regels... 

Link naar reactie

Wij zijn inderdaad geen club noch verenging en jammer genoeg geen 18jarige snotneuzen meer.

Wel zijn wij "vespisten" op onze manier die graag het initiatief nemen om eens iets anders te organiseren. Het aantal posts op een forum heeft daar niets mee te maken.

Over de administratieve kwestie en zeker op gebied van verzekering dient u zich geen zorgen te maken.

Op gebied van economische ambitie nog minder want ik denk dat onze prijs in overeenstemming met het aanbod in evenwicht liggen.

Indien wij niet vrij zouden zijn om het "vespaforum" te mogen gebruiken om dit de wereld in te sturen en dit enkel commotie zou teweegbrengen mag deze topic door de admin gerust verwijderd worden.

Ik denk dat VC Wetteren zeker geen invloed zal ondervinden van ons initiatief aangezien wij ons nabij Leuven bevinden en richting het zuiden van België ons parcours voorzien hebben. Zeker geen unicum 2 events op 1 data. Trouwens ik denk dat het 2 verschillende zijn in hun soort.

Indien excuses hier op zijn plaats zouden zijn willen wij ons daar gerust voor excuseren maar ik denk dat met zo 'n rijk aan VC's clubs in België dit op gebied van een eventuele opkomst zeker geen probleem kan geven.

 

Aan zij die alsnog geïnteresseerd zijn ...hartelijk welkom

 

Link naar reactie

De kans dat ik daar ga meerijden is klein,maar ik steun wel het initiatief.

ons klein landje,en ons nog veel kleinere scootergemeenschap kreunt onder de wetten en plichten die ons worden opgelegd door 1001 instanties…verzekeringen,wetgevingen en  

zo ik hier lees is vc België er ook niet vies van .Begrijp me niet verkeerd,dat is niks persoonlijks en jullie groeien nog steeds dus zullen er wel veel hetzelfde denken.

In elk geval,als deze scooteristen dit willen organiseren en je wil er niet naartoe,dan moet je niet gaan hé… chappeau dat ze er willen aan beginnen en hun tijd in steken.

maar nu al de organisatie gaan afbreken en de lezers hier schrik aanjagen dat ze misschien niet voldoende gedekt gaan zijn MOEST er iets gebeuren,dat is ook niet erg netjes.

( allez dat is wat ik onthou van deze uiteenzetting)

nochmaals,dit is niets persoonlijk…ik ben alleen geen fan van teveel regels en wetten.

 

 

 

 

Link naar reactie

Het is toch een beetje vreemd om hier het officiële VC circuit bij te betrekken. Het is ondertussen duidelijk dat ze geen VC club zijn, niet zijn aangesloten bijVCB en doen ze dus toch wat ze willen zeker ? 

Wat betreft het punt van de FV vs VZW : 100% gelijk.

En verder moet vooral iedereen doen wat hij graag doet. En als jij iets organiseert in een weekend waarop een officiële club binnen VCB iets organiseert, dan heb je gewoon minder kans op volk. Het evenement van Wetteren staat op de officiële kalender en normaal gezien gaat een officiële VC-club dan enkel dat evenement communiceren naar zijn leden. 

Leven en laten leven zou ik zeggen. 

Link naar reactie
  • dave prikte dit topic vast
  • dave prikte dit topic los

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...